R 1150 RT rijder
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
R 1150 RT rijder
Hallo,
Het onderwerp klopt nog niet 100%. ik heb op tweede pinksterdag een R1150rt gekocht bij Premium motors in Apeldoorn. Was een heerlijke proefrit waarin ik meteen een flinke plensbui over me heen kreeg en de motor gaf geen krimp.
Het enige probleem waar ik op moet wachten is de ABS pomp welke voor revisie verstuurd wordt naar Duitsland (was me al verteld voor de proefrit). En als onderdeel van de Pinksterdag actie krijg ik voor en achter gratus hyperpro vering :-D.
Ik zat te twijfelen om ook op de Yamaha FJR 1300 een proefrit te maken, maar vanaf het eerste moment bevalt de zitpositie van de BMW duidelijk stukken beter. Dus kan nu niet snel genoeg gaan. Hopelijk kan de motor begin juli afgeleverd worden kompleet met grote beurt en nieuwe remblokken voor en achter.
Het onderwerp klopt nog niet 100%. ik heb op tweede pinksterdag een R1150rt gekocht bij Premium motors in Apeldoorn. Was een heerlijke proefrit waarin ik meteen een flinke plensbui over me heen kreeg en de motor gaf geen krimp.
Het enige probleem waar ik op moet wachten is de ABS pomp welke voor revisie verstuurd wordt naar Duitsland (was me al verteld voor de proefrit). En als onderdeel van de Pinksterdag actie krijg ik voor en achter gratus hyperpro vering :-D.
Ik zat te twijfelen om ook op de Yamaha FJR 1300 een proefrit te maken, maar vanaf het eerste moment bevalt de zitpositie van de BMW duidelijk stukken beter. Dus kan nu niet snel genoeg gaan. Hopelijk kan de motor begin juli afgeleverd worden kompleet met grote beurt en nieuwe remblokken voor en achter.
- zadkine
- Type: R1100RT
- Bijz: Antraciet
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Twente
Re: R 1150 RT rijder
Die motor heb ik daar zien staan bij een bezoekje aan motozoom (zit in zelfde pand)
Zag er goed uit.
Veel veilige km gewenst,
Zadkine
Zag er goed uit.
Veel veilige km gewenst,
Zadkine
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Zo. 3000km later.perfecte service.
Remleiding achter is lek gegaan. Is onder garantie vervangen voor een rvs leiding.
Altijd vriendelijk en je kan er zonder hinder de werkplaats inlopen.
Motor rijd heerlijk. Verder geen problemen. Zeer blij met de keuze voor de motor
Enige wens is een keer een upgrade van hetzadel voor een beetje meer comfort.
Remleiding achter is lek gegaan. Is onder garantie vervangen voor een rvs leiding.
Altijd vriendelijk en je kan er zonder hinder de werkplaats inlopen.
Motor rijd heerlijk. Verder geen problemen. Zeer blij met de keuze voor de motor

Enige wens is een keer een upgrade van hetzadel voor een beetje meer comfort.
- Baird
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Wat was er met de ABS-pomp en wie heeft hem gereviseerd? Is nog al een hot item op dit forum.
Om het zit-komfoor bij de R1150RT te verhogen kun je onder de voorste steunpunten van het voorste zadel opvulplaatjes maken van ongeveer 6mm, hierdoor verschuif je niet naar voren waardoor je op het betere deel van het zadel bijft zitten, werkt prima, er zijn er velen onder ons die dit al gedaan hebben.
Om het zit-komfoor bij de R1150RT te verhogen kun je onder de voorste steunpunten van het voorste zadel opvulplaatjes maken van ongeveer 6mm, hierdoor verschuif je niet naar voren waardoor je op het betere deel van het zadel bijft zitten, werkt prima, er zijn er velen onder ons die dit al gedaan hebben.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
De revisie is door een bedrijf in Duitsland gedaan. Ik heb netjes een kopie van de factuur gekregen i.v.m. garantie op de reparatie (en ik heb graag alle papieren zelf bij de hand).
Ik laat het vanavond of morgen weten.
Ik laat het vanavond of morgen weten.
Er staat niet op de factuur wat er precies gedaan is. De revisie/reparatie is gedaan door RH Electronics in Mammendorf Duitsland.
Een foto plaatsen van de rekening lukt me niet.
Een foto plaatsen van de rekening lukt me niet.
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
http://rhelectronics.de/de/reparatur-st ... e/#typeAM1
Reparaturpreis:
699.00 € Netto (831.81 € inkl. MwSt.)
Preise zuzüglich Versandkosten.
Der Preis ist inkl. Ventilblock Demontage!
(Gerät bitte mit Ventilblock komplett einsenden!)
Reparaturpreis:
699.00 € Netto (831.81 € inkl. MwSt.)
Preise zuzüglich Versandkosten.
Der Preis ist inkl. Ventilblock Demontage!
(Gerät bitte mit Ventilblock komplett einsenden!)
Grts Franky
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!