Moet ik het wel vertellen?

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
BRS07
Type: R1250RT
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Randstad

Moet ik het wel vertellen?

Ongelezen bericht door BRS07 »

Moet ik het wel vertellen??????

Ja natuurlijk, goede en leuke dingen moet je delen met anderen!

Vier dagen voor Pinksteren komt iemand op het idee om een motorritje te maken. Uiteindelijk had ik nog een hele mooie rit van twee dagen. Maar ja waar heen en waar overnachten? We hadden altijd een goed hotel in Zuschen wat ± 4km van Winterberg is. Maar helaas dit hotel is gesloten en een goed alternatief konden we nog steeds niet vinden.

En ja, zo drie dagen voor het Pinksterweekend zitten heel veel hotels vol. Maar toch zoeken op Booking.Com hier kom ik op de site van Berghotel Tromp. Zag er leuk uit en de prijs redelijk. Toch maar even bellen en niet via Booking. Dan blijkt dat ik een hele aardige Nederlandse dame aan de lijn krijg. Voorzichtig vraag ik of we met drie personen voor één overnachting bij hun terecht kunnen. Direct krijg ik een voorstel voor de laatste kamer voor een prijs gunstiger dan bij Booking. Maar niet alleen inclusief ontbijt maar tevens met avondmenu. Het was zo netjes geregeld met een bevestigingsmail dat ik echt geen voorstelling kon maken wat me te wachten stond en zeker niet voor de afgesproken prijs.

Afgelopen zaterdag met twee motormaatjes om 07.00 uur gaan rijden voor deze tweedaagse rit. De eerste dag gaat de route na 300 km autobaan door het Teutenburgerwald, langs de Harz, en met een grote lus terug naar het Sauerland. De tweede dag is dan 600 km met 285 km autobaan.

Wij kwamen rond 18.15 bij het hotel van Ronald en Patricia aan, en direct werden we geholpen om de motoren netjes weg te zetten. We kregen alle vrijheid om eerst een biertje te drinken en konden zelf bepalen hoe laat we wilden eten. Ronald is chef kok geweest bij een groot hotel/restaurantconcern en dat was goed te merken aan het driegangen menu. De kamers keurig netjes. Het ontbijt met alles erop en eraan en als je iets te kort komt is het je eigen schuld.

Dus ja als je het bekend maakt dan is het risico dat er veel mensen naar toe gaan en dat maakt het boeken lastig. Maar dit is echt een aanrader. Terwijl ik eigenlijk alleen maar naar degelijke Duitse dorps hotelletjes wil, en niet naar motorhotels of eenheidsworsten. Dit hotel heeft niets van beide en ik hoop dat het zo blijft.

Het is verteld, en wij gaan er zeker terug, wie weet praten we dan onder het genot van een biertje over onze “Beemertjes” de anderen zijn dan nog hun ketting aan het smeren :).
Groetjes Hans.
boetsch1
2024
2024
Type: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leiden

Re: Moet ik het wel vertellen?

Ongelezen bericht door boetsch1 »

Hallo Hans,

Zo te lezen weer lekker gereden met een goed onderkomen erbij. Top Big RT Smile
Geniet nu, het is later dan je denkt.

Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.

Groet Peter den Hollander
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: Moet ik het wel vertellen?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Onze ervaring is ook dat de Duitse "dorps" hotelletjes heel goed te doen zijn voor een redelijke prijs.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”