Gek geluid startmotor bij warme start
Moderator: RT_Patrick
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
Gek geluid startmotor bij warme start
Koude start is geen probleem, gaat gewoon in 1x.
De vorige eigenaar gaf dit ook al aan. Tegen hem was gezegd dat dit na de volgende beurt (na het olieverversen specifiek) opgelost zou zijn. Nou ben ik niet heel technisch, maar ik kan me niet voorstellen dat de motorolie hier iets mee te maken heeft. Het is toch gewoon een electromotor die met een asje en een nokje de motor op gang draait?
Klinkt dit bekend?
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
- PaulRS
Toevallig wel

Mijn startermotor doet precies hetzelfde.
Ik verdenk de slipkoppeling die achter het tandwiel van de starter zit en heb al een 2e hands starter gevonden die ik nog moet ophalen.
Daarna ga ik onderdelen uitwisselen om zo de dader te elimineren.
Nog even geduld, van de week meer nieuws.
Voor de goeie orde, 1100, bj '00, 144 kkm.
Groeten, Paul.
Ok, klinkt hoopgevend. Ben benieuwd of het kwaad kan om zo door te rijden. Gisteren deed ie het toevallig niet.PaulRS schreef:Mijn startermotor doet precies hetzelfde.
Ik verdenk de slipkoppeling die achter het tandwiel van de starter zit en heb al een 2e hands starter gevonden die ik nog moet ophalen.
Daarna ga ik onderdelen uitwisselen om zo de dader te elimineren.
Ben ook niet zo vreselijk handig met dat soort dingen, dus ik hoop dat het een eenvoudige operatie is. Ik heb wel wat werkplaatshandboeken (1x papier en 3 digitaal) dus wat begeleiding betreft geen gebrek.
- PaulRS
http://www.bmwrt.com/faq/docs/starter.pdf
Blijkbaar is het een bekend probleem, en deze pdf beschrijft hoe het opgelost kan worden.
- PaulRS
De startermotor af en toe een keer schoonmaken is altijd een goed idee.
Stof van de koppeling koekt overal aan.
Maar helaas, dit was niet de oplossing voor mijn probleem.
Ik heb ondertussen een nieuw rondsel gemonteerd en de 1e indrukken zijn goed, ware het niet dat er van echt testen nog niks is gekomen.
Mijn aandrijfas heeft een lagertje uitgespuugd en ligt nu ter revisie in Veendam.
Wordt vervolgd :roll:
Groeten, Paul.
- PaulRS
Wat is er aan de hand, niks.
Gewoon een uitgelopen lagertje in de voorste kruiskoppeling, ik voelde hem al een paar dagen rommelen in de rechter voetsteun.
Na inspectie bleek er wat ruimte op het lagerwerk te zitten en dat is perfect te reviseren.
Als je er op tijd bij bent, natuurlijk.
Rij ook oudere Guzzi's, die hebben daar ook last van, houdt je scherp

Groeten, Paul.
- PaulRS
Dat is me dus gebeurt toen ik pas motor reed en net m'n 1e Guzzi had, na een jaar Japanse 2cilinder 2takt en 4cil 4takt.Henk schreef: Ik kreeg even de indruk dat er op een gegeven moment allerlei onderdelen uit je motor kwamen rollen,
Hmm, trilt toch wel, zo'n Guzzi, wist ik weinig :roll:
Totdat die kruiskoppeling het begaf en het achterwiel blokkeerde.
Gelukkig brak daarna de as en kon ik uitrollen.
De brokken koppeling waren door de stalen achtervork naar buiten gekomen.
Sindsdien ben ik alert op vreemde trillingen uit de aandrijflijn.
Groeten, Paul.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 4284 Weergaves
-
Laatste bericht door motocasey
-
- 6 Reacties