overstap van k100rs 16v naar R1100RT
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- Ralf
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 06 jun 2014, 15:42
- Type: R1100RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
- Locatie: Rotterdam
overstap van k100rs 16v naar R1100RT
Beste mede Forum leden,
Een 4-tal jaar geleden een k100rs gaan berijden met veel plezier, het rs model heb ik altijd mooi gevonden. Technisch is het een interessante motor, sleutel vriendelijk en betrouwbaar. Maar alhoewel de vier in lijn mij regelmatig laat glimlachen, ben ik niet altijd even blij met de hoog frequente trillingen die het blok voortbrengt alsmede bij langzamere stukken de wat zware voorkant die gecombineerd met de sportievere zithouding de polsen wat zwaarder belast dan aangenaam is.
Na enig rond kijken kwam ik al snel uit op een k1100lt, r850/1100rt of een pan european.
Na wat wikken en wegen een proefrit met een r1100rt gemaakt en dat beviel heel erg goed, ik was enigszins bezorgd over het hogere gewicht maar door het lage zwaartepunt viel dat reuze mee. Het is een 98'er met 60k op de teller geworden.
Mijn keuze voor deze rt was grotendeels gebaseerd door de ervaringen die jullie op het forum hebben gedeeld, alsmede die van een collega.
Bedankt voor zover.
MvG, Ralf
Een 4-tal jaar geleden een k100rs gaan berijden met veel plezier, het rs model heb ik altijd mooi gevonden. Technisch is het een interessante motor, sleutel vriendelijk en betrouwbaar. Maar alhoewel de vier in lijn mij regelmatig laat glimlachen, ben ik niet altijd even blij met de hoog frequente trillingen die het blok voortbrengt alsmede bij langzamere stukken de wat zware voorkant die gecombineerd met de sportievere zithouding de polsen wat zwaarder belast dan aangenaam is.
Na enig rond kijken kwam ik al snel uit op een k1100lt, r850/1100rt of een pan european.
Na wat wikken en wegen een proefrit met een r1100rt gemaakt en dat beviel heel erg goed, ik was enigszins bezorgd over het hogere gewicht maar door het lage zwaartepunt viel dat reuze mee. Het is een 98'er met 60k op de teller geworden.
Mijn keuze voor deze rt was grotendeels gebaseerd door de ervaringen die jullie op het forum hebben gedeeld, alsmede die van een collega.
Bedankt voor zover.
MvG, Ralf
-
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 26 jan 2010, 19:58
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW R850R
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Groene Hart
- Locatie: Ter Aar
Re: overstap van k100rs 16v naar R1100RT
Hallo Ralf,
Van harte welkom op dit mooie
en veel plezier met je
Groet Bart
Van harte welkom op dit mooie


Groet Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
- bolrob
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 07 mar 2014, 20:41
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1100RS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Zutphen
- Locatie: Zutphen
Re: overstap van k100rs 16v naar R1100RT
Welkom Ralf!
Gr. Rob
Gr. Rob
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!