Nedplex 64 cm voor bj 2010=>
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
Nedplex 64 cm voor bj 2010=>
Had eens een 68 cm Nedplex en die beviel goed.
I.c.m. het comfort zadel is deze te hoog voor mij en gebruik nu weer het standaard scherm.
Wie heeft er (goede) ervaringen met de 64 cm Nedplex?
Terneuzen is wat ver voor zomaar een proefritje.
Ronald
I.c.m. het comfort zadel is deze te hoog voor mij en gebruik nu weer het standaard scherm.
Wie heeft er (goede) ervaringen met de 64 cm Nedplex?
Terneuzen is wat ver voor zomaar een proefritje.
Ronald
- Wolfs RT
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GSA-LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: 't Gooi
Re: Nedplex 64 cm voor bj 2010=>
Je had die 68cm ook nooit moeten verkopen
Nedplex kan je ook een testruit sturen toch? De ideale manier of te kijken of de ruit geschikt is.

Nedplex kan je ook een testruit sturen toch? De ideale manier of te kijken of de ruit geschikt is.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
BMW R1200GSA-LC '15
Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
-
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat jij........................... :lol:
Zal morgen Olivier bellen of opsturen idd een optie is.
Ronald
Zal morgen Olivier bellen of opsturen idd een optie is.
Ronald
Je spreekt over 64cm en 68cm NedPlex, maar welke bedoel je precies?
Ik heb namelijk 1 van beide liggen en een "support bulle R 1200RT" aangepast opdat ook niet-2010 windschermen passen.
1 van de weinig schermen die ik nog niet geprobeerd heb maar als jij ff het wilt komen proberen...

Ik heb namelijk 1 van beide liggen en een "support bulle R 1200RT" aangepast opdat ook niet-2010 windschermen passen.
1 van de weinig schermen die ik nog niet geprobeerd heb maar als jij ff het wilt komen proberen...
- Beamer63
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R Nine T Racer
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Ik heb de " standaard afmeting " ruit van Nedplex in getinte uitvoering op mijn 2013 motor zitten.
Bevalt prima.
In mijn beleving past deze ruit op alle bouwjaren.( er heeft alleen een wijziging plaatsgevonden in de vorm van de ruit en de verstevigingsplaat van het mechanisme)
Heb hem aangeschaft omdat hij een van de weinige is die voor de R1200RT een ruit levert in getinte uitvoering en ik dit veel mooier vind op een 90 jarige jubileum uitvoering.
En de prijs valt reuze me!
Bevalt prima.
In mijn beleving past deze ruit op alle bouwjaren.( er heeft alleen een wijziging plaatsgevonden in de vorm van de ruit en de verstevigingsplaat van het mechanisme)
Heb hem aangeschaft omdat hij een van de weinige is die voor de R1200RT een ruit levert in getinte uitvoering en ik dit veel mooier vind op een 90 jarige jubileum uitvoering.
En de prijs valt reuze me!
-
Ik bedoel deze Rob,Inspector Gadget schreef:Je spreekt over 64cm en 68cm NedPlex, maar welke bedoel je precies?![]()
http://www.nedplex.fr/r1200rt-bulle-shi ... up64cm.cfm
Ronald
- Eric r1200rt
- Bijz: Esa, c.c., zadelverw., Senna SMH5, zumo 660
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Ik heb een 68 cm nedplex in de aanbieding (ben overgestapt naar een 72 nedplex) ...
4 wheels move the body, 2 wheels move the soul
- WernerB
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Woonplaats of omgeving: Tholen
Eric,
Wat vraag je voor je Nedplex68cm?
Ik rijd nu met de standaard ZTechnik-VStream, maar ben daar nog niet echt super happy mee. Heeft wellicht ook te maken met mijn lengte van 1.94m.
Ik hoor het wel van je.
Wat vraag je voor je Nedplex68cm?
Ik rijd nu met de standaard ZTechnik-VStream, maar ben daar nog niet echt super happy mee. Heeft wellicht ook te maken met mijn lengte van 1.94m.
Ik hoor het wel van je.
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

-
Heb maar opnieuw een Nedplex 68 cm Shieldup Gris besteld.
Vandaag zijn ze binnengekomen en woensdag laat ik 'm ophalen.
Kreeg zojuist een telefoontje van een enthousiaste Olivier, zo mooi als ze nu zijn waren ze nog nooit.
Een sublieme kwaliteit en uiterlijk bij een bijzonder lage temperatuur gevormd.
Hij heeft er maar 5 en zal niet snel weer nieuwe bestellen.
Gelukkig hoef ik niet te proefrijden, ik weet uit ervaring dat dit scherm mij zal bekoren.
Kan de vakantiepret volgende week beginnen, er liggen 4.200 km in 't verschiet.
Ronald
Vandaag zijn ze binnengekomen en woensdag laat ik 'm ophalen.
Kreeg zojuist een telefoontje van een enthousiaste Olivier, zo mooi als ze nu zijn waren ze nog nooit.
Een sublieme kwaliteit en uiterlijk bij een bijzonder lage temperatuur gevormd.
Hij heeft er maar 5 en zal niet snel weer nieuwe bestellen.
Gelukkig hoef ik niet te proefrijden, ik weet uit ervaring dat dit scherm mij zal bekoren.
Kan de vakantiepret volgende week beginnen, er liggen 4.200 km in 't verschiet.
Ronald
Helaas heeft mijn NedPlex mij vooralsnog niet kunnen bekoren, vandaag een aantal km's mee gereden;
De knik in de ruit zit heel vervelend alsmaar in mijn blikveld.
Ik ben heel benieuwd hoe andere NedPlexers dat ervaren...
De knik in de ruit zit heel vervelend alsmaar in mijn blikveld.

Ik ben heel benieuwd hoe andere NedPlexers dat ervaren...

-
Net terug van 3.800 km rondreis met Nedplex 68 ! (edit 20140630) cm i.c.m. nieuwe BMW Jethelmen Airflow 2.
Een verschrikking! Waarschijnlijk heeft dit geleid tot een blijvend sissen in de kop.
Alles is nagelnieuw in ik heb dus niet kunnen proefrijden. De grijze Nedplex werd door Olivier op het laatste moment afgekeurd en ik kreeg een kleurloze mee die ik na de vakantie zou mogen omruilen. Alles dus op het allerlaatste moment maar wel top service.
Tot 80 km/h gaat het redelijk goed daarboven maakt het niet meer uit in welke positie je het ruit zet, gebulder uit alle hoeken. Maakt ook niet uit waar de wind vandaan komt. In Annecy ben ik met 27 graden afgestapt. Het water kwam uit alle porieen en het maakte niet uit hoe laag ik de ruit ook zette. Opnieuw een verschrikking ondanks de Airflows 2.
E.e.a. staat in schril contrast met mijn eerdere ervaringen met de systeemhelm 6 i.c.m. met dit scherm maar die ervaringen waren in het voorjaar. Tijdens een flinke onweersbui in Chamonix bleef ik bij 60 km/h tamelijk droog dat dan weer wel. Die knik had ik geen last van, je ziet hem idd wel maar het was voor mij niet storend.
Mijn zoektocht gaat verder.
Ronald
Een verschrikking! Waarschijnlijk heeft dit geleid tot een blijvend sissen in de kop.
Alles is nagelnieuw in ik heb dus niet kunnen proefrijden. De grijze Nedplex werd door Olivier op het laatste moment afgekeurd en ik kreeg een kleurloze mee die ik na de vakantie zou mogen omruilen. Alles dus op het allerlaatste moment maar wel top service.
Tot 80 km/h gaat het redelijk goed daarboven maakt het niet meer uit in welke positie je het ruit zet, gebulder uit alle hoeken. Maakt ook niet uit waar de wind vandaan komt. In Annecy ben ik met 27 graden afgestapt. Het water kwam uit alle porieen en het maakte niet uit hoe laag ik de ruit ook zette. Opnieuw een verschrikking ondanks de Airflows 2.
E.e.a. staat in schril contrast met mijn eerdere ervaringen met de systeemhelm 6 i.c.m. met dit scherm maar die ervaringen waren in het voorjaar. Tijdens een flinke onweersbui in Chamonix bleef ik bij 60 km/h tamelijk droog dat dan weer wel. Die knik had ik geen last van, je ziet hem idd wel maar het was voor mij niet storend.
Mijn zoektocht gaat verder.
Ronald
Laatst gewijzigd door Jekihero op 30 jun 2014, 09:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Oei, dat is echt heel sneu om te lezen!
Het is dat je ver van mij vandaan zit, anders had je wel een aantal ruiten mogen proberen.

Het is dat je ver van mij vandaan zit, anders had je wel een aantal ruiten mogen proberen.
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Ja, over (after sales) kuipruiten en het nut hiervan is hier al veel geschreven.
Alles hangt af van vele factoren die verband houden met zithoogte, lengte en eisen van de berijder.
Maar hoe je het ook wendt of keert . . . . op een motor, afhankelijk van je snelheid, kan het (heel) hard waaien.
Een kuipruit KAN daar IETS verbetering in brengen . . . . maar ook een goede helm kan helpen en oordopjes kunnen geluiden reduceren.
Groot gebulder in de helm kan ook gehoorschade veroorzaken.
Persoonlijk ben ik nog geen enkele kuipruit tegengekomen die aan mijn eisen voldeed.
Sinds ik GS rijd neem ik die nadelen dan ook weer voor lief en zorg ik dat ik goede gehoorbescherming draag.
Moraal van dit verhaal . . . . uiteindelijk berijd je een motorfiets zal je bepaalde "nadelen" moeten kunnen/willen accepteren.
Alles hangt af van vele factoren die verband houden met zithoogte, lengte en eisen van de berijder.
Maar hoe je het ook wendt of keert . . . . op een motor, afhankelijk van je snelheid, kan het (heel) hard waaien.

Een kuipruit KAN daar IETS verbetering in brengen . . . . maar ook een goede helm kan helpen en oordopjes kunnen geluiden reduceren.
Groot gebulder in de helm kan ook gehoorschade veroorzaken.
Persoonlijk ben ik nog geen enkele kuipruit tegengekomen die aan mijn eisen voldeed.
Sinds ik GS rijd neem ik die nadelen dan ook weer voor lief en zorg ik dat ik goede gehoorbescherming draag.
Moraal van dit verhaal . . . . uiteindelijk berijd je een motorfiets zal je bepaalde "nadelen" moeten kunnen/willen accepteren.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
Met de GS lijkt het mij inderdaad nog meer een uitdaging, afhankelijk van je eisen & wensen.
Ik kom voorlopig tot de conclusie dat het een utopie is hetzelfde comfort als ik op de 1100RT ervoer met de vStream ooit nog te ervaren op mijn 1200RT.
Ik had alleen wel verwacht met de rijke schakering aan ruiten die ik heb, echt iets van verbetering te ervaren, en dat lijkt vooralsnog in mijn situatie niet echt het geval.
Sterker nog, het onderlinge verschil in de resultaten tussen de diverse niet-OEM windschermen in mijn verzameling op de 1200RT vindt ik persoonlijk wat klein. Met hier en daar wel wat kanttekeningen.
Ik denk dat ik een goede helm heb, ik ervaar geen gebulder voor wat betreft het lawaai.
Het gaat mij met name om de winddruk op de schouders en hoofd, de turbulenties aldaar.
De 1 zal het accepteren, de ander maakt het een uitdaging om te proberen of dat te verbeteren valt.
En dat moet ieder voor zichzelf uitmaken, natuurlijk.
Ik kom voorlopig tot de conclusie dat het een utopie is hetzelfde comfort als ik op de 1100RT ervoer met de vStream ooit nog te ervaren op mijn 1200RT.
Ik had alleen wel verwacht met de rijke schakering aan ruiten die ik heb, echt iets van verbetering te ervaren, en dat lijkt vooralsnog in mijn situatie niet echt het geval.

Sterker nog, het onderlinge verschil in de resultaten tussen de diverse niet-OEM windschermen in mijn verzameling op de 1200RT vindt ik persoonlijk wat klein. Met hier en daar wel wat kanttekeningen.
Ik denk dat ik een goede helm heb, ik ervaar geen gebulder voor wat betreft het lawaai.
Het gaat mij met name om de winddruk op de schouders en hoofd, de turbulenties aldaar.
De 1 zal het accepteren, de ander maakt het een uitdaging om te proberen of dat te verbeteren valt.
-
Ik heb dat idd overwogen maar de weg van de minste weerstand liep via collegae die op dat moment in Terneuzen aan het werk waren.Inspector Gadget schreef:Oei, dat is echt heel sneu om te lezen!![]()
Het is niet zo dat het door deze ervaring een slecht scherm is, maar het doel waarvoor ik 'm kocht is te hoog gegrepen.
Overigens vroeg ik mij wel tijdens het rijden af op welke wetenschappelijke of proefondervindelijke basis de vormgeving va dit scherm tot stand is gekomen.
Ontwikkeling is een hele kostbare zaak zeker voor een kleine firma als Nedplex.
Ik heb 't donkerbuine vermoeden dat dit bij mij nu het geval is, ondanks mijn Alpine oordopjes en plat met de borst op de tanktas zo dicht mogelijk achter het scherm weggekropen bij max. 100 km/h.Jos WRSM schreef: knipperdeknip......................Groot gebulder in de helm kan ook gehoorschade veroorzaken.
. . . . uiteindelijk berijd je een motorfiets zal je bepaalde "nadelen" moeten kunnen/willen accepteren.
Opmerkelijk was dat mijn wederhelft (lengte 1,74 m.) ook voorzien van de Airflow 2 e.e.a. wel een stuk rumoeriger vond dan met haar Shoei systemhelm maar dat leidde in eerste instantie niet tot klachten. Zij heeft dan ook geen last van het suizen/sissen. Ik moest haar het "bulderen" zelfs uitleggen!
Zodra ik weer tijd en zin heb zal ik met het standaardscherm i.c.m. de Airflow helm gaan rijden en kijken wat dat brengt.
Ronald
Ik zou zeker eens bij NedPlex aankloppen als ik jou was, Olivier kennende zal hij zijn best voor je doen een oplossing te vinden. -top-
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Inspector Gadget schreef:Met de GS lijkt het mij inderdaad nog meer een uitdaging, afhankelijk van je eisen & wensen.
Ik had alleen wel verwacht met de rijke schakering aan ruiten die ik heb, echt iets van verbetering te ervaren, en dat lijkt vooralsnog in mijn situatie niet echt het geval.![]()
En ik heb op mijn GSA dus een standaard ruit met een Corbin Seat ( heb ook nog een Wunderlich) en met beide zadels heb ik nergens last van. Nu met de Corbin een licht briesje op het gezicht als ik mijn System 6 open heb staan en kan gewoon 100 a 120 km/h rijden zonder gebulder of lastige stromingen ronde de helm. Dit is mij op de RT niet gelukt met een standaard ruit. Heb zelf een grote Ztechnik ruit gehad op de GSA maar die vond ik te hoog. Totaal geen wind meer rond de helm en in de zomers dus bloedje heet. En ik keek door de ruit heen ipv erover heen. Nu kijk ik met de standaard ruit er lekker overheen. Super dus.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 7954 Weergaves
-
Laatste bericht door head02
-
- 9 Reacties