lekkende leiding oliedrukmeter

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jowidolo

lekkende leiding oliedrukmeter

Ongelezen bericht door jowidolo »

Hallo forumleden,

Ik heb het volgende probleem met mijn R1100RT:

Er lekt olie aan de rechterkant op het blok en de uitlaat (rook/stank) :( - meteen naar de dealer gesjeest (bang dat er een koppakking lekte) - vluchtig onderzoek (alleen even kijken) van de dealer gaf aan dat de olieleiding naar de oliemeter lekt: er moet of een nieuw koperen ringetje op het koppelstuk, of er moet meer vervangen worden. :neutral:

Ik kan echter pas 7 juli terecht bij de dealer en dan gaan ze in eerste instantie alleen maar kijken of dat het ook echt is - het kan dus nog langer duren als er meer vervangen moet worden (bestellen e.d.). :O

Nu ben ik geen monteur maar ik heb ook weer geen twee linker handen. En omdat ik elke dag woon/werk op deze fiets doe ben ik nieuwsgierig genoeg om zelf eens te gaan kijken of ik erachter kan komen waar de olie nou precies vandaan komt. Misschien kan ik het probleem zelf dan oplossen. 8-)

Ik ben dus voortvarend aan de gang gegaan met het verwijderen van de kuipdelen en andere zaken die in de weg zitten, maar nu ben ik zover dat ik ook de tank eraf wil om er bij te kunnen.

Mijn vraag: Hoe kan ik zonder geklieder de tank verwijderen? ik zie twee slangen vanuit de onderzijde tank komen, maar nergens een kraantje o.i.d. om ze af te sluiten. Hebben jullie ervaring met het op juiste wijze verwijderen van de tank en moet ik nog op andere dingen letten?

Ik hoor het graag.

groeten :)
maRTin

Re: lekkende leiding oliedrukmeter

Ongelezen bericht door maRTin »

Hoi,

Twee ronde staafjes o.i.d. met een iets grotere diameter dan de binnenzijde van de benzineslangetjes bij de hand houden,
1 van de 2 slangen even merken met bvb stukje tape zodat het ene slangetje weer op het goede andere slangetje komt,
slangklemmetjes losdraaien, lostrekken en gelijk staafje erin ! desnoods slangklem weer even aandraaien.
stekkerverbindingen losmaken.
Als je daarna de benzinetank verwijdert, komen er nog 2 dunne slangetjes mee. (Die hangen normaliter naast je rempedaal.)
Monteren uiteraard in omgekeerde volgorde! :D
LET OP : meestal trek je bij het verwijderen van de tank de gaskabels links en/of rechts uit hun "tonnetjes" bij de gasklephuizen!
Wel even goed terugdoen, anders krijg je de meest fantastische knallen en ploffen te horen bij het starten ! :O

Succes, Martin
maRTin

Ongelezen bericht door maRTin »

Trouwens,
Dat koperen ringetje kun je ook bij een goede automaterialenzaak verkrijgen. Wel even de oude meenemen voor de juiste maat!

gr Martin
jowidolo

Hoi Miklos

heel erg bedankt, ik ga ermee aan de slag en super ook van de extra tips; het zal je maar gebeuren :lol:

Greetz,

jowidolo
PaulRS

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Een van deze twee, dus.

Afbeelding

De voorste is de aansluiting van de olietemp sensor, de achterste van de leiding naar de oliekoeler.
De leiding zit met een O-ring in de flens, de sensor met een alu ring.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
jowidolo

Hoi Paul,

Bedankt!

Dat maakt het weer wat duidelijker.
Zeker omdat dit mijn eerste echte klus wordt die ik nu eens zelf probeer te doen.

Greetz

:)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”