Pagina 1 van 1
Losse kabel
Geplaatst: 04 mei 2014, 17:03
door pbulder
Heren
Ik heb mijn brommert net zn 60k beurt gegeven.
Ik kwam er achter dat de kabel die vanuit de uitlaat komt(lambda neem ik aan) niet aangesloten is op de plek waar dit zou moeten.
Na goed kijken zag ik dat het niet eens past.
de stekker aan de motor en die van de uitlaat komen zijn totaal verschillend
Motor loop verder als een tierelier, maar vroeg mij af hoe dit kan...
Kon hier ook niet iets over vinden
Gr.Piet
Re: Losse kabel
Geplaatst: 05 mei 2014, 09:59
door Wullum
Hebben de in NL gevoerde 1100's een katalysator dan?
Re: Losse kabel
Geplaatst: 17 mei 2014, 13:01
door pbulder
Is er iemand die hier meer over kan vertellen?
Re: Losse kabel
Geplaatst: 17 mei 2014, 13:50
door Inspector Gadget
De R11xxRT's zijn er in verschillende modellen voor wat betreft het milieu e.d.;
Degene met een lambda-sonde en degene met een CO2-potmeter. (volgens mij is het een CO-potmeter maar ik hou CO2-potmeter aan voor betere "herkenning"

)
Degene met een CO2-potmeter kan je gemakkelijk herkennen, door aan de linkerzijkant, achter de zwart-plastic driehoek die tussen je voor- en achter-zadel zit.
Je kunt die zwart plastic (!) heel voorzichtig lostrekken, en daar zou je dan die CO2-potmeter moeten zien zitten.
Draai daar nooit aan als je geen CO2-meter hebt!
Daarnaast bepaald de code-plug (gekleurd blokje in je zekeringskast) of je een CO2-potmeter of lambda-sonde instelling hebt.
Op G00gle zijn er diverse overzichten te vinden, welke klopt weet ik niet.
Zie ook:
http://www.bmwgsclub.nl/motronic.html
Re: Losse kabel
Geplaatst: 17 mei 2014, 14:15
door pbulder
het gaat om deze kabels

deze komt vanuit de uitlaat,

en deze vanuit het blok
Re: Losse kabel
Geplaatst: 17 mei 2014, 14:28
door Inspector Gadget
Mogelijk wellicht is de verkeerde lambda-sensor gemonteerd?
Ik heb vooralsnog maar 1 afbeelding gevonden maar helaas is daar niet te zien of de pennen in de connector vrouwelijk of mannelijk zijn;

Re: Losse kabel
Geplaatst: 17 mei 2014, 14:41
door pbulder
Maar ik zie nu al dat die stekker op jou foto wel past,
Heb namelijk sinds de 60k beurt ook dat de motor kut loopt,
Trillen bij 5000 toeren deed de motor altijd al, alleen trilt nu constant,
Gasklephuizen afgesteld en kleppen gesteld en probleem blijft
Re: Losse kabel
Geplaatst: 17 mei 2014, 15:21
door Inspector Gadget
Zonder de lambda-sonde aangesloten kán het zijn dat de motor in noodloop gaat, w.o. met gereduceerd vermogen e.d.
E.e.a. afhankelijk van je code-plug en/of die CO2-potmeter gemonteerd zit, links. (zou ik dus wel ff naar kijken of die er inderdaad zit of niet {idee/tip-smilie})
Deze lambda-sonde kwam ik overigens ook tegen op ebay;
http://www.ebay.nl/itm/BMW-R1100RT-R850 ... 2a36692c91
Ik zou anders terug gaan naar de verkoper van jou motor en de juiste lambda-sensor vragen.
Ik kom voorlopig tot de conclusie dat op jou uitlaat de verkeerde lambda-sensor gemonteerd is

, en dat is wel een noodzakelijke basis voor het goed lopen van je motor.
Zoek anders maar eens op "closed loop bmw motorcycles" via G00gle als je daar meer over wilt weten.
Re: Losse kabel
Geplaatst: 02 jun 2014, 22:19
door pbulder
Zijn we weer,
Vorige week een andere lambda sonde(met goeie aansluiting) op de motor gezet.
Merk zeker een een verschil in hoe de motor loopt,
Vind alleen dat de motor bij optrekken trilt en boven de 4/4500 rpm word het erg vervelend
Trillen is niet alleen in de handvaten, maar ook behoorlijk in het zadel
Hoe kan dit?
Kleppen zijn recentelijk gesteld, gasklephuizen ook gesynct.
Daarnaast zit er een setje nwe banden op.
Gr. Piet
Re: Losse kabel
Geplaatst: 02 jun 2014, 23:16
door Inspector Gadget
Ik zou een afspraak maken met Motor Service Amersfoort.