![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
OPGELOST: benzinegeur bij rijden
Moderator: RT_Patrick
OPGELOST: benzinegeur bij rijden
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum maar wil wel direct gebruikt maken van jullie deskundigheid. Sinds kort ben ik in het bezit van een R1150RT van het bouwjaar 2003. Nu bemerk ik tijdens het rijden een benzinelucht. Tijdens het stilstaan is dit verdwenen. Voordat ik nu de hele kuip ga demonteren zou ik graag willen weten wat de mogelijkheden van dit probleem zijn. Kan het een dure reparatie worden of denken jullie meer aan klemmetjes, leidingen ed.
Herman
Re: benzinegeur bij rijden
Ik zou zeggen doe wat moeite om te kijken wat het probleem is! Zo maar in wilde weg maar een probleem neergooien heeft geen zin. Kijk eerst of je zelf wat kan vinden mogelijk is het een klein probleempje. Als je na wat zoeken er niet uitkomt dan laten weten wat je allemaal al gecontroleerd heb. Dan kan er ook een antwoord komen datje verder zou kunnen helpen. Dus controleer slangen, klemmen, aansluitingen en laat het ons dan weten als het probleem niet is opgelost. Nu kan het van alles zijn! Succes!
+1
Ik zou beginnen bij de tankdop/tankopening te gaan kijken;
Daar zit een ontluchtingsgaatje die nog wel eens verstop wilt zijn, doorblazen met hogedruk lucht (voorzichtig, pas op voor eventueel opspattende brandstof, draag dus een beschermingsbril!) kan dat soms oplossen.
Benzine is gemaakt om heel gemakkelijk te ruiken, dus een paar druppels morsen of klotsen en je ruikt het als snel.
Als je net getankt hebt, kán het dus zijn dat je een benzinelucht ruikt.
Ook kán het zijn dat jou motor niet goed is afgesteld waardoor deze (bijvoorbeeld) te rijk loopt, maar dat merk je meestal ook wel via knallen in de uitlaat, onrustig, niet mooi "rond" lopen, o.i.d.
PS: We stellen het op prijs als jij je voorstelt in deze rubriek;
viewforum.php?f=43
Ik zou beginnen bij de tankdop/tankopening te gaan kijken;
Daar zit een ontluchtingsgaatje die nog wel eens verstop wilt zijn, doorblazen met hogedruk lucht (voorzichtig, pas op voor eventueel opspattende brandstof, draag dus een beschermingsbril!) kan dat soms oplossen.
Benzine is gemaakt om heel gemakkelijk te ruiken, dus een paar druppels morsen of klotsen en je ruikt het als snel.
Als je net getankt hebt, kán het dus zijn dat je een benzinelucht ruikt.
Ook kán het zijn dat jou motor niet goed is afgesteld waardoor deze (bijvoorbeeld) te rijk loopt, maar dat merk je meestal ook wel via knallen in de uitlaat, onrustig, niet mooi "rond" lopen, o.i.d.
PS: We stellen het op prijs als jij je voorstelt in deze rubriek;

viewforum.php?f=43
- wil51
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Heb ik ook gehad. En oorzaak tankdop zat niet goed dicht. :roll: _002
-
- Type: R1200RT
- Bijz: DOHC
- Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn
Herman,
Ik heb dit ook ondervonden bij mijn 1150, uiteindelijk begon het te druppelen.
Het waren in mijn geval de koppelingen aan de rechter zijde van de machine, hier lopen dikke benzine slangen over in dunnere.
Dit zou een bekent euvel/zwak punt zijn.
Gr Perry
Het waren in mijn geval de koppelingen aan de rechter zijde van de machine, hier lopen dikke benzine slangen over in dunnere.
Gr Perry
- HenkvanR
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Inderdaad wat wil51 zegt wil ook nog wel eens het geval zijn, heb je misschien net getankt druk de dop dan even goed aan.
Hartelijke groeten van V370 aan alle forumleden
Hartelijke groeten van V370 aan alle forumleden
HenkvanR

- japachap
- Type: R1150RT
- Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
- Woonplaats of omgeving: Enschede
+1Perry schreef:Herman,
Gr Perry
De (kunststof) snelkoppelings van de benzineslang langs de rechterkant van het tank (boven de TeleLever scharnierpunt) kunnen doorschuren en lekken. Als niet al vervangen- dan kieze voor de gemodificeerde metalen mannelijks deel van de benzine koppeling.
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
Allemaal hartelijk dank. Ik heb de oorzaak gevonden. Het was een slecht gesloten bezinedop :roll: Bedankt voor de optie die is aangereikt door een forumlid 

- wil51
- Type: R850RT
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Gelukkig ben ik nu niet meer de enige die het overkomt. 

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht