Hoi

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Morel

Hoi

Ongelezen bericht door Morel »

Hoi BMW R Owners,

Mij naam is Johan Morel en woonachtig in Hoogstraten nét over de grens in België.
Heel m'n leven al motorliefhebber maar het is er niet van gekomen tot voor kort in 2012 de eerste motor aangeschaft
en met enkele modellen en types gereden en zo wat ervaring opgedaan.
Maar nu van plan om een R1100RT toermotor aan te schaffen en hoop op dit forum wat wegwijs te worden over de befaamde BMW R's.
Ik heb al heel wat artikels gelezen en onder meer genoten van de prachtige foto's van BMW en de reisavonturen.

Hieraan hoop ik in de toekomst mijn steentje bij te dragen en zie er ook naar uit om met de geplande R1100RT al wat mooie kmtrs af te leggen.....

Tot horens !
Grtz,
Morel. ;)
mkoskamp
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Deventer

Re: Hoi

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Hoi,

Een R1100RT is een heerlijke tourmotor. Probeer indien mogelijk een exemplaar met comfort seat te vinden. Verhoogde ruit is ook aan te bevelen. Met 3 koffers kan je voor een week bagage meenemen.
Veel succes met zoeken.
Morel

Ongelezen bericht door Morel »

mkoskamp schreef:Hoi,

Een R1100RT is een heerlijke tourmotor. Probeer indien mogelijk een exemplaar met comfort seat te vinden. Verhoogde ruit is ook aan te bevelen. Met 3 koffers kan je voor een week bagage meenemen.
Veel succes met zoeken.
Dank je mkoskamp, ik heb er al een op 't oog met 3 koffers en tanktas....... het beestje heeft alleen nog al wat kmtrs achter de tanden
nl. 140K km., maar dat mag normaal gezien géén probleem zijn voor een R of toch ?

Grtz,
Morel.
Bijlagen
390410028517503.jpg
390410028517503.jpg (52.1 KiB) 172 keer bekeken
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Morel schreef:
Dank je mkoskamp, ik heb er al een op 't oog met 3 koffers en tanktas....... het beestje heeft alleen nog al wat kmtrs achter de tanden
nl. 140K km., maar dat mag normaal gezien géén probleem zijn voor een R of toch ?

Grtz,
Morel.
van harte welkom op ons mooie RT-forum !

Als het onderhoud altijd goed en minutieus is uitgevoerd is de kilometerstand van ondergeschikt belang. Tja, en een beetje geluk moet je met een gebruikt vervoersmiddel altijd hebben! _004

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
peterBig

Ongelezen bericht door peterBig »

Je zou een aankoopkeuring bij Kenny (MSA) kunnen overwegen!

Dan voorkom je voor 90 % problemen.

Gr

Peter
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom, heel veel plezier en veilige kilometers gewenst ;)
Grts Franky
roderick3
Bijz: full options
Land: N
Woonplaats of omgeving: Gld

Ongelezen bericht door roderick3 »

Is het onderhoud goed gedaan? Als ie elk jaar keurig zijn beurtjes aantoonbaar gehad heeft zegt dat al iets.
Ga met meerdere rijden, dan voel je snel genoeg of het technisch goed zit of niet. Met goed onderhoud rijdt ie met 140kkm gewoon als een nieuwe (nou ja wat soepeler aangezien ie net ingereden is ;) )
Wullum
Type: R1250RT
Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
Land: DE
Woonplaats of omgeving: Lkr. HN

Ongelezen bericht door Wullum »

Laat met zo'n km stand zéker de remolie en dan met name die in de ABS unit controleren. Komt zeer frequent voor dat bij onderhoud niet het hele remsysteem gespoeld wordt maar alleen tussen remreservoirtjes en remklauwen en dat men gemakshalve de ABS unit maar vergeet (kun je alleen bij als je de tupperware en brandstoftank verwijdert). Je wilt niet weten wat voor prut daar uit kan komen als eea een keer wèl goed wordt doorgespoeld... Een defecte ABS unit is zo'n beetje de grootste kostenpost waar je mee te maken kunt krijgen, wat dat betreft valt een 1100 dan nog mee...
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
motor4fun

Ongelezen bericht door motor4fun »

Hey Johan.

Welkom op het forum.
Ben nu ook sinds 3 dagen in het bezit van een R1100RT.
Ben mijn heel leven een Yamaha man geweest.(38 jaar)
Maar kan je vertellen dat de r1100rt absoluut niet tegen valt.
Afgelopen weekend 500 km gereden.
Fijne motor voor woon/werk maar ook voor de weekenden.
Kilometers geen probleem maar minder is beter.

gr.Henk

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”