even voorstellen
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
-
- Type: R1150RT
- Bijz: ex-overheid
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: ALBERGEN
even voorstellen
Hallo,
mijn naam is Frits Render, ben getrouwd, 3 kinderen, heb inmiddels kennis gemaakt met Abraham en ben woonachtig (en geboren) in het Twentse.
Ik rij sinds een jaar of 20 motor, ben begonnen op een Yamaha Radian 600. Die had ik al vrij snel gezien (ketting, wat vreselijk antiek is dat toch...), het ding stuurde wel als een scheermes. Minder was de motorkarakteristiek (vrij tam onder 5000 RPM, daarboven kreeg ie ineens en ook heel plotseling de geest...).
Ik ben daarna overgestapt op een BMW K100LT (ex politie, dus "elfenbein" qua kleur). Deze heb ik 14 jaar met heel veel plezier gereden, en eigenlijk nooit wat mee gehad. Het sturen was wel even slikken, zeker als je van zo'n relatief lichte Jap komt. Maar alles went, en na een tijdje ga je de "flying brick" waarderen met al zijn eigenaardigheden (goede en minder goede).
Aangezien deze "brick" op leeftijd begon te komen (24 jaar) en ik ook wel eens wat anders wilde, ben ik me gaan oriënteren op een R. De ex-politiemotor beviel erg goed, dus eens kijken wat daar te halen was. Ik kwam een R1150RT van 2001 tegen met 108.000 km op de klok, zeker niet nieuw meer -gebruikerssporen, krasjes hier en daar- maar goed genoeg voor mij. Deze heb ik 21 maart jl opgehaald. Wat onmiddellijk opvalt tov van de K is de sterk verbeterde ergonomie en de totaal verschillende rij-eigenschappen. Deze RT stuurt weer als de eerder genoemde Jap! Het toch wel forse gewicht merk je niet, al was ik natuurlijk al gewend aan een zwaargewicht. Ook de lichte rembediening, de verstelbare ruit en de geweldige verlichting vallen op. Wel is de boxermotor minder soepel als een 4 in lijn (meer schakelen), daarentegen merk ik wel meer koppel bij lagere toerentallen. Ook trilt de boxer wat meer, maar dat lijkt me logisch.