even voorstellen
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
-
- Type: R1150RT
- Bijz: ex-overheid
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: ALBERGEN
even voorstellen
Hallo,
mijn naam is Frits Render, ben getrouwd, 3 kinderen, heb inmiddels kennis gemaakt met Abraham en ben woonachtig (en geboren) in het Twentse.
Ik rij sinds een jaar of 20 motor, ben begonnen op een Yamaha Radian 600. Die had ik al vrij snel gezien (ketting, wat vreselijk antiek is dat toch...), het ding stuurde wel als een scheermes. Minder was de motorkarakteristiek (vrij tam onder 5000 RPM, daarboven kreeg ie ineens en ook heel plotseling de geest...).
Ik ben daarna overgestapt op een BMW K100LT (ex politie, dus "elfenbein" qua kleur). Deze heb ik 14 jaar met heel veel plezier gereden, en eigenlijk nooit wat mee gehad. Het sturen was wel even slikken, zeker als je van zo'n relatief lichte Jap komt. Maar alles went, en na een tijdje ga je de "flying brick" waarderen met al zijn eigenaardigheden (goede en minder goede).
Aangezien deze "brick" op leeftijd begon te komen (24 jaar) en ik ook wel eens wat anders wilde, ben ik me gaan oriënteren op een R. De ex-politiemotor beviel erg goed, dus eens kijken wat daar te halen was. Ik kwam een R1150RT van 2001 tegen met 108.000 km op de klok, zeker niet nieuw meer -gebruikerssporen, krasjes hier en daar- maar goed genoeg voor mij. Deze heb ik 21 maart jl opgehaald. Wat onmiddellijk opvalt tov van de K is de sterk verbeterde ergonomie en de totaal verschillende rij-eigenschappen. Deze RT stuurt weer als de eerder genoemde Jap! Het toch wel forse gewicht merk je niet, al was ik natuurlijk al gewend aan een zwaargewicht. Ook de lichte rembediening, de verstelbare ruit en de geweldige verlichting vallen op. Wel is de boxermotor minder soepel als een 4 in lijn (meer schakelen), daarentegen merk ik wel meer koppel bij lagere toerentallen. Ook trilt de boxer wat meer, maar dat lijkt me logisch.
Ik heb veel opgestoken bij het BMWK forum en bij onze oosterburen het Flying Brick forum, ik hoop ook hier te kunnen vinden wat ik zoek.
M vr gr,
F Render
mijn naam is Frits Render, ben getrouwd, 3 kinderen, heb inmiddels kennis gemaakt met Abraham en ben woonachtig (en geboren) in het Twentse.
Ik rij sinds een jaar of 20 motor, ben begonnen op een Yamaha Radian 600. Die had ik al vrij snel gezien (ketting, wat vreselijk antiek is dat toch...), het ding stuurde wel als een scheermes. Minder was de motorkarakteristiek (vrij tam onder 5000 RPM, daarboven kreeg ie ineens en ook heel plotseling de geest...).
Ik ben daarna overgestapt op een BMW K100LT (ex politie, dus "elfenbein" qua kleur). Deze heb ik 14 jaar met heel veel plezier gereden, en eigenlijk nooit wat mee gehad. Het sturen was wel even slikken, zeker als je van zo'n relatief lichte Jap komt. Maar alles went, en na een tijdje ga je de "flying brick" waarderen met al zijn eigenaardigheden (goede en minder goede).
Aangezien deze "brick" op leeftijd begon te komen (24 jaar) en ik ook wel eens wat anders wilde, ben ik me gaan oriënteren op een R. De ex-politiemotor beviel erg goed, dus eens kijken wat daar te halen was. Ik kwam een R1150RT van 2001 tegen met 108.000 km op de klok, zeker niet nieuw meer -gebruikerssporen, krasjes hier en daar- maar goed genoeg voor mij. Deze heb ik 21 maart jl opgehaald. Wat onmiddellijk opvalt tov van de K is de sterk verbeterde ergonomie en de totaal verschillende rij-eigenschappen. Deze RT stuurt weer als de eerder genoemde Jap! Het toch wel forse gewicht merk je niet, al was ik natuurlijk al gewend aan een zwaargewicht. Ook de lichte rembediening, de verstelbare ruit en de geweldige verlichting vallen op. Wel is de boxermotor minder soepel als een 4 in lijn (meer schakelen), daarentegen merk ik wel meer koppel bij lagere toerentallen. Ook trilt de boxer wat meer, maar dat lijkt me logisch.
Ik heb veel opgestoken bij het BMWK forum en bij onze oosterburen het Flying Brick forum, ik hoop ook hier te kunnen vinden wat ik zoek.
M vr gr,
F Render
- Garfield
- Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: leusden
Re: even voorstellen
Hallo Frits, welkom op dit forum en veel plezier met je RT.
Groeten,
Frans
Groeten,
Frans
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Als je het weet, is het niet moeilijk.
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Hallo Frits,
welkom op het
en veel plezier met je
en misschien tot ziens op het
:
welkom op het

Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- Ed Spijker
- Type: R1100RT
Hoi Frits welkom op dit forum volgens mij hebben wij elkaar al een keer eerder gezien je bent een bekende van Bert uit Deventer we hebben samen eens een tourtocht gereden Groet Ed
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
- Franky
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
-
- Type: Overig R-serie
- Bijz: R1200GSA
- Woonplaats of omgeving: twente
En alweer een tukker zei de tukker.
Welkom!
gr v Ciske
Welkom!
gr v Ciske
- Bert M
- Erelid
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Van harte welkom op ons mooie
! Veel rij- en leesplezier toegewenst!
Bert M

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- dlaanstra
- Type: R1100RT
- Bijz: LED knipperlichten en LED achterlichtmodule
- Woonplaats of omgeving: Twente
En ook deze Tukker zegt: "Welkom op het forum". Misschien tot ziens tijdens het Treffen op 18 mei.
Douwe Laanstra 
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

Wat later hier, wat later daar!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!