Even stemmen voor motorrijders
Moderator: RT_Patrick
- MofkaP
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1300GS ASO + F850GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amstelland
- Contacteer:
Even stemmen voor motorrijders
Verhaal op de telegraaf website met een poll.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... le___.html
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... le___.html
Groetjes van MofkaP
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
- Ton1959
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Re: Even stemmen voor motorrijders
Wat vind je zelf?
-
- Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
- Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan
De meste motorrijders gedragen zich prima in het verkeer, maar sommige motorrijders moet je direct hun motor en rijbewijs afpakken. Helaas is het zo dat de kleine asociale minderheid het imago voor de overgrote meerderheid verpest.
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
- Baird
- 2024
- Bijz: R1200GS LC
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
+1 en je ziet uit welke krantenhoek het komt dus de roeptoeter staat hard.concours schreef:De meste motorrijders gedragen zich prima in het verkeer, maar sommige motorrijders moet je direct hun motor en rijbewijs afpakken. Helaas is het zo dat de kleine asociale minderheid het imago voor de overgrote meerderheid verpest.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Ton1959
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Ik zag er vandaag nog één. Op 2 meter afstand van een auto. Twee rijen auto's die naast elkaar 110km per uur doen. Meer twee snel rijdende files leek het op. En de motorrijder reed op 2 meter achter de auto en keek welk moment geschikt zou zijn om op dezelfde baan langs de auto te rijden. Het is verrassent hoe dicht auto's op elkaar gaan rijden als het verkeer niet doorstroomt maar nog erger als daar een motorrijder tussen zit die vrolijk verder wringt. Sommige mensen lijken gewoon levensmoe.
Ik zakte maar even wat terug in snelheid om de afstand te vergroten tussen mij en het stelletje sukkels voor mij.
Ik zakte maar even wat terug in snelheid om de afstand te vergroten tussen mij en het stelletje sukkels voor mij.
- Bert M
- Erelid
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Werd gisteren op de A12 ingehaald door een buikschuiver met haast maar zonder hersenen: jas en spijkerbroek (beide zonder protectie), gymschoenen en zelfs zonder enige vorm van verlichting... Lekker zigzaggend links en rechts langs de vierwieligen... Sommigen willen gewoon plat gereden worden
Bert M

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
- Arjan W
- 2024
- Type: R1150RT
- Bijz: De bestuurder
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Waarom altijd weer negatief, ik wil bij deze een pluim uitbrengen naar de automobilisten tussen Hazeldonk en Antwerpen. Tot op heden heb ik nergens anders een plek ontdekt waar automobilisten zo netjes aan de kant gaan als op dit traject. Je hebt altijd meer als voldoende ruimte om er tussen door te rijden. 

De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
- AGVerheij
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
De stelling is duidelijk met de bekende Telegraaf-nuance opgesteld :roll: Sommige motorrijders zijn een gevaar in de file, net als sommige automobilisten.
Maar ik heb tegenwoordig tussen Amsterdam en Utrecht (en hiervoor tussen Amsterdam en Zoetermeer) weinig last van dagelijkse files, en als er een file staat eigenlijk geen problemen om er tussendoor te rijden. De problemen zijn in mijn ogen groter bij de niet-dagelijkse files buiten de spits (ongelukken, werkzaamheden). Dan rijden er relatief veel mensen die niet gewend zijn aan files, en zich niet kunnen/willen gedragen.
Maar ik heb tegenwoordig tussen Amsterdam en Utrecht (en hiervoor tussen Amsterdam en Zoetermeer) weinig last van dagelijkse files, en als er een file staat eigenlijk geen problemen om er tussendoor te rijden. De problemen zijn in mijn ogen groter bij de niet-dagelijkse files buiten de spits (ongelukken, werkzaamheden). Dan rijden er relatief veel mensen die niet gewend zijn aan files, en zich niet kunnen/willen gedragen.
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Bewustwording is het motto. VVN spotje op tv "Filerijden doe je zo
"

- Adam
- Type: R1150RT
- Bijz: Mooi zadel
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Weerdinge
- Contacteer:
Ik heb gestemd op geen gevaar omdat ik bang ben dat als men het een gevaar vindt wordt er maatregel getroffen om het file rijder tegen te houden. Terwijl ik deel de mening van een aantal van jullie dat sommige rijden als gekken en ik vind hun rijgedrag dood eng. Ik moet continue in de spiegel kijken dat ik niet van achter wordt aangereden door een 'fellow' motorijder...vermoeiend 

- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Ik heb niet gestemd.
De stelling of motorrijders een gevaar zijn kan je natuurlijk ook anders stellen: "Zijn motorrijders voor zichzelf een gevaar in de file?" . . . .
Mijn antwoord hierop is JA.
Inhalen tussen de files is voor ons motorrijders zeer risicovol, of het nu gaat om langzaam rijdende of stilstaande files. Hoe vaak zie je niet dat een automobilist "even" van rijstrook wisselt (ruk aan het stuur) omdat de file naast hem net even sneller gaat? Of een boze autobestuurder die de pest heeft aan die "irritante" motorrijders (gelukkig wordt het respect wel groter maar gebeurt nog steeds) en je even de doorgang belemmert? Wat dacht je het risico bij een stilstaande file: even de deur open omdat het zo warm wordt in de auto of iemand die zijn arm even ruit het raam steekt?
Ook al is het tempoverschil maar 10 km/u (niet te denken aan degenen die dat met een veel hogere snelheid doen) je kunt een behoorlijke klapper maken, dat verzeker ik je.
Het neemt niet weg dat ik zelf ook graag even een filetje pik. Ik ben immers motorrijder en neem dat risico . . . toch?
DRAADJE OVERIGENS VERPLAATST NAAR "RT VERKEERSFORUM"
De stelling of motorrijders een gevaar zijn kan je natuurlijk ook anders stellen: "Zijn motorrijders voor zichzelf een gevaar in de file?" . . . .

Mijn antwoord hierop is JA.
Inhalen tussen de files is voor ons motorrijders zeer risicovol, of het nu gaat om langzaam rijdende of stilstaande files. Hoe vaak zie je niet dat een automobilist "even" van rijstrook wisselt (ruk aan het stuur) omdat de file naast hem net even sneller gaat? Of een boze autobestuurder die de pest heeft aan die "irritante" motorrijders (gelukkig wordt het respect wel groter maar gebeurt nog steeds) en je even de doorgang belemmert? Wat dacht je het risico bij een stilstaande file: even de deur open omdat het zo warm wordt in de auto of iemand die zijn arm even ruit het raam steekt?
Ook al is het tempoverschil maar 10 km/u (niet te denken aan degenen die dat met een veel hogere snelheid doen) je kunt een behoorlijke klapper maken, dat verzeker ik je.
Het neemt niet weg dat ik zelf ook graag even een filetje pik. Ik ben immers motorrijder en neem dat risico . . . toch?
DRAADJE OVERIGENS VERPLAATST NAAR "RT VERKEERSFORUM"
Jos WRSM
Jos WRSM
-
- Type: R1100RT
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: gouda
Elke verkeersdeelnemer is een potentieel gevaar en loopt een potentieel gevaar. Zelfs met de beste rijopleiding kan je in een fractie van een seconde een verkeerde beslissing nemen of te laat reageren, waardoor je zowel veroorzaker dan wel slachtoffer kan zijn.
Wanneer een file zich met een min of meer constante snelheid verplaatst, zullen automobilisten niet zo snel van rijbaan veranderen en rijd ik met een redelijk veilig gevoel door een file, met gepaste snelheid natuurlijk.
Je moet alerter zijn als de rijstroken verschillende snelheden hebben; de verleiding om van rijbaan te wisselen is dan groot. De 'wisselaars' zijn vaak mensen die vrij onrustig rijden, veel remmen, dicht op de voorganger enz. Ze vallen meestal al van een afstand op en hebben mijn attentie.
Bij wegversmallingen of afslagen begint het oppassen al een eind van tevoren, ik haal alleen in als er uitwijkmogelijkheden zijn.
De eerste paar keer door een file rijden vond ik doodeng, maar nu ik de laatste paar jaar wekelijks, soms dagelijks door een file rijd is het echte enge er gelukkig wel van af. Je leert een file 'lezen' maar het wordt nooit een exacte wetenschap.
Ik vind de overgang wwwvan rijdend naar file gevaarlijk. Je moet op dat moment ook ontzettend goed opletten of het verkeer achter je ook de file in de gaten heeft, terwijl voor je iedereen in de kortste rij probeert aan te sluiten.
Ik heb in de file momenten meegemaakt die ook anders af hadden kunnen lopen, maar dat soort momenten maak ik vaker mee op en rond rotondes dan in de files.
Wanneer een file zich met een min of meer constante snelheid verplaatst, zullen automobilisten niet zo snel van rijbaan veranderen en rijd ik met een redelijk veilig gevoel door een file, met gepaste snelheid natuurlijk.
Je moet alerter zijn als de rijstroken verschillende snelheden hebben; de verleiding om van rijbaan te wisselen is dan groot. De 'wisselaars' zijn vaak mensen die vrij onrustig rijden, veel remmen, dicht op de voorganger enz. Ze vallen meestal al van een afstand op en hebben mijn attentie.
Bij wegversmallingen of afslagen begint het oppassen al een eind van tevoren, ik haal alleen in als er uitwijkmogelijkheden zijn.
De eerste paar keer door een file rijden vond ik doodeng, maar nu ik de laatste paar jaar wekelijks, soms dagelijks door een file rijd is het echte enge er gelukkig wel van af. Je leert een file 'lezen' maar het wordt nooit een exacte wetenschap.
Ik vind de overgang wwwvan rijdend naar file gevaarlijk. Je moet op dat moment ook ontzettend goed opletten of het verkeer achter je ook de file in de gaten heeft, terwijl voor je iedereen in de kortste rij probeert aan te sluiten.
Ik heb in de file momenten meegemaakt die ook anders af hadden kunnen lopen, maar dat soort momenten maak ik vaker mee op en rond rotondes dan in de files.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 5889 Weergaves
-
Laatste bericht door Edward1968
-
- 8 Reacties