Rijden zonder helm toegestaan?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

MofkaP
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1300GS ASO + F850GS
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amstelland
Contacteer:

Rijden zonder helm toegestaan?

Ongelezen bericht door MofkaP »

Tijdens de NSS geldt in de gemeente Haarlemmermeer een noodverordening van zaterdagavond 22 maart tot woensdag 26 maart.
Een van de bepalingen uit die noodverordening luidt dat het verboden is gedurende die periode het gezicht te bedekken met een helm.
Volgens art. 175 van de gemeentewet kan een noodverordening alle wetten, behalve de grondwet, opzij zetten.

Dat wordt dus (verplicht) motorrijden zonder helm.
wil51
Type: R850RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Heemstede

Re: Rijden zonder helm toegestaan?

Ongelezen bericht door wil51 »

Hoe moet ik nu naar me werk in Hoofddorp? Auto wordt al afgeraden door de baas en ik lees net in de krant dat er weer een nieuwe maatregel is. In de hele Haarlemmermeer mag je niet fotograferen of met een camera rondlopen tijdens die 2 dagen. Lastig als je fotograaf bent. Zal vragen of mijn baas twee dagen verlof geeft. :D
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Insanity!!! "Zoals de waard is, vertrouwd hij z'n gasten". Jammer dat onze 'top' zich nog in het 'machtstijdperk' bevindt.
wil51

Was net op de radio dat je inderdaad die dagen geen helm mag dragen. Dus 2 dagen geen motor/bromfiets rijden in de Haarlemmermeer. De A4 richting Amsterdam blijft open maar ligt wel in de Haarlemmermeer, moet je wel op de gemeentegrens je helm af doen. ;)
wil51

Net een motoragent op mijn werk gesproken. Motorrijders met helm geen probleem, Maar geen bromfietsers met helm op zijn toegestaan. Snap dat onderscheid niet. Iemand op een bromfiets kan een terrorist zijn, op een motor niet. :D
Kreeg wel de tip om rijbewijs en personeelspas van werkgever bij de hand te hebben. Er zijn veel blokkades op de wegen en dan kan ik aangeven dat ik echt naar mijn werk moet.
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Lekker een paar dagen onderduiken in de veiligheid van de eigen woning. Niet naar buiten, geen radio of tv aan en genieten van goede muziek en een goed boek! Het kost een paar snipperdagen maar bespaart een hoop ergernis!

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Andre-P
Type: R1150RT
Bijz: 2003 Biarritz blauw

Ongelezen bericht door Andre-P »

Bert M schreef:Lekker een paar dagen onderduiken in de veiligheid van de eigen woning. Niet naar buiten, geen radio of tv aan en genieten van goede muziek en een goed boek! Het kost een paar snipperdagen maar bespaart een hoop ergernis!

[groet]

Bert M
Heb hier ook voor gekozen. Maar als het mooi weer mocht worden misschien ook wel een paar dagen lekker weg met de motor.... ver weg !
Age is an issue of mind over matter. If you don't mind, it doesn't matter.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Er mag veel niet in de gemeente Haarlemmermeer. :$
Lees: http://www.haarlemmermeer.nl/dsresource ... bjectname= (PDF)
Jos WRSM
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Men laat het idd over aan de interpretatie van de politie en de KMAR . . .

Het is van zaterdag 22 maart 07.00 uur tot woensdag 26 maart 18.00 uur in de gemeente verboden om de openbare orde te verstoren door bepaalde gedragingen of stoffen bij je te hebben, te dragen of te vervoeren die de veiligheid in gevaar brengt. Je mag je gezicht niet afdekken met bijvoorbeeld een bivakmuts, helm, masker of shawl. De politie en Koninklijke Marechaussee (hierna: KMar) bepalen of er sprake is van zo’n gedraging. Verder kunnen zij ook (indien nodig) optreden tegen personen die in het bezit zijn van spandoeken, telelenzen, camera’s of voorwerpen die als wapen kunnen dienen.
wil51 schreef:Net een motoragent op mijn werk gesproken. Motorrijders met helm geen probleem, Maar geen bromfietsers met helm op zijn toegestaan. Snap dat onderscheid niet. Iemand op een bromfiets kan een terrorist zijn, op een motor niet. :D
Kreeg wel de tip om rijbewijs en personeelspas van werkgever bij de hand te hebben. Er zijn veel blokkades op de wegen en dan kan ik aangeven dat ik echt naar mijn werk moet.
Jos WRSM

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”