Boxer liefde
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
- Beamer63
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 01:16
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R Nine T Racer
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: omgeving Tilburg
Boxer liefde
Beste allemaal ,
Ik heb al diverse malen het forum bezocht en nu wordt het hoogste tijd dat ik mij ook even voorstel:
Ik ben Peter van Gestel en sta bij jullie te boek als Beamer 63 .
Beroepsmatig ben ik Assurantie Adviseur Bedrijven bij de firma Meeus Assurantiën en woon in Brabantse Berkel-Enschot.
Die 63 staat voor mijn bouwjaar , en ik ben sinds november 2013 in het bezit van R 1200 RT 90 jaar jubileum uitvoering.
Ik rijd sinds mijn 18e motor en heb naast de RT ook nog zo' n H(errie) D(ING) een XR1200.
Ik heb een voorkeur voor 2 cilinder motoren en ben altijd zeer gecharmeerd geweest van het karakter van een BMW Boxer.
Voor mijn gevoel is er geen enkele andere 2 cilinder waar je zo lekker op het gas kunt " surfen" als de Boxer van BMW.
Niet dat de andere merken geen spannende 2 cilinders maken maar het is toch net even anders.
En ook ik heb ze gereden de Ducati's , KTMs en Harley ' S (echter altijd naast de Boxers)
Ieder merk had zijn eigen karakter en lol maar zij waren geen van allen zo veelzijdig als de BMW Boxers.
Mijn BMW geschiedenis:
Ik ben ooit begonnen op een R 80 RT en heb daarna 2 x een K 75 RT gehad en vervolgens allen nog maar Boxers :
2 x R 1100 RS , 2 x R 1100 S , een R 1150 RT , 3 x R 1200 GS , een R 1200 GS Adventure , een R 1200 S , een HP2 Sport en nu
een R 1200 RT.
Ondanks dat elk model zijn plus en min punten had heb ik op alle modellen met veel plezier gereden.
Je kunt dus gerust stellen dat ik al 32 jaar redelijk merkentrouw ben en dat je terecht kunt spreken van Boxer liefde !
Ik ben van nature niet zo' n " massa " mens echter het is niet uitgesloten dat ik dit jaar ook eens kom kijken op een treffen of bij een toerrit.
In ieder geval zal ik regelmatig met plezier het forum bezoeken om te zien wat er leeft , speelt en geknutseld wordt onder en door al die gelijkgestemde .
Ik wens iedereen veel veilige kilometers toe en een heel plezierige beleving van zijn of haar hobby!
Peter van Gestel
Ik heb al diverse malen het forum bezocht en nu wordt het hoogste tijd dat ik mij ook even voorstel:
Ik ben Peter van Gestel en sta bij jullie te boek als Beamer 63 .
Beroepsmatig ben ik Assurantie Adviseur Bedrijven bij de firma Meeus Assurantiën en woon in Brabantse Berkel-Enschot.
Die 63 staat voor mijn bouwjaar , en ik ben sinds november 2013 in het bezit van R 1200 RT 90 jaar jubileum uitvoering.
Ik rijd sinds mijn 18e motor en heb naast de RT ook nog zo' n H(errie) D(ING) een XR1200.
Ik heb een voorkeur voor 2 cilinder motoren en ben altijd zeer gecharmeerd geweest van het karakter van een BMW Boxer.
Voor mijn gevoel is er geen enkele andere 2 cilinder waar je zo lekker op het gas kunt " surfen" als de Boxer van BMW.
Niet dat de andere merken geen spannende 2 cilinders maken maar het is toch net even anders.
En ook ik heb ze gereden de Ducati's , KTMs en Harley ' S (echter altijd naast de Boxers)
Ieder merk had zijn eigen karakter en lol maar zij waren geen van allen zo veelzijdig als de BMW Boxers.
Mijn BMW geschiedenis:
Ik ben ooit begonnen op een R 80 RT en heb daarna 2 x een K 75 RT gehad en vervolgens allen nog maar Boxers :
2 x R 1100 RS , 2 x R 1100 S , een R 1150 RT , 3 x R 1200 GS , een R 1200 GS Adventure , een R 1200 S , een HP2 Sport en nu
een R 1200 RT.
Ondanks dat elk model zijn plus en min punten had heb ik op alle modellen met veel plezier gereden.
Je kunt dus gerust stellen dat ik al 32 jaar redelijk merkentrouw ben en dat je terecht kunt spreken van Boxer liefde !
Ik ben van nature niet zo' n " massa " mens echter het is niet uitgesloten dat ik dit jaar ook eens kom kijken op een treffen of bij een toerrit.
In ieder geval zal ik regelmatig met plezier het forum bezoeken om te zien wat er leeft , speelt en geknutseld wordt onder en door al die gelijkgestemde .
Ik wens iedereen veel veilige kilometers toe en een heel plezierige beleving van zijn of haar hobby!
Peter van Gestel
Re: Boxer liefde
Hartelijk welkom!
Mooie "levensloop" wat dat betreft, je kunt gerust stellen dat jij alle "motor-gerechten" wel een keer geprobeerd hebt te proeven.
Er stroom dus zo'n beetje cardanolie door je aderen. :lol:
Inderdaad, er is sprake van Boxer liefde. Niets mis mee.
Maar ben het roerend met je eens, elk "motor-gerecht" heeft zijn eigen karakter, uniekheden en lol.
En dan ook nog de 1200RT in de jubileum editie, in mijn optiek een toonbeeld wat BMW qua looks echt laat zien dat ze weldegelijk ook iets heel moois kunnen maken. Ik blijf dat echt een mooie samenstelling van kleuren e.d. vinden.
Alleen dat je ondanks de 1200GS (ook al in verschillende smaken, nice) desondanks de keuze maakt voor de1200RT, doet mij benieuwd zijn naar je motivatie.
Want het moge al lang geen geheim zijn dat menig 1200RT-bezitter lonkt en vaak ook daadwerkelijk de overstap maakt naar de 1200GS.
Het halve forum hangt hier zo'n beetje mee vol met die "afvallige". (grapje, ik overdrijf!)
Ook ik ben wel eens "tempting" maar houden aardse en praktische zaken mij tegen.
Gelukkig, denk ik soms zeker wel.
Ik wens je in ieder geval heel veel veilige kilometers, op welk merk dan ook, toe.
Geniet, nooit met mate.
Mooie "levensloop" wat dat betreft, je kunt gerust stellen dat jij alle "motor-gerechten" wel een keer geprobeerd hebt te proeven.

Er stroom dus zo'n beetje cardanolie door je aderen. :lol:
Inderdaad, er is sprake van Boxer liefde. Niets mis mee.
Maar ben het roerend met je eens, elk "motor-gerecht" heeft zijn eigen karakter, uniekheden en lol.
En dan ook nog de 1200RT in de jubileum editie, in mijn optiek een toonbeeld wat BMW qua looks echt laat zien dat ze weldegelijk ook iets heel moois kunnen maken. Ik blijf dat echt een mooie samenstelling van kleuren e.d. vinden.
Alleen dat je ondanks de 1200GS (ook al in verschillende smaken, nice) desondanks de keuze maakt voor de1200RT, doet mij benieuwd zijn naar je motivatie.
Want het moge al lang geen geheim zijn dat menig 1200RT-bezitter lonkt en vaak ook daadwerkelijk de overstap maakt naar de 1200GS.
Het halve forum hangt hier zo'n beetje mee vol met die "afvallige". (grapje, ik overdrijf!)
Ook ik ben wel eens "tempting" maar houden aardse en praktische zaken mij tegen.
Gelukkig, denk ik soms zeker wel.
Ik wens je in ieder geval heel veel veilige kilometers, op welk merk dan ook, toe.
Geniet, nooit met mate.
- EileRT
- Erelid
- Berichten: 4577
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 12:06
- Type: R1100RT
- Bijz: Bj. 2000 + ZTechnikVStream-HyperPro-StebelNautilus
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Drachten
Re: Boxer liefde
Hallo Peter,
Van harte welkom op ons enige echte
!
Je hebt aan de 90 jarige jubileum uitvoering van de
een hele fijne toermotor en inderdaad "oude liefde roest niet" zeker niet na zoveel jaren boxer ervaring!
Vele plezierige kilometers toegewenst,
Eilert
Van harte welkom op ons enige echte

Je hebt aan de 90 jarige jubileum uitvoering van de


Vele plezierige kilometers toegewenst,
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Met vriendelijke motorgroet,
Eilert
Eilert
- Beamer63
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 01:16
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R Nine T Racer
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
- Locatie: omgeving Tilburg
Re: Boxer liefde
Beste EileRT en Dutchmidiman,
Dank voor jullie reacties!
Gelijk meer even een antwoord geven op jouw vraag de motivatie :
Mijn eerste RT was een R1150 RT een fijne motor echter hij had een nadeel waar ik maar niet aan kon wennen:
De elektronisch rembekrachtiger.
Op snelheid remmen was geen enkel probleem echter bij stapvoets rijden pakte de rem zeer krachtig aan en verraste het soms en ik ging mij ontzettend ergeren aan het gezoem.
Bij mijn eerste GS dacht ik das handig met die motor kun je overal rijden. Zelfs onverharde wegen behoort tot de mogelijkheden .Tevens is hij veel minder " schadegevoelig " als een RT omdat er bijna geen Kuipwerk aan zit en als hij samen met de motor van het vrouwtje op de aanhanger moest ( richting Dolomieten ) ging dit een heel stuk makkelijker dan bij een RT. Makkelijker te handteren en vast te zetten aan de framebuizen .(wederom een stuk minder schadegevoelig)
De afgelopen jaren ( GS jaren) elk jaar wel een keer (soms 2 keer per jaar) naar de Dolomieten geweest en is dit eigenlijk zo gebleven.
Voor wat betreft het rijden op onverharde wegen blijkt in de praktijk dat een GS daar eigenlijk veel te lomp en te zwaar voor is.Een zandpad is totaal geen probleem maar het rijden over rotsen dat is heel ander verhaal!
Dit ervaar je pas echt wanneer je een onverharde weg inslaat (gewoon de navigatie volgend) in Italië die over gaat in een grevelweg,vervolgens kiezels en daarna grote rotsblokken volgen en verder rijden echt onmogelijk is.
Als de weg dan ter plaatsen ook nog eens nog maar een kleine 1,5 meter breed is en je de motor in je eentje moet keren op die rotsblokken merk je pas echt hoe zwaar zo' n GS is en vooral een volgetankte GS Adventure !
Als je dan ook nog eens 2 kruisbanden mist in je linker knie en een achterste kruisband in je rechterknie ( opgelopen tijdens het endurorijden de afgelopen jaren ) wordt de schrik dat wanneer je je evenwicht verliest,en je je eigen gewicht en het gewicht van je motor op 1 been moet opvangen en je voor de zoveelste keer weer door je knie klapt alleen maar groter, en ga je alle onverharde paden mijden.
Uiteindelijk merk je dat je ongemerkt toch een dagje ouder bent geworden ( en wijzer) en dat je dit soort beter over kunt laten aan de jeugd.
Ik ben er echt van overtuigd dat je met een RT op normale wegen en in de bergen zeker zo goed kunt sturen als op een GS al zal het stapvoets en aan de hand manoeuvreren met een GS vanwege het lagere gewicht wat makkelijker zijn.
En voor wat betreft het voordeel van het op de aanhanger zetten ? Deze staat de laatste 2 jaren werkeloos in de garage daar het vrouwtje geen motor meer rijd en alleen nog achterop wil.
Indien ik nog een verre reis maak of ga maken dan vertrek ik een dag eerder op de motor en rijd ik heerlijk comfortabel met de RT binnendoor weer of geen weer !
(Sorry , Het antwoord is toch wat langer geworden dan in eerste instantie de bedoeling was!)
Gegroet,
Peter
Dank voor jullie reacties!
Gelijk meer even een antwoord geven op jouw vraag de motivatie :
Mijn eerste RT was een R1150 RT een fijne motor echter hij had een nadeel waar ik maar niet aan kon wennen:
De elektronisch rembekrachtiger.
Op snelheid remmen was geen enkel probleem echter bij stapvoets rijden pakte de rem zeer krachtig aan en verraste het soms en ik ging mij ontzettend ergeren aan het gezoem.
Bij mijn eerste GS dacht ik das handig met die motor kun je overal rijden. Zelfs onverharde wegen behoort tot de mogelijkheden .Tevens is hij veel minder " schadegevoelig " als een RT omdat er bijna geen Kuipwerk aan zit en als hij samen met de motor van het vrouwtje op de aanhanger moest ( richting Dolomieten ) ging dit een heel stuk makkelijker dan bij een RT. Makkelijker te handteren en vast te zetten aan de framebuizen .(wederom een stuk minder schadegevoelig)
De afgelopen jaren ( GS jaren) elk jaar wel een keer (soms 2 keer per jaar) naar de Dolomieten geweest en is dit eigenlijk zo gebleven.
Voor wat betreft het rijden op onverharde wegen blijkt in de praktijk dat een GS daar eigenlijk veel te lomp en te zwaar voor is.Een zandpad is totaal geen probleem maar het rijden over rotsen dat is heel ander verhaal!
Dit ervaar je pas echt wanneer je een onverharde weg inslaat (gewoon de navigatie volgend) in Italië die over gaat in een grevelweg,vervolgens kiezels en daarna grote rotsblokken volgen en verder rijden echt onmogelijk is.
Als de weg dan ter plaatsen ook nog eens nog maar een kleine 1,5 meter breed is en je de motor in je eentje moet keren op die rotsblokken merk je pas echt hoe zwaar zo' n GS is en vooral een volgetankte GS Adventure !
Als je dan ook nog eens 2 kruisbanden mist in je linker knie en een achterste kruisband in je rechterknie ( opgelopen tijdens het endurorijden de afgelopen jaren ) wordt de schrik dat wanneer je je evenwicht verliest,en je je eigen gewicht en het gewicht van je motor op 1 been moet opvangen en je voor de zoveelste keer weer door je knie klapt alleen maar groter, en ga je alle onverharde paden mijden.
Uiteindelijk merk je dat je ongemerkt toch een dagje ouder bent geworden ( en wijzer) en dat je dit soort beter over kunt laten aan de jeugd.
Ik ben er echt van overtuigd dat je met een RT op normale wegen en in de bergen zeker zo goed kunt sturen als op een GS al zal het stapvoets en aan de hand manoeuvreren met een GS vanwege het lagere gewicht wat makkelijker zijn.
En voor wat betreft het voordeel van het op de aanhanger zetten ? Deze staat de laatste 2 jaren werkeloos in de garage daar het vrouwtje geen motor meer rijd en alleen nog achterop wil.
Indien ik nog een verre reis maak of ga maken dan vertrek ik een dag eerder op de motor en rijd ik heerlijk comfortabel met de RT binnendoor weer of geen weer !
(Sorry , Het antwoord is toch wat langer geworden dan in eerste instantie de bedoeling was!)
Gegroet,
Peter
Re: Boxer liefde
Beste Peter,
Dank je wel!
Ik begrijp je motivaties volledig.
En wat betreft een wat langer antwoord, dat overkomt mij dagelijks. :lol:

Dank je wel!
Ik begrijp je motivaties volledig.
En wat betreft een wat langer antwoord, dat overkomt mij dagelijks. :lol:
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!