OPGELOST: Accu los gehad, ABS lampje R1200RT knippert

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Wolfs RT
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

OPGELOST: Accu los gehad, ABS lampje R1200RT knippert

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Voor de montage van een Iphone/AUX aansluiting i.c.m. de ingebouwde BMW radio/cd heb ik alle tupperware en tank verwijderd. De accu heb ik nadat alles ingebouwd en werkend was losgekoppeld voor twee dagen voor een ander klusje (roest op het frame waar de +kabel op lag).
Na het spuitwerk alles weer gemonteerd, contact aan en nu hoor ik niet het welbekende zzzzz van de rembekrachtiger wat je voor enkele seconden hoort bij het contact aan zetten. Na de zelftest knippert het ABS lampje en bij het inknijpen van de remhendel gebeurt er ook niets...lees "geen gezoem van de rembekrachtiger".

Voordat ik de accu loskoppelde werkte alles nog.

Qua onderhoud kan ik zeggen dat de pomp altijd op tijd is doorgespoeld. De laatste keer was augustus vorig jaar bij Kenny en toen kwam er schone vloeistof uit de pomp. Het moet iets elektrisch zijn lijkt mij maar wat?

Wie heeft er een idee? Ik neem aan dat er bij de ABS pomp ook geen zekering zit aangezien het een canbus systeem is?
Laatst gewijzigd door Wolfs RT op 02 mar 2014, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
Wolfs RT
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Accu los gehad, ABS lampje R1200RT knippert.....?

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Oops, het probleem is opgelost.

Vanmiddag heb ik de schetsplaten en het rempedaal verwijderd i.v.m. het laten poedercoaten van de schetsplaten (matzwart). De rempedaalsensor hangt dus los en de schakeling staat open. Dit zorgt ervoor dat er dus een foutmelding in het ABS ontstaat zodra je het contact aan zet. Hoe en waarom is mij niet duidelijk maar het zij zo.........ff op Dutchmidiman zijn mening wachten :-)

Ik wilde dit draadje eigenlijk verwijderen maar het leek mij handig gezien de informatie om deze te laten staan. Op het www kwam ik enkele verhalen tegen waarbij in eerste instantie gezegd werd dat de ABS pomp vervangen moest worden. Uiteindelijk bleek het dan dus de sensor van het rempedaal te zijn :roll: .......scheelt ff wat €€€€,€€!
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”