Ervaringen KNMV reizen?

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
boetsch1
2024
2024
Type: R1250RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Leiden

Ervaringen KNMV reizen?

Ongelezen bericht door boetsch1 »

Ik ben voornemens om met een georganiseerde rondreis mee te gaan van de KNMV.

Van 17 augustus t/m 4 september 2014 is er een rondreis rond de Baltische zee beginnende in Duitsland via Denemarken, Zweden, Finland, Rusland, Estland, Letland, Litouwen en Polen weer op de het startpunt te eindigen in Duitsland, voor meer info zie KNMV website reizen. http://www.knmv.nl/toeren/reizen/reisaanbod/

Zijn er leden van dit Forum die ervaring hebben met dit soort georganiseerde reizen en misschien wel met deze rondreis.
Alle info is welkom vanaf de organisatie tot en met het rondreizen in een volstrekt vreemde groep motorrijders.
Ik ben van plan om dit geheel alleen te gaan doen, mijn partner gaat liever niet mee en wellicht zijn er leden die deze reis ook gaan doen komend motor jaar.
Ik hoor het wel.
Groet Peter.
Geniet nu, het is later dan je denkt.

Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.

Groet Peter den Hollander
BRS07
Bijz: Geheel eigen ontwerp 1250 RT
Woonplaats of omgeving: Randstad

Re: Ervaringen KNMV reizen?

Ongelezen bericht door BRS07 »

Hallo Peter,

Jaren geleden ben ik een paar keer met de KNMV mee gegaan. Eerste keer met de midweektour daarna een aantal keren met de Tour d' Europe. Het zijn zeker geen reizen voor beginnende motorrijders.
Ik nam deel met een collega werkzaam bij de Renault dealer in Leiden. We deelde samen de kamer en reden samen de route. Hij op een Aprillia RSV en ik op het RT-tje. Menig keer hebben wij de technische problemen voor de andere rijders onderweg en bij het hotel opgelost. Anton Kusters was de reisleider en behandelde de overige problemen voor de ongeveer zesentwintig rijders. En dat kon van alles zijn! Ruzies tussen verschillende rijders omdat de een vreselijk snurkt en dat niet had gemeld bij de inschrijving. Zodoende kwam de ander niet aan rust en slapen toe. Het gebeurde ook dat er vroeg in de ochtend een ober vreselijk uit zijn panty's ging, omdat een rijder na het ontbijt met een stapel brood de zaal verliet en zo een goedkope lunch wilde hebben. Tijdens het rijden ben je op je zelf aangewezen en los je je eigen problemen op.
Het kan zijn dat de route niet gereden kan worden door afsluiting van wegen of bergpassen, maar ook pech, geen brandstof, politie- of grensproblemen, een ongeval, of ziek worden zijn dingen die gebeuren.
De reisleider is telefonisch te bereiken en bij ernstige dingen komt hij naar je toe maar het hotel is geboekt en daar staat je "mandje" dus naar dat hotel moet je toe. Anders moet je op eigen kosten een ander hotel nemen. In het hotel was het altijd reuze gezellig en vormden zich vanzelf wat groepjes. De een wil wel een biertje drinken, de ander niet. Zo ook met de barrekening, de een wil zijn eigen consumptie betalen, anderen delen de rekening met een aantal.
De ervaring was wel dat na de tweede en derde dag de kans op een ongevalletje wat toenam bij de wat onervaren rijders. De eerste avonden worden wat te laat en het rijden gaat iets nonchalanter. Vandaar dat er dan wel eens rijders huiswaarts gingen.

De laatste jaren organiseer ik deze ritten zelf, de prijs van de KNMV vind ik hoog. Buiten de reissom komen er ook nog de kosten van brandstof, de lunch, en het nuttigen van de consumpties in het hotel erbij.
Maar ook hebben de landen en gebieden van de routes niet altijd mijn interesse.
Natuurlijk beleef je van alles met een grote groep maar met een kleiner groepje ben je meer flexibel.
Je kan stoppen bij een willekeurig hotel en je kan de routes naar weersomstandigheden of calamiteiten aanpassen.

Wanneer je meer wil vragen dan mag je altijd via PB of via telefoon contact opnemen.
Wij hebben in Voorschoten overigens een leuk gemixt tourgroepje van een man of tien.
We rijden vier of vijf weekenden in het jaar en met de zomervakantie een dag of tien door Europa.
Dus wil je geheel vrijblijvend eens kennis maken dan ben je altijd welkom, groetjes Hans.
boetsch1
2024
2024

Hans, bedankt voor de reactie, ik heb nog niet besloten en heb nog veel om over na te denken. Bedankt voor jou interessant aanbod, ik laat t.z.t. wat van mij horen via een PB.

Groet Peter.

Honda 500four, Honda 550four, Honda GL1000, BMW K1200RS, BMW 1150RT, BMW K1300GT, R1200GS LC, R1200R LC, K1300GT, K1600GT, R1250RT, R1250GS.

Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Ik heb geen ervaring met groepsreizen per motor, maar heb één keer de vergissing gemaakt een ander soort groepsreis te boeken. Dat was voor mij geen succes. Ik heb er grote moeite mee om mijn persoonlijke vrijheid te overhandigen aan een reisleider.

Afgelopen zomer heb ik moederziel alleen een fikse rondreis gemaakt door Duitsland, Oostenrijk, Luxemburg en België. En geen seconde eenzaam geweest. De aardigheid van het alleen reizen is, dat je heel veel leuke en vriendelijke mensen kunt ontmoeten en weer eens hele nieuwe verhalen hoort en ervaringen op doet. Daarnaast ben je volledig vrij in je planning, je bepaalt zelf de tijd die je nodig hebt om bezienswaardigheden te bezoeken. Zin in koffie? Je hoeft geen consensus te bereiken over hoe laat, waar en wanneer. Voor het eten en slapen geldt hetzelfde. En geloof me: met een BMW heb je altijd en overal aanspraak :D Toegegeven, het is wel handig als je een beetje in je talen zit en niet al te verlegen uitgevallen bent.

Puur praktisch en misschien wat doemdenkerig, maar wat ik wel doe als ik alleen reis is dat ik op drie verschillende plekken (op lichaam, onder zadel en binnenkant radiovakje) een envelopje bij me heb met instructies voor het geval ik door omstandigheden niet meer aanspreekbaar ben. De informatie varieert van "wie te informeren in geval van..." via verzekeringspolissen en alarmnummers tot ondertekende instructies mbt actieve/passieve levensbeëindiging voor het geval het echt foute boel is.

Al het andere is een kwestie van een mobiele telefoon, een pakketje contante euro's (opent alle deuren...), een creditcard, een beetje creativiteit en wat "durf"...

[groet]

Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
boetsch1
2024
2024

Ook Bert bedankt voor jouw input.
Alle beetjes helpen maar de specifieke reis van de KNMV door de Baltische Staten heeft mijn interesse, al die andere niet. Ik ben behoorlijk zelfstandig en spreek redelijk mijn talen en ben zeker niet verlegen en heb al redelijk wat van Europa gezien op de motor maar vind de Baltische Staten in mijn eentje een tikkeltje te ver, vandaar wellicht voor 1 keer een groepsreis. Ben er nog niet uit en ik hoef gelukkig nog niet te beslissen.

AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Zo'n rondje door noord Europa staat bij mij ook héél hoog op de verlanglijst, ongeveer net zo lang als ik motor rij :lol:
Mijn ouders hebben het met een ANWB caravan-rondreis gedaan: dan slaap je in ieder geval in je eigen bed naast een bekende dus toch wat vertrouwd.
Ik ben ook wat huiverig voor groepsreizen, liever doe ik zoiets met bekenden en/of familie. Dan weet je van tevoren al een beetje wat je aan elkaar hebt, en de starheid van een vast rooster trekt me niet zo. Maar Rusland is wat lastiger om 'solo' doorheen te rijden.
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
scan
Type: R1200RT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Everywhere

Ongelezen bericht door scan »

Het succes van een reis met de KNMV hangt heel erg af van welke reisleider je hebt!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”