Beantwoord: Kettingslot voor thuis

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
R1200rt2008
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Beantwoord: Kettingslot voor thuis

Ongelezen bericht door R1200rt2008 »

Ik heb hier een link van een slot welke ik thuis gebruik. Mijn motor is vorig jaar gestolen. Mijn motor stond vast met een schijfremslot en een Abus Granite slot om een paal heen en op het stuurslot. Beide sloten waren ART4 en ART5. Daarnaast stond de motor onder camerabewaking. Op de camera is te zien hoe de dieven aan komen met een hele grote betonschaar en binnen 1 minuut beide sloten door hebben geknipt en vervolgens wordt de motor meegenomen en in een busje gegooid. Was er de volgende dag goed ziek van want dacht dat ik hem redelijk goed op slot had staan! _003

Daarom toen op zoek gegaan naar een ander type slot. Kwam er al gauw achter dat de ART keuring nergens over gaat. Alle sloten die in Nederland verkrijgbaar zijn, zijn kansloos tegen een betonschaar zoals hieronder in de filmpjes te zien is.

Gewone sloten VS betonschaar:
http://www.youtube.com/watch?v=Cpf35C7wu6Q

Hieronder een filmpje van een Almax kettingslot. Zoals je kunt zien is hier de betonschaar nu kansloos. Nu prijzen ze natuurlijk hun eigen product aan maar ik vond het er een stuk beter uitzien al.

Almax series IV VS betonschaar :
http://www.youtube.com/watch?v=ozppzywsLsk

Nu heb ik met ALMAX gemaild maar daar kreeg ik nooit reactie op dus heb hier verder niet meer naar gekeken. Wel heb ik een ander bedrijf gevonden welke ook dit soort kettingsloten maakt. Dit bedrijf heb ik gemaild en kreeg ik snel reactie en heb daar ook uiteindelijk een kettingslot besteld. Hieronder de link van het slot welke ik besteld heb:

http://www.elitesecuritysupplies.com/se ... -lock.html

Slot had ik binnen 1 week in huis en daarmee staat de motor nu vast aan een betonnen paal en op het BMW Alarm. Om de verzekering tegemoet te komen staat ook het voorwiel met een schijfremslot vast voorzien van ART4. Dit is voor mijn verzekering voldoende.

Hier nog een foto van het verschil tussen een ART5 slot en mijn nieuwe slot. Slot is wel voor thuisgebruik, die van mij weegt tegen de 20 KG dus is niet echt mee te nemen, maar de meeste motoren worden ook thuis gestolen.

Afbeelding

Wilde jullie deze info niet onthouden :D

Gr. Chiel
Laatst gewijzigd door R1200rt2008 op 30 dec 2013, 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Wolfs RT
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GSA-LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: 't Gooi

Re: Kettingslot voor thuis

Ongelezen bericht door Wolfs RT »

Dat is een mooie zware ketting! Wil niet te negatief overkomen maar ze nemen je motor alsnog mee.......alleen dan zonder achterwiel.
Now:
BMW R1200GSA-LC '15

Before:
BMW R1200RT '10 (DOHC)
BMW R1200RT '05
Honda XL1000V (Varadero) '99
Honda VT700 (Shadow) '86
R1200rt2008

Wolfs RT schreef:Dat is een mooie zware ketting! Wil niet te negatief overkomen maar ze nemen je motor alsnog mee.......alleen dan zonder achterwiel.
Slotbout in het achterwiel en met een loeiend alarm ;) Maar je hebt gelijk, als ze je motor echt willen jatten dan krijgen ze het voor elkaar. Maar door deze combinatie van sloten, alarminstallatie en in een afgesloten garage heb ik er wel alles aan gedaan om het te voorkomen.

Ik wil alleen op deze manier aangeven dat je voor de gemiddelde dief die met zijn betonschaar langskomt je het op deze manier wel heel moeilijk maakt en dat deze dief dan mogelijk door zal gaan naar iets wat makkelijker mee te nemen is. Zoals ik al zei, helemaal voorkomen doe je nooit.
Martin7007
Bijz: F.O. + intercom + grijs Nedplex flip up + zumo 590
Woonplaats of omgeving: Doetinchem

Ongelezen bericht door Martin7007 »

Een erg ontnuchterend draadje met filmpjes die meer zegen dan 1000 woorden.
Heb zeld ook een nieuw slot aangeschaft voor mijn -1200- daar mijn "oude" sloten niet art 4 gekeurd waren. Voldoe nu dus wel aan de eisen van de verzekering maar heb inmiddels wel mijn twijfels of dit voldoende is. Gelukkig id. de motor wel voorzien van het BMW alarm echter vind ik het geluid van het alarm niet echt afschrikwekkend had liever gehad dat deze ook gebruik zouden maken van de luchthoorns
Maar eens goed na gaan denken over een extra slot en een bevestiging aan de muur of grond.
R1200rt2008

Nee het alarm is niet heel erg hard maar wel vervelend genoeg dat ze niet nog lang in het zicht willen staan met dat ding dus misschien helpt het iets.

Ik heb ook meerdere malen contact gehad met mijn verzekering over dit filmpje en over ART. Een echt duidelijk antwoord over wat zei hier nou van vinden kreeg ik niet. In mijn ogen is ART ernstig achterhaald. In Engeland worden nog veel meer motoren gestolen dan hier en zijn ze veel verder op het gebied qua beveiliging.

Wat ook nog een extra veiligheid kan zijn is een kleine gps tracker. Hier stop je een simkaart in en programmeer je je eigen telefoonnummer in. Je krijgt dat gelijk bericht als je motor beweegt en weet dan dus ook dat ze in je voortuin staan. Je kan de positie blijven volgen als hij dan inmiddels in een busje staat en doorgeven aan de politie. Daarnaast legt de tracker ook alle bewegingen vast en is vaak ook via internet te raadplegen en zo kun je al je tourtochten vastleggen. 8-)
concours
Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan

Ongelezen bericht door concours »

Allereerst natuurlijk heel spijtig dat je motor is gestolen. Kan me voorstellen dat je laaiend was, toen je de diefstal ontdekte. Het hele ART keurmerk is idd een wassen neus. Het is een Nederlandse stichting, waar je -tegen betaling natuurlijk- ieder willekeurig slot een keurmerk kunt laten geven. De gekeurde sloten worden duur verkocht. Daarnaast worden de sloten gepromoot, omdat verzekeringsmaatschappijen ook nog gaan eisen dat je minimaal een ART 4* slot moet hebben, om verzekerd te mogen worden. Ik heb 2 identieke Vector kettingsloten liggen. De ene is ART gekeurd en heeft een iets dikkere (1,5 mm) schakel, de andere is niet ART gekeurd. De hangsloten van beide uitvoeringen zijn precies hetzelfde. De prijs verschilt natuurlijk ook. Beide sloten knip je met een grote betonschaar moeiteloos door. De stichting ART www.stichtingart.nl stelt in de praktijk niets voor. Ik kan niet ART gekeurde sloten leveren, die vele malen beter en goedkoper zijn dan de gekeurde exemplaren.
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
Bert M
Erelid
Erelid
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Ongelezen bericht door Bert M »

Ik heb de waardevolle aanvullingen met betrekking tot de GPS trackers een eigen draadje gegeven! Zie: viewtopic.php?f=42&t=8209

Bert M
R1200rt2008

concours schreef:De ene is ART gekeurd en heeft een iets dikkere (1,5 mm) schakel, de andere is niet ART gekeurd. De hangsloten van beide uitvoeringen zijn precies hetzelfde. De prijs verschilt natuurlijk ook. Beide sloten knip je met een grote betonschaar moeiteloos door. De stichting ART http://www.stichtingart.nl stelt in de praktijk niets voor. Ik kan niet ART gekeurde sloten leveren, die vele malen beter en goedkoper zijn dan de gekeurde exemplaren.
Ja ik vind het ook schandalig dat wij er zo verschrikkelijk veel geld betalen voor een slot welke niet eens 20 seconden bescherming bied. Zeker sloten van 'goeie' merken betaal je soms tegen de 180 euro voor. Het wordt is tijd dat er mensen die in deze organisaties zitten en die bij verzekeringsmaatschappijen werken wakker gaan worden en stoppen met deze onzin.
Jempy

Ongelezen bericht door Jempy »

Het is spijtig genoeg zoals reeds eerder aangehaald: Je kan hem nog zo goed beveiligen als je wil; als men hem wil stelen, lukken ze daar ook meestal in.
Ik vermoed dat zelfs het beste, duurste, hardste, meest veilige slot, gewoon met een klein op batterijen werkend slijpmolentje kan doorgeslepen worden.
Maar we mogen het de dieven ook weer niet te gemakkelijk maken. Niet iedereen met slechte bedoelingen heeft een betonschaar of een slijpmolentje bij.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Klopt, veiligheid is maar relatief.
Geef de kwaadwillende de tijd, gelegenheid en het gereedschap en ze krijgen alles voor elkaar.
Het enige wat je dus kunt doen is het hen zo moeilijk mogelijk maken, hopende dat ze daarmee afzien van hun snode plannen met jou eigendom(men).

Een ART goedkeuring vandaag kan morgen geannuleerd zijn, dat komt helaas voor.
R1200rt2008

dutchmidiman schreef:Een ART goedkeuring vandaag kan morgen geannuleerd zijn, dat komt helaas voor.
Bedoel je daarmee dat een slot welke ik nu heb gekocht na een tijdje ineens niet meer ART goedgekeurd kan zijn?
Inspector Gadget

Correct!
Een sloten-fabrikant dient ook met een regelmaat, zijnde elke 3 jaar, de ART-goedkeuring opnieuw te doorlopen.
Naast een jaarlijkse steekproef-controle.
En daarbij de nodige kosten, waaronder contributie, te betalen;
De door de Stichting ART afgegeven ART goedkeur heeft een geldigheidsduur van drie jaar. Daarna dient het betreffende slot ter herkeur worden aangeboden aan het keuringsinstituut. Tussentijds vindt er een jaarlijkse steekproefcontrole plaats uit de productie.
http://www.stichtingart.nl/producenten.asp

Als de betreffende fabrikant zijn jaarlijkse contributie niet betaald en/of de geldigheidsduur na 3 jaar niet hernieuwd, vervalt de ART-goedkeuring.
R1200rt2008

Oke, heel bijzonder. Ben benieuwd hoe dat dan zit met je verzekering. Heb je een ART goedgekeurd slot en na 4 jaar wordt je motor gestolen en blijkt jou slot ineens niet meer ART goedgekeurd te zijn.
Ton1959
Bijz: R80
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Ja ik heb ook al een paar sloten die TNO goedgekeurd waren maar volgens de ART norm weer niet goed terwijl andere wel goedgekeurde types niks steviger zijn. Allemaal geldklopperij en zo blijven ze sloten verkopen. Maar zoals je ook kon zien op het filmpje is het wel een stuk moeilijker als je slot moelijker te bereiken is met de betonschaar en niet op de grond kan komen.
Marcel 1200rt
Bijz: K1600GT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: heerlen

Ongelezen bericht door Marcel 1200rt »

Mijn slot is van het merk Boerboel. Per stuk 56 kilogram, niet in het koffer mee te nemen en duurder dan het duurste slot, maar deze twee 'dames' houden iedereen op afstand :D :idea:

En als die dikke met die tang komt........ :lol: :lol:

Afbeelding

Afbeelding
Toen: Zündapp GTS50, KS50, Zündapp Super Combinette 515 ('63), Z650, Bol d'Or 750, Z1000R, ZZR1100, R1150RT, R1200RT, R1150GS, Honda XL600R, Suzuki M1800R, R1200RT
Nu: K1600GT
Inspector Gadget

Het beste kan je contact opnemen met je verzekering, die kunnen het beste aan jou uitleggen wat zij van een eventueel verlopen ART-goedkeuring honoreren.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”