Mijn naam is Dielis Stolk en woon in Hellevoetsluis (30km ZW van Rotterdam) ik ben net de 61 gepasseerd. Voor de BMW diverse motoren gehad, maar het meeste plezier en de meeste kennis heb ik met de Yamaha XV 1100 een V-twin welke ik zelf tot op de krukas heb gereviseerd. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en ik was de laatste jaren toch op zoek naar een fiets die betrouwbaarder en vooral comfortabeler moest zijn als de XV1100. Het toeval wil dat ik een R1100R van bj 1999 met 60k op de teller kon kopen voor een zeer aantrekkelijke prijs, en het moest er dus maar gewoon eens van komen en ik heb deze gekocht. Er zit een lang verhaal aan wat ik jullie zal besparen, maar de motor ging niet voor niets voor een aantrekkelijke prijs weg, maar omdat deze al meerdere jaren stil had gestaan en dus niet goed meer loopt. Stationair loopt hij keurig, maar hij pakt het gas niet goed op naar hogere toerentallen. Dus dat word een leuk project om het brandstofsysteem weer goed gangbaar te maken. Als het weer het toelaat zal ik eerst eens de kleppen stellen, en de synchronisatie van de injectoren controleren. Maar alleen nadat ik de oude benzine heb vervangen door verse, met toevoeging van een reiniger. Dus zijn er nog mensen die tips hebben voor mij houd ik mij altijd aanbevolen. Ik zie dat er ook bijeenkomsten zijn, en ik hoop deze zeker een keer bij te wonen, dus wie weet treffen we elkaar een keer

En natuurlijk wens ik iedereen alvast het beste toe voor 2014 en dat we maar een mooi motorjaar mogen krijgen.
Met vriendelijke groet, Dielis Stolk
En dit is um dan