vraagje over verzenden vanuit Korea
Moderator: RT_Patrick
- wil51
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
vraagje over verzenden vanuit Korea
Aangezien er hier vast wel mensen zijn die onderdelen bestellen via Ebay een vraag over traceren pakket. Er is is vanuit Korea een pakket verzonden per EMS/Korea Post. Volgens tracknummer van Korea Post kan ik dat pakket volgen tot aankomst op 11 december in Amsterdam. Ik wilde bij PostNL het tracknummer opgeven voor omnummeren naar tracknummer van PostNL. Maar zij kunnen het pakket niet traceren, tracknummer van Korea Post is niet bekend. PostNL gaf aan dat zij de afhandeling doen van pakketten uit buitenland. Zodra een pakket is aangekomen kunnen zij zien waar pakket is. Ook als het nog bij de douane is.
Nu hoor ik dat de douane het pakket ook via een ander bedrijf kan laten bezorgen. Het hoeft dus niet PostNL te zijn. Klopt dit?
Nu hoor ik dat de douane het pakket ook via een ander bedrijf kan laten bezorgen. Het hoeft dus niet PostNL te zijn. Klopt dit?
Re: vraagje over verzenden vanuit Korea
Klopt, het kan inderdaad door ook niet-Post NL afgeleverd worden aan je.
Bijvoorbeeld DPD. Althans, heb ik ook wel eens meegemaakt.
Bijvoorbeeld DPD. Althans, heb ik ook wel eens meegemaakt.
- wil51
Ik hoop dat medewerker van PostNl dan geen gelijk heeft dat zij alle pakketten uit buitenland inklaren en afhandelen.
Het wordt weer een gedoe om geld terug te vragen via PayPal als pakket niet aankomt.
Het wordt weer een gedoe om geld terug te vragen via PayPal als pakket niet aankomt.
Ik heb ook wel een UPS gehad die namens buitenlandse postbedrijf kwam afleveren.
De enige waar ik meestal op voorhand weet dat zij degene zijn die de aflevering gaan doen is FedEx.
PS: Meestal kon ik de verzendingen uit het buitenland track-en-tracen via die buitenlandse post-website (Korean Post dus in dit geval) tot aan de grens, lees, NL douane. En soms zelfs t/m de douane-afhandeling.
Daarna was het aan de douane, wat soms zo'n 7 tot 10 werkdagen zijn, afhankelijk van de periode van het jaar etc. (kerstdrukte bijvoorbeeld)
Puur ter illustratie, een voorbeeld; (nee, dit is *niet* jou pakketje!)
De enige waar ik meestal op voorhand weet dat zij degene zijn die de aflevering gaan doen is FedEx.
PS: Meestal kon ik de verzendingen uit het buitenland track-en-tracen via die buitenlandse post-website (Korean Post dus in dit geval) tot aan de grens, lees, NL douane. En soms zelfs t/m de douane-afhandeling.
Daarna was het aan de douane, wat soms zo'n 7 tot 10 werkdagen zijn, afhankelijk van de periode van het jaar etc. (kerstdrukte bijvoorbeeld)
Puur ter illustratie, een voorbeeld; (nee, dit is *niet* jou pakketje!)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- JDoubleOP
- Type: R1100RT
- Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
- Land: Duitsland
- Woonplaats of omgeving: Emlichheim
Zeer waarschijnlijk is het pakket gearriveerd bij de douane...... Check pls.
fyi gr. Joop
fyi gr. Joop
Als je inderdaad online kunt zien dat het pakket tot aan de NL douane gevolgd is, zal het een kwestie van geduld zijn.
Afhankelijk hoe goed de verzender de formele declaratie gedaan heeft wat het pakket bevat, zal het spoedig, na betaling van btw, invoerrechten en behandelingskosten (e.e.a. afhankelijk van de waarde etc etc) te verwachten zijn.
Geduld, het komt er aan! (hoop ik voor je)
Afhankelijk hoe goed de verzender de formele declaratie gedaan heeft wat het pakket bevat, zal het spoedig, na betaling van btw, invoerrechten en behandelingskosten (e.e.a. afhankelijk van de waarde etc etc) te verwachten zijn.
Geduld, het komt er aan! (hoop ik voor je)
- wil51
Ik kom niet verder dan dit bericht van Korea Post. Dan loopt volgens PostNL het spoor dood. Medewerker blijft beweren dat zij de inklaring afhandelen voor Korea Post en dat het tracknummer onbekend is in hun systeem. En zodra pakket uit het vliegtuig is en bij de douane moest het in systeem verschijnen zodat ze kunnen omnummeren naar trackcode van PostNL.

- wil51
Postnl heeft vandaag pakket van douane ontvangen. Helaas pakket eruit gepikt en kan ik 36 euro inklaren betalen. Wel veel geld voor een waarde pakket van 70 dollar. Dat was bedrag wat op invoice was ingevuld door verzender.
Ik had iets vergelijkbaars.
Let wel, een deel is BTW én behandelingskosten.
Blij in ieder geval dat je het hebt ontvangen.
Let wel, een deel is BTW én behandelingskosten.
Blij in ieder geval dat je het hebt ontvangen.
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Hoe zit dat nu precies met invoerrechten en BTW.
Ik heb een pakketje besteld in China voor 23.80 euro incl verzenden.
Dus heb dat ook betaald.
Was het niet zo dat je onder de 50 euro geen invoerrechten betaald?
Heb dat nooit bij de hand dus vandaar mijn vraag.
Ik heb een pakketje besteld in China voor 23.80 euro incl verzenden.
Dus heb dat ook betaald.
Was het niet zo dat je onder de 50 euro geen invoerrechten betaald?
Heb dat nooit bij de hand dus vandaar mijn vraag.
De navolgende link geeft de nodige uitleg;
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... etaankopen
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... etaankopen
- wil51
inklaringskosten zijn 17,50 omdat het express zending is. Anders is het 13,50. De rest is BTW en overige kosten. Verzender heeft verzendkosten betaald en hij koos voor express. Op invoice formulier was ingevuld gift en waarde 70 dollar. Ik betaal extra bij inklaren voor express zending. En wat zie ik bij de track code van postNL, bezorging uitgesteld. Verwachte bezorgdag is aangepast. _003
Misschien hebben ze pakket open gemaakt en zagen dat dat de werkelijke waarde 140 dollar was. :roll:
Betreft achterlichten voor mijn auto Kia Sportage. Maar het blijft stukken goedkoper dan via de dealer in Nederland. De achterlichten bestaan uit een deel in spatbord en in achterklep. In Europa brandt het deel in achterklep niet en zit er alleen voor de sier, maar in USA brandt die verlichting wel. Ik heb dus de USA uitvoering besteld zodat de zichtbaarheid verbeterd wordt. Veel leden van Kia forum hebben dit al gedaan. Sommige bestelde in USA maar dan ben je duurder uit.
Je kan gaten boren voor extra fitting en voedingskabel aanpassen om bestaande achterlicht aan te passen. Maar de meeste doen toch liever de plug en play uitvoering met origineel Kia achterlicht om niet de 7 jaar garantie in gevaar te brengen. De stekker van de voeding heeft nl al de aansluiting voor de USA uitvoering achterlicht. Gewoon oude achterlicht eraf en nieuwe erop stekker aansluiten en klaar. Geen enkele aanpassing nodig aan de auto. Kia Sportage heeft een bijna gelijk broertje Hyunday uit dezelfde fabriek en daar branden die achterlichten in achterklep wel in Nederland.
Misschien hebben ze pakket open gemaakt en zagen dat dat de werkelijke waarde 140 dollar was. :roll:
Betreft achterlichten voor mijn auto Kia Sportage. Maar het blijft stukken goedkoper dan via de dealer in Nederland. De achterlichten bestaan uit een deel in spatbord en in achterklep. In Europa brandt het deel in achterklep niet en zit er alleen voor de sier, maar in USA brandt die verlichting wel. Ik heb dus de USA uitvoering besteld zodat de zichtbaarheid verbeterd wordt. Veel leden van Kia forum hebben dit al gedaan. Sommige bestelde in USA maar dan ben je duurder uit.
Je kan gaten boren voor extra fitting en voedingskabel aanpassen om bestaande achterlicht aan te passen. Maar de meeste doen toch liever de plug en play uitvoering met origineel Kia achterlicht om niet de 7 jaar garantie in gevaar te brengen. De stekker van de voeding heeft nl al de aansluiting voor de USA uitvoering achterlicht. Gewoon oude achterlicht eraf en nieuwe erop stekker aansluiten en klaar. Geen enkele aanpassing nodig aan de auto. Kia Sportage heeft een bijna gelijk broertje Hyunday uit dezelfde fabriek en daar branden die achterlichten in achterklep wel in Nederland.
- wil51
excuses van medewerkster PostNL via twitter, sorry er is een fout gemaakt bij sorteren. Daarom wordt er later bezorgd. En krijg ik nu mij extra betaalde kosten voor express bezorging terug????? Zal wel niet.
- wil51
Ook op de beloofde dag 21 december niet bezorgd. Melding dat bezorger pakket niet heeft kunnen afleveren. En we waren thuis. Volgende poging 23 december. Lekker voor een express pakket dat al op 11 december in Amsterdam was. Korea naar Amsterdam 1,5 dag, Amsterdam naar mijn huis, 18 km, zijn ze al bijna 2 weken over bezig door bureaucratie inklaren en fout sorteren van PostNL. En reactie op klacht dat ze geen geld teruggeven voor de extra kosten express zending en alleen de verzender in Korea een klacht kan indienen. Stom, Korea Post heeft prima gewerkt, PostNL maakt de fout.
Ja, het is sneu en heel jammer voor je.
Die melding dat het niet bij jou afgeleverd kon worden wordt soms ook "misbruikt" als statusmelding (naar de verzendende partij) wanneer de verzending niet meegenomen is na de postsortering.
Mijn ervaring is dat je er weinig aan kan doen anders dan alleen maar afwachten. Helaas.
Die melding dat het niet bij jou afgeleverd kon worden wordt soms ook "misbruikt" als statusmelding (naar de verzendende partij) wanneer de verzending niet meegenomen is na de postsortering.
Mijn ervaring is dat je er weinig aan kan doen anders dan alleen maar afwachten. Helaas.
- wil51
Nou het is er. De bezorger ken ik al jaren en is heel aardige en accurate man. Wat hij mee krijgt bezorgt hij ook. Hij denkt ook dat er bij sorteren fouten zijn gemaakt. Jammer dat PostNL niets doet met de klacht. Verder als sorry komen ze niet. En op bericht dat op de beloofde dag ook niet is bezorgd reageren ze niet meer.
Ik denk dat de tijd van het jaar, lees, de drukte momenteel, ook een rol gespeeld zal hebben.
Dat praat het niet goed, geenszins.
Wat voor mij zou meetellen hoeveel de verzendkosten daadwerkelijk geweest waren, gewicht & formaat van het pakketje en dergelijke.
Als het gaat om tientallen euro's, ok, dan heb je m.i. grond voor een klacht.
Gaat het om 10 euro of zo, kan jij het halen en brengen voor die prijs?
Ik chargeer natuurlijk, hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
Maar aankomst op NL bodem (Schiphol) op de 11e en vandaag daadwerkelijk in je handen is niet geheel uitzonderlijk.
In mijn optiek is er maar 1 grond van een mogelijke klacht, en dat is dat de aangegeven afleverdatum niet gehaald is.
Dat praat het niet goed, geenszins.
Wat voor mij zou meetellen hoeveel de verzendkosten daadwerkelijk geweest waren, gewicht & formaat van het pakketje en dergelijke.
Als het gaat om tientallen euro's, ok, dan heb je m.i. grond voor een klacht.
Gaat het om 10 euro of zo, kan jij het halen en brengen voor die prijs?
Ik chargeer natuurlijk, hopelijk begrijp je wat ik bedoel.
Maar aankomst op NL bodem (Schiphol) op de 11e en vandaag daadwerkelijk in je handen is niet geheel uitzonderlijk.
In mijn optiek is er maar 1 grond van een mogelijke klacht, en dat is dat de aangegeven afleverdatum niet gehaald is.
- wil51
Nog even een vraag waar dutchmidIman vast het antwoord op weet. Het zijn achterlichten voor amerikaanse uitvoering Kia. Toch staat er een E keurmerk op het achterlicht. Dat is toch goedkeuring voor Europa?
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Voor de APK is het E keurmerk niet belangrijk. Is toch vaak E4 als ik me goed herinner.
Normaal gesproken staan zogenoemde US-type achterlichten (en evt. kentekenplaat, lees, kleiner formaat) in de voertuigpapieren als aantekening voor dat kenteken dat het is toegestaan.
Omdat US-type achterlichten vaak afwijkend zijn qua kleur en gebruik (zoals rode knipperende remlichten als zijnde de knipperlichten e.d.) dient dat aangegeven te staan in de voertuigpapieren. (kentekenbewijs).
Een E-keur is inderdaad géén APK-eis, maar wel voor de type-goedkeuring (!) van het voertuig. (via de RDW).
Maar als jou achterlicht oranje knipperende knipperlichten heeft en normale remlichten, mistlicht en achteruitrij- verlichting, verwacht ik dat je weinig problemen zou moeten krijgen met de handhavers.
Omdat US-type achterlichten vaak afwijkend zijn qua kleur en gebruik (zoals rode knipperende remlichten als zijnde de knipperlichten e.d.) dient dat aangegeven te staan in de voertuigpapieren. (kentekenbewijs).
Een E-keur is inderdaad géén APK-eis, maar wel voor de type-goedkeuring (!) van het voertuig. (via de RDW).
Maar als jou achterlicht oranje knipperende knipperlichten heeft en normale remlichten, mistlicht en achteruitrij- verlichting, verwacht ik dat je weinig problemen zou moeten krijgen met de handhavers.
- wil51
Achterlichten zijn exact hetzelfde, alleen in Amerika hebben ze lampen die werken in deel achterklep. In Nederland hebben ze geen gaten gemaakt voor fitting lampen, alleen achtteruit rijlamp zit er in
Ik vind het stom om te zien, wel het achterlicht plaatsen maar geen verlichting er in behalve de achteruit rijlamp.

Ik vind het stom om te zien, wel het achterlicht plaatsen maar geen verlichting er in behalve de achteruit rijlamp.

- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Wil, dat ziet er een stuk beter uit.
Alleen is het in Europa nou lichter dan in Amerika? :lol:
Lijkt mij zo ook veiliger en duidelijker te zien met de US-uitvoering.
Maar het zou mij niet verbazen dat tijdens de type-goedkeuring toentertijd (bij de RDW) de autofabrikant gewoon domweg die uitvoering nog niet beschikbaar had.
En bij de RDW is het heel eenvoudig bij type-goedkeuring; zoals de auto aangeboden wordt, zal de goedkeuring voor afgegeven worden. Aanpassingen ná de type-goedkeuring betekend opnieuw een type-goedkeuring aanvragen bij de RDW.
Maar het beste kan je dat navragen bij de autofabrikant zelf.
Ik heb de wijsheid niet in pacht!

Maar het zou mij niet verbazen dat tijdens de type-goedkeuring toentertijd (bij de RDW) de autofabrikant gewoon domweg die uitvoering nog niet beschikbaar had.
En bij de RDW is het heel eenvoudig bij type-goedkeuring; zoals de auto aangeboden wordt, zal de goedkeuring voor afgegeven worden. Aanpassingen ná de type-goedkeuring betekend opnieuw een type-goedkeuring aanvragen bij de RDW.
Maar het beste kan je dat navragen bij de autofabrikant zelf.
Ik heb de wijsheid niet in pacht!
- wil51
het zijn niet mijn foto's en ook niet mijn auto. Maar iemand die de aanpassing al heeft gemaakt. Maar Europa is natuurlijk lichter dan de USA.beemerrichard schreef:Wil, dat ziet er een stuk beter uit.
Misschien dat ik het verkeerd begrijp maar je bedoelt de foto's onderling zelf?
Waarschijnlijk omdat met zoveel (extra) achterlicht-verlichting de digitale camera belichtingsmeter compenseert?
Ik heb er niet veel verstand van maar volgens mij soms op te vangen door spot-meting in te stelling voor de belichting, als zijnde een tegenlicht-situatie.
Waarschijnlijk omdat met zoveel (extra) achterlicht-verlichting de digitale camera belichtingsmeter compenseert?
Ik heb er niet veel verstand van maar volgens mij soms op te vangen door spot-meting in te stelling voor de belichting, als zijnde een tegenlicht-situatie.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 3111 Weergaves
-
Laatste bericht door PD850RT
-
- 4 Reacties