Ik heb inderdaad geen op- noch aanmerkingen over het merk NG, zou best wel eens heel erg goed kunnen zijn.
Ook heb ik geen enkele op- noch aanmerkingen over de leverancier.
Punt.
Het enige waar ik voor wil waarschuwen is imitatie-onderdelen (counterfeit/fake parts, zoek maar eens op G00gle), dat is een echte plaag.
Diverse fabrikanten waarschuwen daar voor, je moet bijna een expert zijn om dergelijke fakes te kunnen herkennen, zo goed wordt het nagemaakt.
Soms zijn er kleine aanwijzingen op de verpakking zoals logo's en taalfouten (!).
Barke disc in plaats van Brake disc, is een bekende veelgemaakte fout.
Omdat in den lande waar men deze fakes produceert vaak de taal, laat staan dezelfde schrijfletters, gebruikt.
Om niet te stigmatiseren zal ik verder in het midden laten welke landen het hier om gaat.
Daarom zal ik dergelijke veiligheidsonderdelen nooit op eBay e.d. kopen maar gewoon in een winkel die ik ken.
Niet dat het een 100% garantie is maar weet je wel als je opeens mysterieus een scheur in je splinternieuwe remschijf hebt (hopelijk niets ergers) waar je terecht kunt. Als je zo'n catastrofale failure meemaakt en zonder verdere ernstige kleerscheuren doorstaat.
En denk niet dat dergelijke fakes (vaak imitatie genoemd) alleen maar in de US en de UK voor komen, ook in Nederland zijn ook al echt slechte fakes gesignaleerd.
Verder hou ik er nu over op, het is genoeg offtopic maar belangrijk genoeg om het onder de aandacht te brengen.
Een gewaarschuwd mens telt voor...juist.