Verloren in Geldermalsen BMW R 1100 RS koffer-set.

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jvsoelen
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R 1100 RS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geldermalsen
Contacteer:

Verloren in Geldermalsen BMW R 1100 RS koffer-set.

Ongelezen bericht door jvsoelen »

Op zondag-middag 20-10-2013 om 13.oouur ging ik met mijn BMW R 1100 RS vanaf de Talmastraat in Geldermalsen naar tankstation Kalenberg in Meteren.
Maar ik vergat mijn KOFFER-SET (Links en Rechts) op de lock te zetten, daardoor zijn ze op de eerste verkeersdrempel Kennedylaan in Geldermalsen van mijn motorfiets gevallen.
Toen ik stond te tanken om 13.07uur ontdekte ik het, en ben daarna direct de route terug gereden, MAAR helaas !!!!!!, niets meer te vinden.
Ik heb alles gedaan om ze terug te krijgen zoals:
Kabel TV , Radio Betuwe , Gemeentehuis Geldermalsen (gevonden voorwerpen ) , Politie Geldermalsen , Krant advertentie , Mensen aan die Kennedylaan gevraagd , Marktplaats , Speurders maar alles tot nu toe NIETS.
Nu kwam ik terug rijden, en toen toeterde er een wit busje met daarin een man ????, zou hij ze gevonden hebben ?, maar ik dacht ik heb nu iets anders aan mijn hoofd dan te zwaaien.
Dus wie, o wie heeft MIJN koffer-set gevonden ? !, meld je dan bij de Politie Geldermalsen, Gemeentehuis Geldermalsen, en/of bel mij 06-50838869 .
Ton1959
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Verloren in Geldermalsen BMW R 1100 RS koffer-set.

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Het is misschien een rare vraag maar hoe weet je zo zeker dat je ze bij de eerste verkeersdrempel verloren hebt?
Dingeman
Type: R1200RT
Bijz: Heb veel RT's t/m R1200RT (DOHC) gehad en gereden.
Woonplaats of omgeving: West Brabant

Ongelezen bericht door Dingeman »

Ik dacht ook al, verliezen bij het overrijden van een drempel? En dan beide koffers tegelijk? Hoe hard moet dat zijn gegaan of wat voor een hoge drempel moet dat zijn geweest. Standaard zijn de koffers toch met de draaghandel vergrendeld voordat je ze met de sleutel lockt? En dan na al die gedane moeite nog niet terug? Wat moet de vinder ermee zou je zeggen.
Om kilometers te rijden, moet je eerst meters maken.
Bart51
Bijz: BMW R850R
Woonplaats of omgeving: Groene Hart

Ongelezen bericht door Bart51 »

Ik vind dit een raar verhaal.
Volgens mij kan je sleutel niet verwijderd worden als je de koffers niet lockt. En dan beide koffers verliezen op een verkeersdrempel, dan rijdt je niet hard en zal je ze toch horen vallen?
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
J vd B te V

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Maar goed, raar verhaal of niet, hij is wel zijn koffers kwijt. En iemand is er mee aan de haal gegaan.
mkoskamp
Woonplaats of omgeving: Deventer

Ongelezen bericht door mkoskamp »

Het kan wel als je alleen de binnenste handels naar beneden drukt. De koffer kan dan worden afgesloten met de sleutel en kan van de motor worden getilden gedragen aan het handvat dat omhoog staat. Bij veel exemplaren zie je dan echter een fel oranjeklepje uuitsteken bij het handvat als waarschuwing. Bij mij is zijn die oranje stickers eraf.
Ik gebruik deze mogelijkheid vaak bij het wassen van de motor.
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Als je er achter komt dat je ineens allebei je koffers kwijt bent ontstaat er een behoorlijke hoeveelheid stress, achteraf kun je van alles redeneren wat je wanneer en hoe had moeten doen om dit te voorkomen maar op het moment zelf is er sprake van een lichte paniek van "What the F#%K gebeurt er nu?" Dus begrijp ik dat schrijver niet de signalen van een toeterende auto normaal interpreteert. Alle ellende komt in drieën, waar ben je fout gegaan, wat ben je in het begin vergeten?

Kort geleden moest ik zowel mijn topkofer even open hebben als de contactsleutel elders gebruiken, resultaat was dat ik van Breda naar Zoetermeer gereden ben met de topkoffer open/=niet gesloten met daarin mijn tas met laptop, andere handschoenen, zonnebril, etc., sta je toch raar te kijken als bij aankomst de koffer open is en alles er nog in zit............
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
jvsoelen
Contacteer:

Ton1959 schreef:Het is misschien een rare vraag maar hoe weet je zo zeker dat je ze bij de eerste verkeersdrempel verloren hebt?
Dat denk ik Ton1959 omdat hij dan in - en uitveert en dan de koffer(s) opveren en uit de haken valeen.

Mvgr. J.v.Soelen
jvsoelen
Contacteer:

Dingeman schreef:Ik dacht ook al, verliezen bij het overrijden van een drempel? En dan beide koffers tegelijk? Hoe hard moet dat zijn gegaan of wat voor een hoge drempel moet dat zijn geweest. Standaard zijn de koffers toch met de draaghandel vergrendeld voordat je ze met de sleutel lockt? En dan na al die gedane moeite nog niet terug? Wat moet de vinder ermee zou je zeggen.

En da Dingeman is er nou net gebeurt: Standaard zijn de koffers toch met de draaghandel vergrendeld voordat je ze met de sleutel lockt?

Dat alles had ik vergeten !.

Dus effe ( dat woord gelijk delete uit het woordenboek.

Mvgr. J.v.Soelen
jvsoelen
Contacteer:

J vd B te V schreef:
Dingeman schreef:Wat moet de vinder ermee zou je zeggen.
Als de vinder weet wat het waard is......of het op marktplaats zet.....is toch ook weer een leuk zakcentje.
Wat IK niet snap, is dat je niet reageert en handelt als iemand op de terugzoekweg naar je toetert.
Ik was zo gefixeerd op die moeten er nog liggen, en ik ken heel wat mensen die (toeteren) dus.....,.

Mvgr. J.v.Soelen
jvsoelen
Contacteer:

RBaRT schreef:Ik vind dit een raar verhaal.
Volgens mij kan je sleutel niet verwijderd worden als je de koffers niet lockt. En dan beide koffers verliezen op een verkeersdrempel, dan rijdt je niet hard en zal je ze toch horen vallen?
Dat is geen raar (verhaal) RBaRT: Ik kan/kon n.l. de koffers eraan hangen zonder een sleutel, deze diende alleen voor de LOCK.

Mvgr. J.v.Soelen
jvsoelen
Contacteer:

mkoskamp schreef:Het kan wel als je alleen de binnenste handels naar beneden drukt. De koffer kan dan worden afgesloten met de sleutel en kan van de motor worden getilden gedragen aan het handvat dat omhoog staat. Bij veel exemplaren zie je dan echter een fel oranjeklepje uuitsteken bij het handvat als waarschuwing. Bij mij is zijn die oranje stickers eraf.
Ik gebruik deze mogelijkheid vaak bij het wassen van de motor.
Exact mkoskamp dat is er nou gedaan/gebeurt.

Mvgr. J.v.Soelen
jvsoelen
Contacteer:

Baird schreef:Als je er achter komt dat je ineens allebei je koffers kwijt bent ontstaat er een behoorlijke hoeveelheid stress, achteraf kun je van alles redeneren wat je wanneer en hoe had moeten doen om dit te voorkomen maar op het moment zelf is er sprake van een lichte paniek van "What the F#%K gebeurt er nu?" Dus begrijp ik dat schrijver niet de signalen van een toeterende auto normaal interpreteert. Alle ellende komt in drieën, waar ben je fout gegaan, wat ben je in het begin vergeten?

Kort geleden moest ik zowel mijn topkofer even open hebben als de contactsleutel elders gebruiken, resultaat was dat ik van Breda naar Zoetermeer gereden ben met de topkoffer open/=niet gesloten met daarin mijn tas met laptop, andere handschoenen, zonnebril, etc., sta je toch raar te kijken als bij aankomst de koffer open is en alles er nog in zit............

Dat klinkt ( na wat dagen geleden) heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel begrijpelijk Baird.

Mvgr. J.v.Soelen
J vd B te V

Beste jvsoelen,
Ik vrees toch het ergste voor je.
De koffers zijn waarschijnlijk door de vinder zelf in gebruik genomen.
Je hebt al geadverteerd, dat zpu ik nog een keer doen. Want al is de vinder niet eerlijk, misschien meldt zich wel iemand die het is opgevallen dat een motorrijder in zijn kringen opeens koffers heeft.
En een dealer of handelaar moet toch slot-setjes hebben geleverd?
Ik had in eerdere posts misschien wat kritische opmerkingen, maar ik leef en denk wel met je mee!!!!
Hopelijk helpt dit forum ook mee met wereldwijd deze zaak bekend te maken.
Ronald K
Type: R1100RT
Bijz: Zumo 350,
Xenon,
Laseruitlaat,
Corbin seat
Woonplaats of omgeving: Spijkenisse

Ongelezen bericht door Ronald K »

Je kunt ook op marktplaats een advertentie zetten:
BMW koffers gezocht. (is volgens mij gratis)
Als er dan iemand uit die omgeving reageert ga je kijken en als je sleutels passen weet je toch genoeg.
Big RT Smile

Succes.

Ronald
BMW R1100RT - Honda VFR750 - Honda CX500 - Kawasaki GTR1000 - BMW R1100RT
Tuinbank

Ongelezen bericht door Tuinbank »

Vreemd twee koffers te gelijk verliezen als je maar 1 drempel tegenkomt! Moet dan behoorlijk hard over de drempel zijn gegaan! Maar goed het zou kunnen. Echter als tijdens het rijden de koffers uit de steunen vliegen mag je er rekening mee houden dat als je ze terug krijgt behoorlijk beschadigd zullen zijn. Probeer in winkels vlakbij plaats verloren koffers berichten op te hangen. Mogelijk heeft een wijkbewoners ze gevonden of heeft hij gezien wie ze verwijderd heeft van het wegdek. Succes.
Baird
2024
2024
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Aanvulling:
De koffers moeten nu wel op slot zitten anders had je de sleutels er niet uit kunnen krijgen. Zaten er nog persoonlijke spullen in? Kan een bewijs zijn dat ze van jou zijn mochten ze ooit boven water komen. Ik denk dat ik mijn kenteken er maar eens in ga graveren.
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
J vd B te V

Baird schreef:Ik denk dat ik mijn kenteken er maar eens in ga graveren.
Dat is een hele goeie.
Ga ik ook doen!
jvsoelen
Contacteer:

J vd B te V schreef:Beste jvsoelen,
Je hebt al geadverteerd, dat zpu ik nog een keer doen. Want al is de vinder niet eerlijk, misschien meldt zich wel iemand die het is opgevallen dat een motorrijder in zijn kringen opeens koffers heeft.
Ik had in eerdere posts misschien wat kritische opmerkingen, maar ik leef en denk wel met je mee!!!!
Dank je J vd B te V, voor je melding(en), maar stel de leverancier GééN vragen van " Wat moet jij met 2 sloten ??? ".

Mvgr. J.v.Soelen
jvsoelen
Contacteer:

Ronald K schreef:Je kunt ook op marktplaats een advertentie zetten:
BMW koffers gezocht. (is volgens mij gratis)
Als er dan iemand uit die omgeving reageert ga je kijken en als je sleutels passen weet je toch genoeg.
Big RT Smile

Succes.

Ronald
Roland kijk op marktplaat onder KOFFERS BMW , dat heb ik nu al twee keer gedaan.

mvgr. J.v.Soelen
jvsoelen
Contacteer:

Baird schreef:Aanvulling:
De koffers moeten nu wel op slot zitten anders had je de sleutels er niet uit kunnen krijgen. Zaten er nog persoonlijke spullen in? Kan een bewijs zijn dat ze van jou zijn mochten ze ooit boven water komen. Ik denk dat ik mijn kenteken er maar eens in ga graveren.

LAAT dit Baird en alle FORUM-leden: Een LEER zijn voor ons alle: PLAATS STICKER IN - /UITWENDIG OP DE KOFFERS, op alles wat los van de motorfiets kan.
Maar als het kalf verdronken is .......

Mvgr. J.v.Soelen
J vd B te V

jvsoelen schreef:
J vd B te V schreef:Beste jvsoelen,
Dank je J vd B te V, voor je melding(en), maar stel de leverancier GééN vragen van " Wat moet jij met 2 sloten ??? ".

Mvgr. J.v.Soelen
Hoi,
Ik bedoel dat je dealers zou kunnen bezoeken of bellen en uitleggen wat je is overkomen. En dan vragen of toevallig iemand laatstleden een set sloten heeft besteld.
Groeten van Jan.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Sommige BMW dealeRTs kunnen inderdaad moeilijk doen als je sloten wilt bestellen, formeel is dit een onderdeel wat niet zomaar en/of los aan de consument verkocht mag worden, dat staat ook op de verpakking.
Ik heb ze zelf voor mijn 1100RT gekocht in Duitsland via het interweb en ook daar staat die "waarschuwing" op de verpakking.

Ik kan uit eigen ervaring melden dat het mij ook ooit eens is overkomen dat de koffers in de vergrendelde stand (dus oranje vaantje niet meer zichtbaar) weldegelijk "gewoon" los op de motor hingen.
Het is dus heel goed mogelijk dat je dit overkomt. Het mechanisme & principe is dus niet fail-safe!

Maar gelukkig heb ik een handeling geleerd, volgens mij van Kenny, dat als je de koffer terughangt op de motor en op slot gedaan hebt, altijd de koffer(s) daarna met de handen aan de zijkant, probeert de koffer(s) omhoog eraf te trekken.
Dan weet je zeker dat het vast & vergrendelt zit.

PS: Verloren & gevonden voorwerpen dienen tegenwoordig vaak niet bij de politie maar bij de gemeente gemeld te worden.
Aircooled
Bijz: Full option.
Woonplaats of omgeving: Heerlen

Ongelezen bericht door Aircooled »

misschien mosterd na de maaltijd, maar ik haal regelmatig de koffers van mn r1100rs af (het zijn die extra grote) en als ik ze weer terug plaats dan trek ik er altijd

even stevig aan om te zien of ze goed vast en vergrendeld zitten, ben nl ook al eens een koffer verloren van mn kawa ook nog een grote 50 liter topkoffer van Hepco en Becker

van bijna 600 Euris, vergeten de vergrendeling op slot te zetten, dus tijdens een kort ritje de koffer verloren, zeker 5x de weg op en af gereden daarna nog eens met de

auto maar helaas nooit meer terug gevonden, ben er ook van overtuigd dat als ik m had terug gevonden dat ie zwaar beschadigd zou zijn, denk dat de kans dat je je koffers terug vind

erg klein is, ja zwaar *#&^%# helaas, aan de andere kant ze gooien je bijna dood met die koffers op marktplaats en ebay e.d. heb ik die van mij ook vandaan.

Mzl Roland :( :(
Nicht immer aber immer ofter...

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”