Wat een storm, he?

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Wat een storm, he?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Zojuist heb ik de Oxfort Stormex motorhoes maar van de motor verwijderd omdat deze niet bestand bleek te zijn tegen de storm. De wind bolde de hoes op en de motor begon zelfs iets te wankelen. De bevestiging onder de motor is geknapt en alle lasnaden van de hoes hebben losgelaten. :(
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Lemoi
Type: R1200RT/LC
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Re: Wat een storm, he?

Ongelezen bericht door Lemoi »

ja lekker weer. Ik heb besloten vandaag niet met de motor te gaan (jaja dat kan) omdat er wel erg veel wind stond en mijn dochter naar school moest brengen. alleen zou ik misschien nog wel gereden hebben maar met mijn dochter liever niet.
Naja, zijn de blaadjes ook snel van de boom. Is dan ook weer prettiger rijden :D
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Naar verluid zou het hier in het midden van het land echt spoken, mijn parasol met betonnen (!) voet is omgewaaid, de motor net missende. Pffww. :shock:

Mijn Oxford Stormex hoes had ik toevallig net door BMW's versie (mét uitsparing voor de topkoffer _004 ) vervangen omdat ik gek werd van al die pluisjes onderhand.
Voorheen heeft de Oxford Stormex wel heel wat stormen doorstaan, verder geen problemen mee gehad wat dat betreft.
Afkloppende op blank hout dan maar, daar vliegt momenteel voldoende van rond. :lol:
EL SCORPIO
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Deze stormen waren de oorzaak dat mijn Suzuki DL1000 Vstrom en mijn Honda CBF1000F ondersteboven kwamen te liggen. Gelukkig heb ik de GS Adventure al in de garage staan.
Die blijft nu even verschoond van een valpartij zonder opzittende.

Maar kwam vanochtend al tal van omgevallen bomen tegen. Hoorde al van 2 doden in Amsterdam en van mijn collega's uit Amsterdam dat het daar ook een lekkere bende is. Zag al veel politie en brandweer op de weg met zagen van bomen. Heb mijn dochter gezegd haar voetbaltraining vanavond af te zeggen. Heb zelf ooit eens een toertje gedaan met het werk toen we ook verrast werden door windkracht 10 en toen nog naar huis moesten. Dat is een ervaring op zich. Zacht rijden is dan uit den boze omdat je omvalt dus hard rijden was het advies. Toen kwamen we ook aardig wat bomen tegen die een uurtje daarvoor op een andere plaats stonden.
Kan alleen maar zeggen kijk uit en zet alles goed vast.
Heb al 2 fietsen voor de deur aan de ketting liggen aan de muur zodat ze niet kunnen omvallen. Buurmeisje haar scooter ging wel om met aardig wat plastic schade.
AGVerheij
Type: R1200RT
Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
Woonplaats of omgeving: Utrecht

Ongelezen bericht door AGVerheij »

Ik heb vanmorgen toch ook maar de 4-wieler genomen naar mijn werk.
Als ik zo thuis kom de schade maar eens opnemen, ik bedacht me te laat dat er nog tuinmeubels in de tuin staan.......
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Lemoi
Type: R1200RT/LC
Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch

Ongelezen bericht door Lemoi »

misschien staan die tuinmeubels er al niet meer maar bij de buren door de wind :neutral:
AGVerheij

Beter dat dan wanneer ze door de dubbelglas-schuifpui naar binnen zijn gekomen.......
Groets, GerbeRT

"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Gelukkig bleek de afgelopen storm niet zo heftig als die van febr. 2008. Toen raasde 's nachts een windhoos door onze tuinen.
Gevolg: schuttingen omver, schommelbank die mij RT op een haar na miste, een motorhoes die 3 straten verderop gevonden werd.
Afbeelding
Jos WRSM
MofkaP
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1300GS ASO + F850GS
Woonplaats of omgeving: Amstelland
Contacteer:

Ongelezen bericht door MofkaP »

Sinds 10.43 uur een nieuw soort boom in de tuin.

Een platboom.

Afbeelding
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Of een waaiboom . . . . :(
MofkaP schreef:Sinds 10.43 uur een nieuw soort boom in de tuin.

Een platboom.
Jos WRSM
EL SCORPIO

Meer een dwarsligger.
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Het heeft ook hier behoorlijk gewaaid , maar ik vond het meevallen ik heb 49 jaar aan de friese waddenkust gewoond en daar waait het altijd :(
Ik ben blij dat ik nu hier woon en niet meer in friesland .
JDoubleOP
Type: R1100RT
Bijz: Koffers in kleur/V-Stream/BMW Navi III/SENA SMH10
Land: Duitsland
Woonplaats of omgeving: Emlichheim

Ongelezen bericht door JDoubleOP »

Ik wist het niet, maar ik zie je hebt ook nog de enige "ECHTE RT" gehad........ just kiddin' :lol: _004
Jos WRSM schreef:Gelukkig bleek de afgelopen storm niet zo heftig als die van febr. 2008. Toen raasde 's nachts een windhoos door onze tuinen.
Gevolg: schuttingen omver, schommelbank die mij RT op een haar na miste, een motorhoes die 3 straten verderop gevonden werd.
Afbeelding
AGVerheij

vioma schreef:Het heeft ook hier behoorlijk gewaaid , maar ik vond het meevallen ik heb 49 jaar aan de friese waddenkust gewoond en daar waait het altijd :(
Ik ben blij dat ik nu hier woon en niet meer in friesland .
Ik las op een ander forum een quote van een andere 'noorderling':
Het waait pas echt hard als de boomtoppen de grond raken :lol:

Op de parkeerplaats bij mijn werk werd halverwege de ochtend het deel onder de bomen ontruimd vanwege vallende grote takken, en het hele gebied lag vol met kleinere takken en een dikke laag bladeren. Geen schade, maar onderweg richting de A10 een paar bomen in nogal onnatuurlijke houdingen zien staan........
Groets, GerbeRT

EL SCORPIO

Dan heeft het hier dus hard gewaaid want ik zag aardig wat bomen met de toppen aan de grond.
Zelfs zo erg dat ik vanaf mijn garage 2 wegen niet kon nemen omdat die afgesloten waren omdat de toppen de grond hadden bereikt. Big RT Smile
EL SCORPIO

http://www.nieuws.nl/algemeen/20131028/ ... -nog-komen

Dit was vlak bij ons, ongeveer 1 km bij mijn huis vandaan.

Afbeelding
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ehhh, ik denk dat ik het van je win :O Ik heb 6 RT's gehad . . . . Big RT Smile

JDoubleOP schreef:Ik wist het niet, maar ik zie je hebt ook nog de enige "ECHTE RT" gehad........ just kiddin' :lol: _004
Jos WRSM schreef:Gelukkig bleek de afgelopen storm niet zo heftig als die van febr. 2008. Toen raasde 's nachts een windhoos door onze tuinen.
Jos WRSM
petervenlo

Ongelezen bericht door petervenlo »

Vandaag moest ik naar Londen vliegen voor het werk. Nou, ik kan jullie vertellen het was me het vluchtje wel. Ik vlieg behoorlijk veel, maar het ging behoorlijk tekeer zowel bij opstijgen, landen en vliegen. We vlogen met dik 220 km/h tegenwind de Noordzee over. Alle kanten werden we opgegooid. Veilig aangekomen met wat klamme handjes. Als je zo de foto's en verhalen ook hoort wat er hier in Engeland is gebeurt, dan hebben we toch wel een goede aflevering van "de storm" gehad.

Geef mij de volgende keer maar gewoon 220km/h op mijn RT...dan heb ik het tenminste zelf onder controle...
siebke
Bijz: 2009, import (D)
Land: Nl
Woonplaats of omgeving: Peel en Maas

Ongelezen bericht door siebke »

petervenlo schreef:Vandaag moest ik naar Londen vliegen voor het werk. Nou, ik kan jullie vertellen het was me het vluchtje wel. Ik vlieg behoorlijk veel, maar het ging behoorlijk tekeer zowel bij opstijgen, landen en vliegen. We vlogen met dik 220 km/h tegenwind de Noordzee over. Alle kanten werden we opgegooid. Veilig aangekomen met wat klamme handjes. Als je zo de foto's en verhalen ook hoort wat er hier in Engeland is gebeurt, dan hebben we toch wel een goede aflevering van "de storm" gehad.

Geef mij de volgende keer maar gewoon 220km/h op mijn RT...dan heb ik het tenminste zelf onder controle...

Volgende keer dan maar met de veerboot? :twisted: :lol:
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

Had zaterdag bij een vriendin een houtopslaghok gebouwd in de achtertuin: heeft de storm prima doorstaan 8)_ en hoefde vandaag gelukkig niet op de motor de Moerdijkbrug over, kon lekker vanuit thuis werken met de Toyo.
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
petervenlo

Ongelezen bericht door petervenlo »

@Siebke en dan zeker 6uur dobberen voor de haven van IJmuiden zoals die van DFDS van Newcastle naar IJmuiden??!! Nou, dan maar even dik uurtje billenknijpen in lucht!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”