startproblemen

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
motard

startproblemen

Ongelezen bericht door motard »

Hallo RT-rijders,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik ben hier terechtgekomen doordat ik op zoek ben beginnen gaan naar een antwoord/oplossingvoor een probleempje met mijn rt 12oo R. Sinds december vorig jaar ben ik de trotse bezitter van een RT1200 R. Een jonge tweedehands van bouwjaar 2010 met 63000 snelwegkilometers. Dit is mijn eerste geschakelde motorfiets. Voorheen een honda swing 125 cc motoscooter.Afgezien van een nieuwe batterij en een nieuwe pinkerselector had ik nog niets van problemen. Ondertussen staan er 68000 km op de teller en begint er zich een startprobleem voor te doen. Toevallig ofniet,is het begonnen kort na een onderhoud. Het doet zich ook niet iedere keer voor, maar meestal bij de eerste start van de dag, en ook niet iedere keer. Soms een ganse week niets,dan enkele dagen opnieuw en dan opnieuw een periode niks. De motor slaat aan, komt naar 1200-1500 rpm, en slaat na enkele seconden terug af. De motor is reeds 2x bij de dealer binnengeweest,maar ze kunnen niets abnormaals vinden. Ik gebruik de motorfiets voor dagelijks woonwerkverkeer (15km per rit )en hij "slaapt buiten" . Hebben jullie al gehoord van gelijkaardige problemen en wat de oplossing hiervoor zou kunnen zijn.
Groeten, Mike alias motard
Bart51
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R850R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Groene Hart

Re: startproblemen

Ongelezen bericht door Bart51 »

Beste Mike,
Welkom hier!
Heb je de zoekfunctie al geprobeerd?
Daar vind je heel veel over startproblemen _004
Succes en groetjes
Bart
Yamaha Maxim 1986 1996-1999
BMW R1100RS 1994 1999-2001
Honda Transalp 1998 2001-2003
Kawasaki ZR7S 2003 2003-2006
BMW R1100R 1997 2006-2010
BMW R1100RT 1999 2010-2014
BMW F650GS 2001 2014- 2017
BMW R850R 1999 met een Garmin Zumo 350 LM 1997-2020
Benji
Type: R1150RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Benji »

Hoi Mike
Welkom op het forum, diene dealer, is dit een BMW dealer? Het kan een probleem met de stappenmotoren zijn, maar dit weet een BMW dealer wel, zeker als de kleppen gesteld zijn, reset van de stappenmotoren.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hallo Mike, welkom op het RT-forum

Ik heb een zoekactie voor je gemaakt op het forum. Klik dus eens HIER >>
Wellicht vind je al een antwoord . . . . ;)
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
motard

Ongelezen bericht door motard »

Hallo,alvast bedankt voor jullie reactie

@ Benji: ja het is een officiële BMW dealer( Peter D'Haese in Sint Martens Latem/ België)
@ Jos: bedankt, eind deze week ben ik terug enkele dagen vrij en zal ik eens de lijst doornemen.

Eens de motor rijd is het geen probleem, maar wegrijden en terwijl een U bocht nemen om te keren bij het starten, zorgde er al eens voor dat ik bijna omviel door het stilvallen van de motor. Wat mij ook soms opvalt, is dat de motor soms wat puft/knalt, wanneer de gas dichtgaat bij het afkomen in versnelling en gebruik maken van de motorrem. Is dit normaal voor een boxermotor of zou dit ook verband houden met mijn probleem?

groeten
Mike
intuix
Type: R850RT
Land: België
Woonplaats of omgeving: Oostende

Ongelezen bericht door intuix »

Dat 'puffen' of eens een knalletje in de uitlaat als je de gas lost is niet zo erg. Komt bij mij ook wel voor.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”