benzine filter r1100rt

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Kornelis

benzine filter r1100rt

Ongelezen bericht door Kornelis »

benzinefilter bmw 001.jpg
Hallo mensen,
Vandaag het bezinefilter van mijn BMW R 1100RT vervangen, dit na 110dkm, het klusje viel erg mee en als de BMW beplating er af is en je tank bijna leeg dan is het zo gepiept.
Ik kon het niet laten om het oude filter even open te zagen, wat ik tegen kwam was zwart en erg vervuild ik heb er een foto van gemaakt en wil deze ook op het forum plaatsen, maar weet nog niet hoe, mischien via avatar?
Reden van de foto is dat ik het idee heb dat een benzine filter vaak verwaarloosd word en niet nodig lijkt om te vervangen, als je de foto ziet weet je gelijk waarom het een filter is.

Groet Kor
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Teunis
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1150R
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: KAMPERVEEN

Re: benzine filter r1100rt

Ongelezen bericht door Teunis »

Onderaan je bericht Bijlage toevoegen ;) [groet] Teunis

En [welkom]
Mijn motoren vanaf 1973 tot heden Jawa 350cc BMW r75/5 Henkel scooter Yamaha XS 650 Suszuki 350 cc tweetakt Honda 125 Honda dream Suzuki GS 750-VX 800
BMW K 100s- R1150R.
Kornelis

Hallo Teunis, ik had hem al gevonden, is altijd eerst even wennen en zoeken.
Bedankt,
Groet Kor
DickL

Ongelezen bericht door DickL »

Heb destijds hetzelfde gedaan na 105.000 km met soortgelijk resultaat.

gr. Dick
Kornelis

DickL schreef:Heb destijds hetzelfde gedaan na 105.000 km met soortgelijk resultaat.

gr. Dick
Hallo Dick, Kon je ook een verschil merken, in het lopen van de motor/ benzineverbruik/prestatie's etc.?
Groet Kor
DickL

Ongelezen bericht door DickL »

Nee, Kornelis, merkte geen enkel verschil. Ik heb het filter verwisseld n.a.v. een eerdere discussie op dit forum waarbij iemand een soortgelijke foto van een filter plaatste wat ook al zo'n 100000 km dienst had gedaan. BMW schrijft vervanging na 40000 km voor, maar in die discussie bleken er ook rijders te zijn die na meer dan 150000 km het filter nog nooit hadden vervangen. Toen ik echter het oude filter had doorgezaagd was ik net als jij blij dat ik het had vervangen.

gr. Dick
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Goedenavond.
Ik had bij mijn K 100RS bj 1986 toen der tijd,het probleem dat hij niet meer door wou trekken ,bleek een verstopte benzinefilter te zijn.Filter zat er toen ± 40000 km in.
Gr-Kees.
Kees BMW
Kornelis

cdraaisma schreef:Goedenavond.
Ik had bij mijn K 100RS bj 1986 toen der tijd,het probleem dat hij niet meer door wou trekken ,bleek een verstopte benzinefilter te zijn.Filter zat er toen ± 40000 km in.
Gr-Kees.
Hallo Kees,
Ik heb er nu nog niet mee gereden, wel laten lopen, maar lijkt iets beter op het gas te reageren.
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie,
groet kor

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”