Ik ben Ruud van Gorkum en sinds 23-09-2013 motorloos. Op die datum heeft een onverlaat mijn uit 1995 stammende K1100LT omgelopen. Waardoor ie tegen een electriciteits huisje tot stilstand kwam. Dit vond de kuip niet zo leuk en was gescheurd. Ruit erboven ook flinke krassen opgelopen. Maar het ergste was dat de kuip er schuin op is komen te staan. Dat wil dus zeggen meer schade als mijn oude kaatje waard was. Gelukkig wel de schuldige partij weten te achterhalen (dankzij een getuige) want de man stond na dit voorval mijn motor weer op zijn pootjes te tillen (waar de getuige mee heeft geholpen).
Nu kwamen dus afgelopen week de overwegingen.
1: Weer een K terug kopen van 1995 a 1996 met minder kilometers als mijn oude K (+/-154.546 km).
Er staan inderdaad wel wat leuke K-tjes te koop met weinig km's maar ik was niet van plan om €4000,- uit te geven aan een bijna twintig jaar oude motor. Wat als ie weer om gaat? Krijg ik dan weer de dagwaarde wat niet teveel is?
2: ik ga op zoek naar een wat nieuwere motor. Nu vond (en vind) ik de K een wereld fiets maar wil wel iets waar ik de winter op door zou kunnen rijden. Ik heb geen ruimte om hem binnen te zetten dus als het glad word een hoes eroverheen en maar hopen dat ie start als de sneeuw en gladheid weer verdwenen is. Bij mijn K-tje lukte dat altijd wel zelfs zonder druppel lader erop. Ik heb wel te horen gekregen dat dit zeer waarschijnlijk niet gaat lukken met een

Als ik dan naar een nieuwere motor ga kijken wordt het toch zeer waarschijnlijk een

Vandaar dat ik dus lid geworden ben van dit Forum om alle "ins en outs" te kunnen lezen en een beetje te leren wat de sterke en zwakke punten zijn van een

Met vriendelijke groet
Ruud van Gorkum