even voorstellen
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
even voorstellen
Hallo allemaal,
Ik wil me graag even voorstellen, mijn naam is Ben Munne en heb al heel lang mijn A rijbewijs. Altijd gereden op een Yamaha Virago 750, dus een chopper, maar deze een paar jaar geleden weggedaan. Mijn vrouw had ook een Virago 750 en we dachten dat een BMW Z4 cabrio leuker was, onder het motto, leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker.
Recent weer een paar dagen op een motor gereden bij een familielid in Canada en het virus heeft weer toegeslagen. Daar is het idee ontstaan voor een Coast to Coast in Amerika en deze keer wil ik een echte motor, dus is de keus gevallen op een BMW R1150RT, die ik nog moet aanschaffen.
Ik begrijp dat een Twinspark de voorkeur heeft en ben dus op zoek naar een 2004/2005 model. Ik schrik een beetje van het aantal km wat zo'n motor dan heeft gereden, 70/80K is niks, maar iedereen verteld me dat dat niets voorstelt.
Graag hoor ik jullie tips voor de motor en voor de reis
groet ben.
Ik wil me graag even voorstellen, mijn naam is Ben Munne en heb al heel lang mijn A rijbewijs. Altijd gereden op een Yamaha Virago 750, dus een chopper, maar deze een paar jaar geleden weggedaan. Mijn vrouw had ook een Virago 750 en we dachten dat een BMW Z4 cabrio leuker was, onder het motto, leuker kunnen we het niet maken wel makkelijker.
Recent weer een paar dagen op een motor gereden bij een familielid in Canada en het virus heeft weer toegeslagen. Daar is het idee ontstaan voor een Coast to Coast in Amerika en deze keer wil ik een echte motor, dus is de keus gevallen op een BMW R1150RT, die ik nog moet aanschaffen.
Ik begrijp dat een Twinspark de voorkeur heeft en ben dus op zoek naar een 2004/2005 model. Ik schrik een beetje van het aantal km wat zo'n motor dan heeft gereden, 70/80K is niks, maar iedereen verteld me dat dat niets voorstelt.
Graag hoor ik jullie tips voor de motor en voor de reis
groet ben.
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Re: even voorstellen
Welkom hier Ben.
Ik denk dat er ook wel motoren bij zullen zitten met een lagere kilometerstand. Is gewoon een kwestie van even geduld hebben. Ik weet niet hoe anders een Twinspark is maar ik heb mijn motor geen last van KFR dus ik zou met niet blind staren op die extra vonk. Maar wil je dan daar een motor kopen?
Ik denk dat er ook wel motoren bij zullen zitten met een lagere kilometerstand. Is gewoon een kwestie van even geduld hebben. Ik weet niet hoe anders een Twinspark is maar ik heb mijn motor geen last van KFR dus ik zou met niet blind staren op die extra vonk. Maar wil je dan daar een motor kopen?
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Welkom Ben, veel plezier hier en alvast veel succes met je zoektocht 

Grts Franky
- Benji
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: Limburg
Welkom Ben op het forum, als je een beetje rond kijkt op tweedehands, kapaza en autoscout24 vind je heus wel en TS met 20000 of 30000 km op de teller, alles hangt natuurlijk van je budjet af.
Verder veel suc6 met de zoektocht naar de juiste motor.
Verder veel suc6 met de zoektocht naar de juiste motor.
Motorrijden is meer dan merk en type. Motorrijden wil je liefst zorgeloos doen ... en met zekerheden qua veiligheid en toekomstverwachting van zo weinig mogelijk kosten.
- Giel
- Bijz: Gps, Cruise control, grotere ruit, binnentassen
- Land: belgië
- Woonplaats of omgeving: tongeren
ik heb 3 weken geleden mijn R1150RT uit 2003 gevonden met nog maar 35k km op.
Was van een zelfstandige die er enkel een paar reizen mee heeft gedaan.
Mijn 2003 model is trouwens ook een twin spark.
Het is gewoon kwestie van lang genoeg zoeken en zeker niet overhaast te beslissen.
Was van een zelfstandige die er enkel een paar reizen mee heeft gedaan.
Mijn 2003 model is trouwens ook een twin spark.
Het is gewoon kwestie van lang genoeg zoeken en zeker niet overhaast te beslissen.
Hoi,
Heb een 2004 gekocht met 13K op de teller, een vrijwel nieuwe machine.
Heb uitgebreid contact gehad met CARS.UK, die hebben een aantal malen onze rally auto verscheept en die brengen de RT naar New York. Heen en terug transport is goedkoper dan 4/5 weken een goede machine huren, bovendien weet je dan waarop je rijdt. Mijn eerdere ervaringen met huren in de USA zijn ronduit slecht.
Mijn reismaatje in Canada heeft zojuist een Honda ST1100 aangeschaft,dus dat wordt een mooi koppel.
ben
Heb een 2004 gekocht met 13K op de teller, een vrijwel nieuwe machine.
Heb uitgebreid contact gehad met CARS.UK, die hebben een aantal malen onze rally auto verscheept en die brengen de RT naar New York. Heen en terug transport is goedkoper dan 4/5 weken een goede machine huren, bovendien weet je dan waarop je rijdt. Mijn eerdere ervaringen met huren in de USA zijn ronduit slecht.
Mijn reismaatje in Canada heeft zojuist een Honda ST1100 aangeschaft,dus dat wordt een mooi koppel.
ben
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!