Pure Drama (voor alles wat wel Café is maar niet leuk)

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Pure Drama (voor alles wat wel Café is maar niet leuk)

Ongelezen bericht door dhr »

Zoals de kop al aangeeft een aparte rubriek voor alles bij elkaar wat niet leuk is maar je wel wil laten zien.
Drama, komer en kwel, ter lering ende vermaak.

bijvoorbeeld:
PURE ONZIN Fatale lijn
door dhr » 31 mei 2009 12:37

Fataal Motorongeluk, stuurmanskunsten in de bocht

[media]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/wwx0Id4lF8I&co ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/wwx0Id4lF8I&co ... edded&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/media]
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
PaulRS

Re: Pure Drama (voor alles wat wel Café is maar niet leuk)

Ongelezen bericht door PaulRS »

Hoi.

Persoonlijk zit ik hier niet op te wachten op dit forum :(

Er zijn genoeg sensatiesites te vinden voor dit soort dingen.

Groeten, Paul.
Geht net, gibbet net.
WoutG

Ongelezen bericht door WoutG »

Mag van mij ook verdwijnen, als ik dit wil zien zoek ik het wel op. :twisted:
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Mijn mening is wat meer genuanceerde... Ik spreek nu alleen voor mijzelf en dat wil ik voorop stellen.
Deze types imbecilen zijn niet alleen op de openbareweg !!!! Er zijn nog meer van de thrillseekers achter hem.
Het sensatie element is voor mij niet belangrijk of gewenst !
Maar wel zinvol is het gezonde besef dat deze types bestaan.
Hopelijk hoeft niemand hier deze moord criminalen van dichterbij dan een videoclipje te zien.
Als je hiervan schrikt, als deze clip je aan het denken zet, laat het dan staan.
Wanneer iemand deze sensentioneel of een stuk entertainment heeft hierin gezien ipv en harde les ... dan hopelijk kom ik jou nooit tegen.

Gr,
Kenny
dhr
Contacteer:

De reden van plaatsing is niet één uit sensatie (dan zijn er wel nog sterkere: motor hits car @ 250) maar omdat ik zelf me steeds weer wil (en moet) realiseren dat ik wel verantwoordelijk kan zijn op de weg en mijn eigen afwegingen maak, maar dat een ander dat wel eens anders kan doen. En die kan ik ook tegenkomen op de Provincialeweg langs de Gaasp...
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

dhr schreef:maar dat een ander dat wel eens anders kan doen
Maar helaas is zelfs het besef niet voldoende om zo'n idioot die met 140 op je af komt niet voldoende om 'm te ontwijken. We realiseren ons allemaal denk ik wel dat de acties van een gek fataal kunnen zijn voor ons. Daar kun je heel veel aan doen: afstand houden, oppassen bij kruisingen en invoeg-uitvoegstroken etc.. Maar iemand die je op volle snelheid torpedeert...niets tegen te doen. Net als dat ongeluk van die ene dame op de GS. Je denkt dat ze je zien, maar helaas...

Gewoon oppassen dus, meer kun je niet doen. Die filmpjes dragen ook niet echt bij aan de verkeersveiligheid, net als programma's als wegmisbruikers en blik op de weg. Ik durf het zelfs aan dat die programma's het tegengestelde bereiken. Maar goed, dat is mijn mening. Verder mag iedereen hier plaatsen wat ie denkt dat interessant is voor anderen. Je hebt altijd nog zelf de keuze om het filmpje te starten of niet. It's a free country. Niemand dwingt je om de 'play' knop in te drukken.
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Ik zit ook niet echt op zo'n filmpje te wachten maar ik ben het Mike eens. Als je niet wilt dan moet je niet kijken.
Ik wil het eigenlijk niet zien maar heb toch gekeken en...werd er koud van. Het geeft toch weer de kwetsbaarheid aan van de weggebruiker en heel erg echt. Ik heb, geloof ik, er niet zo veel last van dat het motoren zijn in dit geval. Als autorijder kan het je ook overkomen dat een gek recht op je af komt (met een auto). Of auto's op motoren en v.v.Heb in de Dolomieten van alles gezien. Zowel motorrijders als autorijders. En daar zitten dan ook nog fietsen tussen. Zo'n filmpje drukt je nog eens op de feiten. Helpen doet het niets. Vermaken ook niet.
BeemerBert
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Zo'n filmpje drukt je nog eens op de feiten. Helpen doet het niets. Vermaken ook niet

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Mike Philippens

BeemerBert schreef:Zo'n filmpje drukt je nog eens op de feiten. Helpen doet het niets. Vermaken ook niet
En daarom: pluk de dag, geniet van het leven...zolang je het kunt...
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

SLUITEN DIT FORUM?

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Beste leden,

Dit forum roept dus vraagtekens op.
Persoonlijk wordt ik kotsmisselijk van het filmpje en vind het ook zeker geen positieve bijdrage voor het RT forum.
YouTube (in dit geval JoeTroep) staat vol met soort drama's, zeker als het om gemotoriseerd verkeer gaat. Tik bij YT de sleutelwoorden "motorcycle crash" maar eens in en je krijgt meer dan 45000 hits. Om nachtmerries van te krijgen.
Lefschoppers die vreselijk op hun bek gaan door zich als een idioot in het verkeer te gedragen. Het ergste nog is dat zij maling hebben aan anderen die serieus aan het verkeer deelnemen.
Als ik naar het RT Treffen filmpje kijk en nog eens zie hoe gediciplineerd onze leden zich hebben gedragen kan ik me niet voorstellen dat een dergelijk filmpje enige meerwaarde heeft.
We zijn alle grote jongens en weten allemaal drommels goed dat motorrijden risíco's met zich meebrengt.

Ik wilde het forum niet direct verwijderen, wie ben ik tenslotte?
Maar ik overweeg het nu wel.
MEE EENS ???
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
maRTin

Ongelezen bericht door maRTin »

Wat mij betreft Jos, haal deze ellende maar weg. Heeft geen enkele meerwaarde.
(Vind ik trouwens ook van sommige moppen ik cafe, laten we dat ook een beetje netjes houden, kunnen de dames ook gewoon mee blijven lezen! )
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik wacht graag nog even meer reacties af.
Wat betreft die moppen: natuurlijk kunnen moppen die op de een of andere wijze discriminerend zijn ook niet. Helaas kan ik momenteel door omstandigheden zelf niet alles meer bijbenen op het forum, maar zal verwijderen wat verwijderd moet worden. Dank voor je reactie.
Miklos schreef:Wat mij betreft Jos, haal deze ellende maar weg. Heeft geen enkele meerwaarde.
(Vind ik trouwens ook van sommige moppen ik cafe, laten we dat ook een beetje netjes houden, kunnen de dames ook gewoon mee blijven lezen! )
Jos WRSM
BeemerBert

Hallo Jos,

Natuurlijk kun je de keuze maken om het forum op te schonen.
Maar alles wat ( in de ogen van sommige ) geen enkele meerwaarde heeft schrappen wordt saai :D
Voor de 4e keer uitleggen wat synchroniseren is wordt ook saai :$
Crash filmpjes kun je inderdaad overal kijken. En ik kan me voorstellen dat er filmpjes zijn die afschuw opwekken.

Dan komen de moppen aan de beurt, discriminatie ( behalve van motorrijders ) mag niet, helemaal mee eens.
Maar als het vrouwvriendelijke moet zijn ( en hier zijn weer veel variaties in ) wordt het al wat moeilijker.
Straks stoort iemand zich aan Belgenmoppen wat doen we dan ?

Echt ziek makende crash filmpjes eraf, 100 % mee eens.
Moppen ? tja motorrijders ( en ja ook sommige BMW rijders ik spreek voor mezelf ) maken nog wel eens vrouw onvriendelijke grapjes.
Maar daar waar het te erg wordt hebben we moderators die gewoon rucksichtloos onderwerpen of kwetsende teksten kunnen verwijderen.

En daar waar forumleden te ver gaan helpt een privebericht ook heel goed.

In ieder geval succes met je keuze's

Groet, Bert
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ook helemaal mee eens Bert . . . . het is een kwestie van wikken, wegen en de stemming forumleden peilen.
Ik wil het graag allemaal zo democratisch mogelijk doen en laat het aan de leden over.
Misschien moet ik me er helemaal niet mee bemoeien. Maar daarvoor ben ik er teveel mee betrokken.
Wat de moppen betreft: ja een beetje "onderbroekenlol" moet zeker kunnen.

Dank voor je reactie . . .

:idea:
BeemerBert schreef:Hallo Jos,

Natuurlijk kun je de keuze maken om het forum op te schonen.
Maar alles wat ( in de ogen van sommige ) geen enkele meerwaarde heeft schrappen wordt saai :D
Voor de 4e keer uitleggen wat synchroniseren is wordt ook saai :$
Crash filmpjes kun je inderdaad overal kijken. En ik kan me voorstellen dat er filmpjes zijn die afschuw opwekken.

Dan komen de moppen aan de beurt, discriminatie ( behalve van motorrijders ) mag niet, helemaal mee eens.
Maar als het vrouwvriendelijke moet zijn ( en hier zijn weer veel variaties in ) wordt het al wat moeilijker.
Straks stoort iemand zich aan Belgenmoppen wat doen we dan ?

Echt ziek makende crash filmpjes eraf, 100 % mee eens.
Moppen ? tja motorrijders ( en ja ook sommige BMW rijders ik spreek voor mezelf ) maken nog wel eens vrouw onvriendelijke grapjes.
Maar daar waar het te erg wordt hebben we moderators die gewoon rucksichtloos onderwerpen of kwetsende teksten kunnen verwijderen.

En daar waar forumleden te ver gaan helpt een privebericht ook heel goed.

In ieder geval succes met je keuze's

Groet, Bert
Jos WRSM
BeemerBert

Je moet je zeker ermee bemoeien Jos.

Het forum is veel te leuk en informatief om te laten verpesten.

Bert
Mike Philippens

Uiteindelijk bepaalt 'de baas', maar persoonlijk ben ik tegen censuur, in welke vorm dan ook. Er zijn natuurlijk grenzen aan 'het betamelijke'. Hele schuine moppen of moppen die ten koste gaan van anderen zijn wellicht minder gewenst. Idem met dit soort filmpjes. We zijn natuurlijk allemaal grote mensen, dus niemand hoeft beschermd te worden tegen iets dat gewoon openbaar is in de grote wijde wereld. Dit forum is geen televisie met maar één kanaal dat je verplicht te kijken. Je ziet een topic met een titel waarin al een klein stukje wordt weggeven en de titel van het filmpje vertelt je ook al wat je gaat zien. Druk dan niet op die play knop als je dat niet wilt. Doe je dat wél, is dat hetzelfde als dat je zelf naar tjoeptjoep gaat en actief het filmpje opzoekt. Niets meer en niets minder. Je weet wat je gaat zien.

Echter, je kunt je natuurlijk ook afvragen waarom je zo'n filmpje zou willen laten zien hier, en wat het toevoegt. Uiteraard zijn dergelijke zaken 'fact of life' en moeten we er niet voor wegkijken. Inmiddels blijkt uit de reacties dat men er hier niet echt op zit te wachten. Dan zou het 'beleid' kunnen zijn: zolang het met motoren te maken heeft (...) kan het, maar dit soort dingen worden niet aangemoedigd. In feite zou je - zonder iemand te willen beoordelen of veroordelen - kunnen stellen dat het allemaal een beetje smaakvol moet blijven. Ook wat moppen en andere off-topic verhalen betreft. Als ik zie wat het nivo soms is op MF, zakt je motorbroek letterlijk af, en ik hoop dat een dergelijk nivo hier niet de overhand krijgt. En nogmaals: ik ben tegen censuur; laat fatsoen en goede smaak (wat is dat ook al weer?) maar de scheidsrechter zijn.
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

Toch ook maar even een reactie mijnerzijds.

Als moderator is het moeilijk een niet omschreven grens te hanteren.
Wie vindt wat leuk, waarom of waarom niet.
Er zijn altijd bij bepaalde onderwerpen medestanders en tegenstanders.

Natuurlijk willen we op dit forum een zo breed mogelijke informatiestroom op gang houden.
Met in het achterhoofd dat het RT of in ieder geval voor zoveel mogelijk motor gerelateerd is.

Ik heb destijds de topic 'Pure onzin' gestart omdat ik veel motormoppen enzo tegenkwam.
Natuurlijk raakt dit snel off topic en komen diverse moppen, filmpjes of andere frangementen op de topic.

Daarmee kunnen we in ieder geval aantonen dat onder onze RT rijders de nodige humor in huis is.

Hoe schuin/schunnig, conforonterend of discriminerend.... daar moeten we zelf onze eigen individuele fatsoensnormen voor hanteren.
Die normen willen van persoon op persoon best nog wel eens verschillen.
Dat is maar goed ook, want als we allemaal op 1 lijn zitten, zouden we weinig gesprekstof overhouden, en bij iedere discussie die op gang komt "vind ik ook, vind ik ook" horen.

ik denk dat de Belgen de nodige moppen over Hollanders in huis hebben, Vrouwen er genoeg over mannen kennen, Homo's ze over Hetero's vertellen en Allochtonen lachen om moppen die over blanken gaan... en ga zo maar door...

Mocht het ons als team ook echt te ver gaan, verwijderen we natuurlijk het bericht of sluiten desnoods de topic.

De topicnaam 'Pure Drama' zouden we ook kunnen aanpassen met bijvoorbeeld een duidelijke titel die de lading dekt.
Maar als je de topic 1 maal bezocht hebt, en je vindt het geen leuke topic zou je ook de nieuwe berichten kunnen negeren.

Zolang het geen 'Faces of Death' topic wordt, denk ik dat we van dergelijke filmpjes misschien nog wat kunnen leren (hoe het niet moet).

Kortom ikzelf heb natuurlijk mijn persoonlijke grenzen van toelaatbaarheid, maar we kunnen onze ogen niet sluiten voor idioten die er op dergelijke wijze zo'n potje van maken.

Wel moeten we het besef hebben dat ook wij zo'n idioot kunnen tegen komen op een bochtig eifelweggetje.

Voor zover mijn (bescheiden) mening.
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Hoi Jos,

Naar onze mening gevraagd: Ik ben tegen censuur hoewel die mening soms lastig overeind te houden is (zoals het filmpje). Echter zo'n filmpje roept reacties op en ik schat in dat door die reacties er vanzelf een soort van zelfcensuur ontstaat. Als er maar genoeg mensen aangeven dat ze dit soort filmpjes (of gore moppen) niets vinden dan komen ze vanzelf niet meer.
Groet
Jan
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Jos,
ik mis Kees in deze discussie. Misschien moet je even met hem schakelen, want hij was deze topic begonnen.
Een tussenoplossing ipv verwijderen zou kunnen zijn dat Kees een extra tekst plaatst in het begin-topic met toelichting wat we wel en niet de bedoeling vinden.
Hans
RuudRT

Ongelezen bericht door RuudRT »

Hoi,

Ik denk dat alle leden op dit forum genoeg verantwoording en wijsheid bezitten om te weten dat je niet alles kunt delen met anderen.
Door deze actie denk ik dat je mensen op dit forum een hele wrange kijk op het motorrijden geeft en dat sommige dat als angst gaan ervaren ik vind dus ook niet dat je dit soort filmpjes hier moet plaatsen.

Opruimen en schoon houden wil je het forum kwalitatief op peil houden, maar ja dat is mijn mening.

Groeten Ruud
Mike Philippens

HansD schreef:ik mis Kees in deze discussie. Misschien moet je even met hem schakelen, want hij was deze topic begonnen.
Een tussenoplossing ipv verwijderen zou kunnen zijn dat Kees een extra tekst plaatst in het begin-topic met toelichting wat we wel en niet de bedoeling vinden.
Hans
Op zich staat er voldoende info bij het betreffende filmpje. Op basis van wat daar staat kun je zelf beslissen of je kijkt. Het is verder geen verrassing wat je te zien krijgt. Ik denk dat deze discussie al aantoont dat dergelijke filmpjes niet door iedereen gewaardeerd worden. Niet kijken dus (als je het niet wilt zien).
moh_fan
Woonplaats of omgeving: N-Br

Ongelezen bericht door moh_fan »

Ik ben het helemaal met Mike Philippens eens.
Het is volkomen duidelijk waar het filmpje over gaat. Aan U de keus als lezer om het filmpje te bekijken... of niet.
Als je besluit om er naar te kijken, mag je daar een mening over hebben.
Helaas blijft het een realiteit die ons motorrijders kan overkomen, zelfs al rijdt je als een stel lemmings keurig netjes achter elkaar tijdens een clubrit...
Laten staan dus.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---
dhr
Contacteer:

Ik denk dat ik voldoende toelichting heb gegeven in o.a. mijn tweede bericht.

Als mensen dit niet willen zien, prima.
Als mensen het nodig vinden dat zij dat anderen moeten onthouden, prima als het hun eigen omgeving betreft
Als het duidelijk is ingeleid en je wilt het niet zien, prima

Als mensen iets willen delen wat hen raakt of bewust maakt / houdt of wat zij zelf belangrijk vinden en er wordt niet iemand rechtstreeks door beledigd of benadeeld dan moet dat ook prima zijn.

Kees
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

AMEN Kees.
Gr,
Kenny
ltjl

Ongelezen bericht door ltjl »

Tja......ik heb alle reacties gelezen. Ook ik schrok! Toch denk ik dat 't filmpje op 't forum moet blijven. Ik denk dat er een preventieve werking van uit gaat. Enerzijds laat het je na denken over de risco's van "scheuren" anderzijds laat het je nadenken over Kenny's motto "Always watch out for the other guy". Je kunt zelf nog zo netjes rijden, maar één malloot is genoeg...........

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”