alles op de A16

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Hazeldonk
Type: R1200RT
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

alles op de A16

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Terug rijdend uit de Botlek naar huis, gaan bij de Ridderster alle kruizen boven de weg op rood behalve het meest linker. Iedereen moet dus invoegen en de file is ontstaan. Ik rij voorzichtig richting Dordrecht en ter hoogte van het Esso tankstation zie ik wat er aan de hand is. Er ligt verspreidt over een honderdtal meters en drie rijbanen breed allemaal kleding. Een medewerker van Rijkswaterstaat is bezig om het op te rapen en een eindje verder staat een motorrijder op de vluchtstrook met een schoen ik zijn hand. Veilig laveer ik naar de vluchtstrook en zet de RT achter de Suzuki. Ik verzamel tweehanden vol kleding en de motorrijder gebaart dat het allemaal van hem is. Gedrieën verzamelen we schoenen, hemden, handdoeken, een boek en weet ik al niet wat. De Rijkswaterstaat man, met een prachtige zwart-grijze baard, brengt een totaal aan gort geslagen Nokia en hij heeft de batterij ook nog gevonden alleen het sluitplaatje ontbreekt. Zijn werkgever zal niet blij zijn is het commentaar van de motorman, het is (was) een dienst telefoon. Nu we alles verzamelt hebben moet hij van de vluchtstrook af maar hoe? Zijn weekendtas (die er afgevallen was) is volkomen aan flarden en in het ieniemienie tanktasje gaat het ook niet allemaal. Hij heeft geluk, een RT met een lege zijkoffer en dito topkoffer kan het met gemak stouwen. Maar waarheen? Naar de Esso gaat niet want dan moet je een heel eind uitvoegstrook tegen het verkeer in rijden, ik bied hem aam om zijn weekend spullen naar het Shell station te brengen vlak voor de Moerdijkbrug en na enige aarzeling snapt hij dat dit de veiligste oplossing is want daar kan hij maatregelen nemen om het mee te nemen of wat dan ook en hij is van de snelweg af. Zo gezegd zo gedaan, gezamenlijk rijden we er heen en lossen de spullen op het stoepje. Helaas kan het personeel hem niet aan een tas helpen en uiteindelijk gaat hij bellen (met z'n privé telefoon) dat wel. Ik neem afscheid van hem en rij via Moerdijk naar Dordrecht, lang geleden dat ik een mede motorrijder langs de weg uit de penarie kon helpen maar weer leuk om te doen.

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Re: alles op de A16

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Okay Ben _004

Altijd leuk om te lezen hoe behulpzaam mensen kunnen zijn. Geloof wel dat ik van mezelf mag zeggen dat ik het ook ben, maar er zijn genoeg motorrijders die zonder pardon doorgereden zouden zijn. Als je nu ook nog een fluor hesje met ons forumlogo achterop aangehad hebt.... :D
Hazeldonk
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

Dat zal niet zo erg opvallen want in deze weersomstandigheden rij ik in een knalgele Stadler jas.
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Sander M

Ongelezen bericht door Sander M »

U bent goed bezig, heer Hazeldonk _004

Gr Sander
JoJothefirst
2024
2024
Bijz: zumo XT
Land: nederland
Woonplaats of omgeving: Groningen

Ongelezen bericht door JoJothefirst »

Nobel gedragen, Ben _004 Even Suzuki-forum in de gaten houden of er ook iemand zijn waardering voor de RT-er uitspreekt ;)

[groet]

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”