ZUMO 550 met nieuwe features
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT
- Bijz: Model 2011, full option
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Noord Holland
ZUMO 550 met nieuwe features
Na ruim drieënhalf jaar en misschien wel in totaal 800 uur (zorgvuldig) gebruik zijn er zonder updates twee zeer handige functies ontstaan.
Het apparaat schakelt nu ook automatisch uit bij het indrukken van de buttons “adres” en “kruispunten”.
Dat dit enigszins ten koste gaat van het gebruiksgemak doet mij de vraag voorleggen; repareren of weggooien? Mocht jullie advies repareren zijn graag dan met een hint waar die reparatie het beste kan worden uitgevoerd.
b.v.d.
Ronald
Het apparaat schakelt nu ook automatisch uit bij het indrukken van de buttons “adres” en “kruispunten”.
Dat dit enigszins ten koste gaat van het gebruiksgemak doet mij de vraag voorleggen; repareren of weggooien? Mocht jullie advies repareren zijn graag dan met een hint waar die reparatie het beste kan worden uitgevoerd.
b.v.d.
Ronald
Re: ZUMO 550 met nieuwe features
Blijft altijd een lastige;
Ik ben niet zo van de weggooierige, soms tegen beter weten in.
Oftewel ik ben zeker geen maatstaaf!
Ikzelf zou overwegen Garmin zelf of Fa. Notter.
Maar vaak zijn de kosten al snel 150 euro (en hoger) bij Garmin.
Oftewel al snel een economisch total-loss, als je niet oppast.
Of je moet in je kennissenkring een technisch iemand vragen voorzicht eens een blik in het apparaat te werpen. Figuurlijk dan natuurlijk.
Ik ken de Zumo 550 zelf verder niet, maar je zou denken dat het iets mechanisch is als je op bepaalde knoppen drukt en het toestel gaat uit.
Ik ben niet zo van de weggooierige, soms tegen beter weten in.
Oftewel ik ben zeker geen maatstaaf!

Ikzelf zou overwegen Garmin zelf of Fa. Notter.
Maar vaak zijn de kosten al snel 150 euro (en hoger) bij Garmin.
Oftewel al snel een economisch total-loss, als je niet oppast.
Of je moet in je kennissenkring een technisch iemand vragen voorzicht eens een blik in het apparaat te werpen. Figuurlijk dan natuurlijk.

Ik ken de Zumo 550 zelf verder niet, maar je zou denken dat het iets mechanisch is als je op bepaalde knoppen drukt en het toestel gaat uit.

- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Heb ergens wat gelezen dat dit meestal het schermpje is en dat is zelf te vervangen met een beetje beleid.
En Ronald, dat zie ik jou nog wel doen.
Ik ga dit berichtje ff opsporen.
En Ronald, dat zie ik jou nog wel doen.
Ik ga dit berichtje ff opsporen.
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
-
Krijg net antwoord van de help desk;
Beste R. de Vries,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Europe.
Ik wil u aanraden om een ‘master reset’ uit te voeren. Het apparaat wordt hiermee teruggesteld naar de fabrieksinstellingen, daarbij uitgaande van de laatst op het toestel aanwezige kaart- en softwareversie.
Ik wil u er wel graag op attenderen dat met het uitvoeren van een master reset alle gebruikersinformatie van het apparaat verwijderd wordt, zoals viapunten en favorieten. Indien u deze wilt opslaan, volg dan de instructies onderaan deze e-mail.*
Uitvoeren master reset
1. Zorg ervoor dat uw Garmin uit staat en losgekoppeld is van de oplader.
2. Druk met een vinger op de rechter onderhoek van het scherm in en hou deze vast.
3. Klik nu op de aan en uitknop, laat deze weer los wanneer het Garmin logo op uw scherm verschijnt.
4. Na ongeveer 30 seconden zou het volgende bericht weergegeven moeten worden: “Wilt u echt alle gebruikers gegevens wissen?”
5. Haal nu uw vinger van het scherm af en druk op ‘ja’ om te bevestigen.
6. De Garmin zal nu opnieuw op starten. Selecteer nu de gewenste taal en tijd.
7. Volg de instructies op het scherm en laat dan het apparaat voor zo’n 30 a 45 minuten liggen op een plek met duidelijk zicht op de hemel (buiten of bijvoorbeeld op een vensterbank) om het eerste contact met de satellieten maken.
En het werkt, alleen weigert de ZUMO nu de geinstalleerde kaarten te unlocken.
Was al bang vanavond op tijd m'n mandje in te kunnen kruipen..................
Bedankt voor het meedenken.
Ronald
Beste R. de Vries,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Garmin Europe.
Ik wil u aanraden om een ‘master reset’ uit te voeren. Het apparaat wordt hiermee teruggesteld naar de fabrieksinstellingen, daarbij uitgaande van de laatst op het toestel aanwezige kaart- en softwareversie.
Ik wil u er wel graag op attenderen dat met het uitvoeren van een master reset alle gebruikersinformatie van het apparaat verwijderd wordt, zoals viapunten en favorieten. Indien u deze wilt opslaan, volg dan de instructies onderaan deze e-mail.*
Uitvoeren master reset
1. Zorg ervoor dat uw Garmin uit staat en losgekoppeld is van de oplader.
2. Druk met een vinger op de rechter onderhoek van het scherm in en hou deze vast.
3. Klik nu op de aan en uitknop, laat deze weer los wanneer het Garmin logo op uw scherm verschijnt.
4. Na ongeveer 30 seconden zou het volgende bericht weergegeven moeten worden: “Wilt u echt alle gebruikers gegevens wissen?”
5. Haal nu uw vinger van het scherm af en druk op ‘ja’ om te bevestigen.
6. De Garmin zal nu opnieuw op starten. Selecteer nu de gewenste taal en tijd.
7. Volg de instructies op het scherm en laat dan het apparaat voor zo’n 30 a 45 minuten liggen op een plek met duidelijk zicht op de hemel (buiten of bijvoorbeeld op een vensterbank) om het eerste contact met de satellieten maken.
En het werkt, alleen weigert de ZUMO nu de geinstalleerde kaarten te unlocken.
Was al bang vanavond op tijd m'n mandje in te kunnen kruipen..................
Bedankt voor het meedenken.
Ronald
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Dat is een standaard-antwoord dat Garmin geeft op alle vragen waar ze niet direct raad mee weten 
Neemt niet weg dat het in dit geval zeker het proberen waard is:
Als het toestel ineens uitschakelt bij zoeken op adressen duidt dat meer op een softwarematige dan hardwarematig (scherm) probleem. En dan is zo'n hard-reset vaak een 'cure for all deseases'.
Helpt dat niet, dan vermoed ik dat er sprake is van dubbelen kaarten of dat er anderszins vervuiling in het toestel is opgetreden. Download http://www.javawa.nl/jdm.html en analyseer daarmee de inhoud van je toestel. Je kunt eventueel een rapport laten de maken en de link daar naar toe hier plaatsen.

Neemt niet weg dat het in dit geval zeker het proberen waard is:
Als het toestel ineens uitschakelt bij zoeken op adressen duidt dat meer op een softwarematige dan hardwarematig (scherm) probleem. En dan is zo'n hard-reset vaak een 'cure for all deseases'.
Helpt dat niet, dan vermoed ik dat er sprake is van dubbelen kaarten of dat er anderszins vervuiling in het toestel is opgetreden. Download http://www.javawa.nl/jdm.html en analyseer daarmee de inhoud van je toestel. Je kunt eventueel een rapport laten de maken en de link daar naar toe hier plaatsen.
-
Gedaan Hans,
ik ben verbaasd.....................
Scan gedraaid, vond geen kaart.
Kaart opnieuw m.b.v. mapinstall geinstalleerd en opnieuw hetzelfde bericht.
Ronald
ik ben verbaasd.....................
Scan gedraaid, vond geen kaart.
Kaart opnieuw m.b.v. mapinstall geinstalleerd en opnieuw hetzelfde bericht.
Ronald
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht