Boetebedragen 2014
Moderator: RT_Patrick
- MofkaP
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1300GS ASO + F850GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amstelland
- Contacteer:
Boetebedragen 2014
De boetetarieven voor 2014 zijn bekend.
In het algemeen worden boetes boven 100 euro met 10 euro verhoogd, met uitzondering van 260 naar 280. Voor boetes onder 100 euro geldt een meer wisselend beeld, het merendeel wordt verhoogd met 5 euro, sommige blijven gelijk.
Bijvoorbeeld 90 euro voor het parkeren van de motor op de stoep en voor geen richting aangeven.
Geen enkel boetebedrag wordt verlaagd.
Vanwege de verhoging van de boetebedragen vallen een aantal boetes (390 euro oud) en boetes voor snelheidsovertredingen van 30km/h niet meer onder de wet Mulder, maar onder het strafrecht. Door de verhoging zou het boetebedrag boven 400 euro uitkomen en dat is het maximum voor de wet Mulder.
In het algemeen worden boetes boven 100 euro met 10 euro verhoogd, met uitzondering van 260 naar 280. Voor boetes onder 100 euro geldt een meer wisselend beeld, het merendeel wordt verhoogd met 5 euro, sommige blijven gelijk.
Bijvoorbeeld 90 euro voor het parkeren van de motor op de stoep en voor geen richting aangeven.
Geen enkel boetebedrag wordt verlaagd.
Vanwege de verhoging van de boetebedragen vallen een aantal boetes (390 euro oud) en boetes voor snelheidsovertredingen van 30km/h niet meer onder de wet Mulder, maar onder het strafrecht. Door de verhoging zou het boetebedrag boven 400 euro uitkomen en dat is het maximum voor de wet Mulder.
Groetjes van MofkaP
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
- hybride
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Goes
Re: Boetebedragen 2014
Parkeren op de stoep... hmm?
In de meeste stadscentra lijkt het mij toch dat gedoogd wordt dat motoren op delen van trottoirs staan waar voetgangers geen last hebben?
In de meeste stadscentra lijkt het mij toch dat gedoogd wordt dat motoren op delen van trottoirs staan waar voetgangers geen last hebben?
- MofkaP
- Contacteer:
Formeel mag het niet en moet de motor geparkeerd worden langs de kant van de rijbaan, in de berm (daar waar toegestaan) of in een parkeervak.
In de meeste gemeentes doet men niet moeilijk over op de stoep geparkeerde motors, mits ze geen gevaar of hinder veroorzaken.
Een echt gedoogbeleid is er niet, want dat moet ergens op schrift staan. Het is meer door de vingers zien of een interne afspraak.
Nu gemeentes delen in de opbrengst van de door gemeentelijke BOA's opgelegde boetes merk ik wel dat er in toenemende mate bekeurd wordt voor het parkeren van een motor op de stoep.
Vervelende is, je kunt er niets tegen doen. Bezwaar maken is zinloos, in het RVV staat dat het niet mag. Ook bij de rechter haal je bakzeil.
In de meeste gemeentes doet men niet moeilijk over op de stoep geparkeerde motors, mits ze geen gevaar of hinder veroorzaken.
Een echt gedoogbeleid is er niet, want dat moet ergens op schrift staan. Het is meer door de vingers zien of een interne afspraak.
Nu gemeentes delen in de opbrengst van de door gemeentelijke BOA's opgelegde boetes merk ik wel dat er in toenemende mate bekeurd wordt voor het parkeren van een motor op de stoep.
Vervelende is, je kunt er niets tegen doen. Bezwaar maken is zinloos, in het RVV staat dat het niet mag. Ook bij de rechter haal je bakzeil.
Groetjes van MofkaP
- AGVerheij
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Parkeren voor motoren op de stoep wisselt per gemeente.
In Amsterdam mag het (ze hebben liever een betalende auto in een parkeervak, omdat je voor de motor een betaalautomaat met kentekeninvoer nodig hebt), link. Iets dergelijks geldt ook in Den Haag. Maar dan weer niet in Scheveningen, omdat daar langs de boulevard aparte -gratis!- motorplaatsen beschikbaar zijn.
Over het algemeen levert het geen problemen op als je je RT niet in de weg hebt staan. Maar je kan altijd een controleur treffen die met het verkeerde been uit bed is gestapt......
En met een regering die bezuinigen gelijk stelt aan meer inkomsten generen is het logisch dat er geen boete's omlaag zijn gegaan _003
In Amsterdam mag het (ze hebben liever een betalende auto in een parkeervak, omdat je voor de motor een betaalautomaat met kentekeninvoer nodig hebt), link. Iets dergelijks geldt ook in Den Haag. Maar dan weer niet in Scheveningen, omdat daar langs de boulevard aparte -gratis!- motorplaatsen beschikbaar zijn.
Over het algemeen levert het geen problemen op als je je RT niet in de weg hebt staan. Maar je kan altijd een controleur treffen die met het verkeerde been uit bed is gestapt......
En met een regering die bezuinigen gelijk stelt aan meer inkomsten generen is het logisch dat er geen boete's omlaag zijn gegaan _003
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
- Wildripper
- Type: R1200RT
- Land: Tsss echt niet
- Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Nu het kenteken parkeren in Amsterdam is ingevoerd, geef ik je op een briefje dat over niet al te lange tijd een ambtenaar wakker wordt en er ook voor de motor betaald parkeren ingevoerd gaat worden.AGVerheij schreef:Parkeren voor motoren op de stoep wisselt per gemeente.

Zümo XT
- MofkaP
- Contacteer:
Betaald parkeren voor de motor geldt al in veel landen, vaak op speciale motorparkeerplaatsen en ook vaak met een voorziening om de motor met een ketting vast te leggen. In sommige landen mogen er meerdere motoren in één parkeervak staan, er hoeft dan maar voor één motor te worden betaald. Dat laatste zie ik in Nederland niet gebeuren.
Groetjes van MofkaP
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
In Tilburg het onderwerp eens ter sprake gebracht bij een ordehandhaver en die gaf aan dat het op de stoep wel toegestaan wordt en er geen probleem van gemaakt wordt als er minstens 1 meter vrije ruimte gelaten wordt zodat de andere gebruikers er geen hinder van ondervinden. Officieel is het echter niet.
Grts Franky
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 6079 Weergaves
-
Laatste bericht door JOS WRSM
-
- 0 Reacties