it is I ...... Det

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Det
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: op dit moment even motorloos; hoop niet te lang 🤤
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Hellevoet

it is I ...... Det

Ongelezen bericht door Det »

Hallo allemaal.
Even voorstellen: ik ben Det.

Ik rijd eigenlijk al jaar en dag rond op een BMW. Heb diverse K's versleten (K100RS/2V, K100RS/4V, K1100RS en rijd sinds een kleine 3 jaar nu een K1200RS). Een jaar of elf geleden ook een vrijage :oops: met een R1100RT gehad; maar die heb ik door omstandigheden binnen een jaar weer moeten verkopen.

Daar de heren van de ontwerpafdeling van BMW het zo nodig vonden om de nadruk bij / vanaf de K12RS op het sportieve te leggen, is deze, voor mij dan, ongeschikt voor langere afstanden. Gevolg ..... ik gebruik de K enkel en alleen voor woon-werk verkeer. Gevolg ..... ik ben druk bezig om de K12RS binnen afzienbare tijd in te ruilen tegen een R1150RT :; .

Zodra die d'r is, zal ik dit forum vele malen afstruinen - echt helemaal geweldig.

Groet,
Det
Im tiefen Inneren weiß eigentlich ein jeder daß die BMW die einzig Wahre ist ...

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

JOS WRSM
Erelid
Erelid
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Re: it is I ...... Det

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

Hoi Det
Altijd goed om je dus even te orienteren op het RT forum, waar het vragen vrij staat.
Veel succes met je a.s. aankoop / inruil en laat ons horen wat het geworden is, he?

grtz
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Walter »

hoi Det,

Welkom hier op 'ons' forum.
Veel plezier hier en vergeet niet je ervaringen met ons te delen.

Nog even een weetje; met de R-RT forumbadge en/of rt-vrienden sticker kun je al bij een paar motorgerelateerde bedrijven een aantrekkelijke korting krijgen.

Al besteld?

suc6 met je aankoop!
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Welkom Det,

Zoals je al gezien zult hebben is this the RT-place to be :D . Hoever ben je met je aanchaf?
En wat is precies de reden dat je van het sportieve afwil? Is dat de houding? Het gedrag van de motor? Ik ken zelf de K-serie niet van zelf rijden maar hoor wel dat de RT iets heel anders is. Ik ben zelf heel gelukkig met mijn 1100RT :D Wat is voor jou het voordeel?

hgr
Kees
det.k1 schreef:Daar de heren van de ontwerpafdeling van BMW het zo nodig vonden om de nadruk bij / vanaf de K12RS op het sportieve te leggen, is deze, voor mij dan, ongeschikt voor langere afstanden. Gevolg ..... ik gebruik de K enkel en alleen voor woon-werk verkeer. Gevolg ..... ik ben druk bezig om de K12RS binnen afzienbare tijd in te ruilen tegen een R1150RT :; .
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
Wally 42
Type: R1200RT
Bijz: Ex KLPD
Woonplaats of omgeving: Den Helder

Ongelezen bericht door Wally 42 »

[quote="dhr"]Welkom Det,

Zoals je al gezien zult hebben is this the RT-place to be :D . Hoever ben je met je aanchaf?
En wat is precies de reden dat je van het sportieve afwil? Is dat de houding? Het gedrag van de motor? Ik ken zelf de K-serie niet van zelf rijden maar hoor wel dat de RT iets heel anders is. Ik ben zelf heel gelukkig met mijn 1100RT :D Wat is voor jou het voordeel?

hgr
Kees

Hier ben ik ook wel benieuwd naar ik ben mezelf een beetje aan het orienteren op een K1200 RS en met een schurgers kuip zoals de KLPD heeft zit je toch redelijk rechtop lijkt me.
Kom zelf van een K1100 LT af en deze beviel me als ik heel eerlijk ben beter als de R.

Mvg Peter
dhr
Contacteer:

wat bevalt jou dan niet aan de R?

Kom zelf van een K1100 LT af en deze beviel me als ik heel eerlijk ben beter als de R.
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)

Wally 42
Type: R1200RT
Bijz: Ex KLPD
Woonplaats of omgeving: Den Helder

Ongelezen bericht door Wally 42 »

dhr schreef:wat bevalt jou dan niet aan de R?

De R bevalt me wel zo is het niet maar de K liep mooier geen gedoe met KFR ook was hij vlotter en
ik zat er beter op.

Gr Peter
Det
Bijz: op dit moment even motorloos; hoop niet te lang 🤤
Woonplaats of omgeving: Hellevoet

Ongelezen bericht door Det »

@ Kees en Peter,

wat mijn voornamelijke drijfveer is om van de K-RS af te stappen is puur de zithouding. Motorisch gezien is 'ie echt helemaal super. De motor hangt fantastisch aan het gas, is ontzettend soepel en je vergeet gewoon hoe snel je (veel) te snel rijd :lol:

De K's van de politiekorpsen hebben een andere stuuropbouw. Samen met de grotere kuip ziet 't er ook nog eens aardig uit. Als je die stuuropbouw op een 'gewone' K zou zetten, zijn de verhoudingen zoek - zoiets als een kind met een waterhoofd (hoop niet dat ik nu iemand tegen z'n schenen aan schop).

Gisteren een stukje (nou ja, stukje - 2½ uur verder met zo'n kleine 200 km extra op de teller) proefgereden op een R-R. Puur om het motorgevoel te ervaren. Is toch wel effe heel wat anders dan m'n K hoor; ik mis die enorme souplesse. 40km/uur in z'n 6 en dan tot max. open trekken zonder horten en stoten zit er echt niet bij op een R :;.
En dat KFR is nou ook niet echt 'je van het'; heb ik allemaal geen last van op die 4-pitter.

Ik zal toch echt op een R-RT moeten gaan rijden om te zien of ik inderdaad wel over wil stappen.

Maar de handling van de R is wel aanzienlijk fijner dan van de K; dat is echt een absolute +. Maar wat wil je met een kortere basis ......

Maar ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

Groet,
Det
Im tiefen Inneren weiß eigentlich ein jeder daß die BMW die einzig Wahre ist ...
dhr
Contacteer:

interessant en leuk om te lezen wat zo bij anderen de overwegingen zijn, dankjewel.

Ik ben geen deskundige, ik rijd nog niet zo lang en heb alleen ervaring op een Honda CB500 en nu mijn 2de 1100RT. Maar juist ook bij mijn RT valt mij de souplesse en trekkracht onderin op. Een keertje een rotonde in z'n 3 is geen probleem, hij "snokt" niet en pakt mooi op en trekt ook gelijk door. Maar mischien is dat bij een K nog beter?

Succes met je zoektocht.
PaPinkelman
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW F800GT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Helmond

Ongelezen bericht door PaPinkelman »

Ja, inderdaad een K doet dat (nog) beter, je kunt vanaf iets meer dan stationair in de hoogste versnelling gewoon gasgeven en dan gaat-ie er vandoor :lol:

Voor mij heeft de handling de doorslag gegeven om over te stappen van een K1100LT naar een R1100RT. Heb ik zeker geen spijt van!
Groeten,
Frank

BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”