benzine op dashboard R1150/850RT

Alles over windbescherming en aerodynamica.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
hendrie.wolters

benzine op dashboard R1150/850RT

Ongelezen bericht door hendrie.wolters »

Tot nu toe altijd een keurig zwart dashboard gehad!

Regelmatig schoongemaakt met een oude Valma kunststof bumper reiniger, echt altijd mooi diep zwart.

Nu heb ik even niet opgelet en spoot bij het tanken de benzine overal .

Op de lak geeft het niet, dat was zo weg maar, op het zwart kunststof dashboard heb ik nu allemaal witte vlekken van de brandstof!!

al geprobeerd met auto shampoo ,cockpit-spray, motorolie ,de kunst reiniger, terpentine ,wasbenzine, echter niets helpt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Met welk middel krijg ik de witte benzine plekken weg????????????????????????????????/ _002 _002 _002 _002 _002
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Re: benzine op dashboard R1150/850RT

Ongelezen bericht door japachap »

Auto Glymm Bumper Shine.

Misschien Loctite Rode 542? Of negellakverwijderer? Test deze eerste op een onzichtbaar plek- bvb de binnenkent van de zwarte paneels net voor de koffers/onder het zadel!!!

Als niks werkt- gewoon overschrijven met permanent marker...?

Maar ideen- schiet mij niet als het erger wordt omdat ik heb niks van de bovenvermeld ideen geprobeerd! ( Ok - wij gebruiken de 542 op werk om permanent marker van RVS buizen te verwijderen)
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003
hendrie.wolters

Ongelezen bericht door hendrie.wolters »

Ik heb inmiddels valma kunstof reiniger geprobeerd maar het zwart lichte wel wat op maar niet voldoende om de vlekken weg te halen.

Nu heb ik schoenpoets geprobeerd ,( zo een fles met spons) dit geeft een bevredigend resultaat maar voor hoelang ??? dat wachten we dus af. :?:
concours
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1100GS + R1150RT + R1200GS Adventure + K1100LT
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tussen zee en Zaan

Ongelezen bericht door concours »

Zwarte vloeibare schoenpoets met een sponsje. Mooie tip, ik zal mijn koffers eens daar mee behandelen. Kijken of ze ook weer mooi zwart worden. _004
R1100RT; R1150RT; R1100GS; R1200GSA; K1100LT (ex. Jos WRSM)
J vd B te V

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Ik had er een paar maanden geleden ook last van.
De vlekken zijn bij mij weer verdwenen na een paar keer poetsen in die tijd. Laatste keer met cockpitspray gedaan.
Jekihero
Type: R1200RT
Bijz: Model 2011, full option
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Noord Holland

Ongelezen bericht door Jekihero »

japachap schreef:
knipperdeknip.....................of negellakverwijderer? ................

Neeeeee!!!

= Aceton !

lost je hele klokkenspel op !

hendrie.wolters schreef:Ik heb inmiddels valma kunstof reiniger gebrobeerd maar het zwart lichte wel wat op maar niet voldoende om de vlekken weg te halen.

Nu heb ik schoenpoets gebrobeerd ,( zo een fles met spons) dit geeft een bevredigend resultaat maar voor hoelang ??? dat wachten we dus af. :?:
Zo behandel ik mijn Kreidler plastic ook, 1 x per twee jaar is genoeg.
Maar dan wel op de ouderwetse manier. Zonder spons. Met een doekje. zonder uitwrijven. :$

Ronald

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Kuip & Ruiten”