En alweer een nieuwe RT-rijder
Geplaatst: 29 jul 2013, 23:19
Hallo mede RT-rijders,
na jaren gedroomd te hebben van een Paneuropean, heb ik 2 weken geleden een proefrit gemaakt met zo'n ding, en toen dacht ik (weer) "wat een geweldige machine". Motoport Echt had helaas net de laatste verkocht op hun open dag. De aldaar aanwezige verkoper (Peter), vroeg me of ik al eens een RT had overwogen, waarop mijn antwoord, neh, ik wil geen 2-cylinder, dat trilt. Meteen daarop kreeg ik sleutels in handen geduwd, met de mededeling dat ik maar even moest gaan proefrijden. Aldus gedaan, en eerlijk is eerlijk, na 2 bochten was ik de Paneuropean vergeten. De RT is qua weggedrag volgens mij veel beter (lees handelbaarder) als een Pan, en van trillingen is nauwelijks sprake. En die extra pk's mis ik echt niet meer. Tel daarbij de nog wat comfortabelere zithouding, en het niet duiken bij remmen, en de conclusie was snel getrokken, het zou een RT worden. En dus begon de zoektocht op internet.
Het is uiteindelijk een antracietgrijze geworden uit 1999, met dank aan Han Hein uit Klundert, die er, als vorige eigenaar, zeer goed voor gezorgd heeft, dat heb ik al anders meegemaakt.
Intussen zijn we een week verder, en staat er al bijna 1000 km meer op de teller, en ik ben nog steeds heel blij dat ik geen Pan, maar een RT heb gekocht.
Komende week gaat er een alarm in, en de befaamde LED-knipperlichten van whitelights, zichtbaarheid telt tenslotte heel zwaar mee.
Aad
na jaren gedroomd te hebben van een Paneuropean, heb ik 2 weken geleden een proefrit gemaakt met zo'n ding, en toen dacht ik (weer) "wat een geweldige machine". Motoport Echt had helaas net de laatste verkocht op hun open dag. De aldaar aanwezige verkoper (Peter), vroeg me of ik al eens een RT had overwogen, waarop mijn antwoord, neh, ik wil geen 2-cylinder, dat trilt. Meteen daarop kreeg ik sleutels in handen geduwd, met de mededeling dat ik maar even moest gaan proefrijden. Aldus gedaan, en eerlijk is eerlijk, na 2 bochten was ik de Paneuropean vergeten. De RT is qua weggedrag volgens mij veel beter (lees handelbaarder) als een Pan, en van trillingen is nauwelijks sprake. En die extra pk's mis ik echt niet meer. Tel daarbij de nog wat comfortabelere zithouding, en het niet duiken bij remmen, en de conclusie was snel getrokken, het zou een RT worden. En dus begon de zoektocht op internet.
Het is uiteindelijk een antracietgrijze geworden uit 1999, met dank aan Han Hein uit Klundert, die er, als vorige eigenaar, zeer goed voor gezorgd heeft, dat heb ik al anders meegemaakt.
Intussen zijn we een week verder, en staat er al bijna 1000 km meer op de teller, en ik ben nog steeds heel blij dat ik geen Pan, maar een RT heb gekocht.
Komende week gaat er een alarm in, en de befaamde LED-knipperlichten van whitelights, zichtbaarheid telt tenslotte heel zwaar mee.
Aad