En alweer een nieuwe RT-rijder
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
En alweer een nieuwe RT-rijder
Hallo mede RT-rijders,
na jaren gedroomd te hebben van een Paneuropean, heb ik 2 weken geleden een proefrit gemaakt met zo'n ding, en toen dacht ik (weer) "wat een geweldige machine". Motoport Echt had helaas net de laatste verkocht op hun open dag. De aldaar aanwezige verkoper (Peter), vroeg me of ik al eens een RT had overwogen, waarop mijn antwoord, neh, ik wil geen 2-cylinder, dat trilt. Meteen daarop kreeg ik sleutels in handen geduwd, met de mededeling dat ik maar even moest gaan proefrijden. Aldus gedaan, en eerlijk is eerlijk, na 2 bochten was ik de Paneuropean vergeten. De RT is qua weggedrag volgens mij veel beter (lees handelbaarder) als een Pan, en van trillingen is nauwelijks sprake. En die extra pk's mis ik echt niet meer. Tel daarbij de nog wat comfortabelere zithouding, en het niet duiken bij remmen, en de conclusie was snel getrokken, het zou een RT worden. En dus begon de zoektocht op internet.
Het is uiteindelijk een antracietgrijze geworden uit 1999, met dank aan Han Hein uit Klundert, die er, als vorige eigenaar, zeer goed voor gezorgd heeft, dat heb ik al anders meegemaakt.
Intussen zijn we een week verder, en staat er al bijna 1000 km meer op de teller, en ik ben nog steeds heel blij dat ik geen Pan, maar een RT heb gekocht.
Komende week gaat er een alarm in, en de befaamde LED-knipperlichten van whitelights, zichtbaarheid telt tenslotte heel zwaar mee.
Aad
na jaren gedroomd te hebben van een Paneuropean, heb ik 2 weken geleden een proefrit gemaakt met zo'n ding, en toen dacht ik (weer) "wat een geweldige machine". Motoport Echt had helaas net de laatste verkocht op hun open dag. De aldaar aanwezige verkoper (Peter), vroeg me of ik al eens een RT had overwogen, waarop mijn antwoord, neh, ik wil geen 2-cylinder, dat trilt. Meteen daarop kreeg ik sleutels in handen geduwd, met de mededeling dat ik maar even moest gaan proefrijden. Aldus gedaan, en eerlijk is eerlijk, na 2 bochten was ik de Paneuropean vergeten. De RT is qua weggedrag volgens mij veel beter (lees handelbaarder) als een Pan, en van trillingen is nauwelijks sprake. En die extra pk's mis ik echt niet meer. Tel daarbij de nog wat comfortabelere zithouding, en het niet duiken bij remmen, en de conclusie was snel getrokken, het zou een RT worden. En dus begon de zoektocht op internet.
Het is uiteindelijk een antracietgrijze geworden uit 1999, met dank aan Han Hein uit Klundert, die er, als vorige eigenaar, zeer goed voor gezorgd heeft, dat heb ik al anders meegemaakt.
Intussen zijn we een week verder, en staat er al bijna 1000 km meer op de teller, en ik ben nog steeds heel blij dat ik geen Pan, maar een RT heb gekocht.
Komende week gaat er een alarm in, en de befaamde LED-knipperlichten van whitelights, zichtbaarheid telt tenslotte heel zwaar mee.
Aad
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Re: En alweer een nieuwe RT-rijder
Hallo Aad,
welkom op het
en gefeliciteerd met je
.
Mits goed gesynchroniseerd heb je aan de 1100 een prima toerbuffel. Met regelmatig en goed onderhoud zal je er jaren plezier van hebben.
Jos
welkom op het

Mits goed gesynchroniseerd heb je aan de 1100 een prima toerbuffel. Met regelmatig en goed onderhoud zal je er jaren plezier van hebben.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Jos
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- marcel72
- Type: R1200RT
- Woonplaats of omgeving: Heerlen
Hoi Aad,
welkom!
Het
is een enorme vergaarbak voor kennis en gezelligheid. Doe er je voordeel mee.
Veel plezier met je RT!
gr.
Marcel (ook uit Heerlen)
welkom!
Het

Veel plezier met je RT!
gr.
Marcel (ook uit Heerlen)
Eerst: Yamaha FJ1200, toen: BMW K1100LTSE en R1200RT. Nu K1600GT
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
ContourGPS, Zumo 660, Autocom pro-M1, Starcom LP-4502
-
- Land: België
- Woonplaats of omgeving: VL. Brabant
We zijn precies konijnen zoals er hier nieuwe bijkomen! :lol:
Ben zelf ook nog maar pas nieuw maar ook welkom en bij mij was het net hetzelfde.
Eens je zo'n RT getest hebt is er blijkbaar geen weg terug!
Ben zelf ook nog maar pas nieuw maar ook welkom en bij mij was het net hetzelfde.
Eens je zo'n RT getest hebt is er blijkbaar geen weg terug!

Welkom op het forum Aad
En veel veilige en plezierige kilometers met je R1100RT
MaRTin 

En veel veilige en plezierige kilometers met je R1100RT
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Prima keuze, een
! Zie mijn avatar...
Welkom!
Alhoewel ik er inmiddels serieus over denk om een andere BMW aan te schaffen, waarschijnlijk geen RT meer, gedachten gaan naar een F800GT...

Welkom!
Alhoewel ik er inmiddels serieus over denk om een andere BMW aan te schaffen, waarschijnlijk geen RT meer, gedachten gaan naar een F800GT...
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
- Franky
- Type: R1150RT
- Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
welkom, gefeliciteerd en vele veilige kilometers 
RT zal een soort virusje zijn waar je heel snel door besmet wordt

RT zal een soort virusje zijn waar je heel snel door besmet wordt

Grts Franky
- RhoShae
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Ebony metallic, BMW Navigator VI.
- Woonplaats of omgeving: Reutje (Limburg)
Aad,
Zie nu je berichtje pas. Tja, wat kan ik hier nog aan toevoegen...
Welkom bij de club! Verheug me al op ons eerste ritje - met z'n vieren - op onze RT's. Zal toch eerst dat topkoffer erop moeten, vrees ik
Groet, Roger
Zie nu je berichtje pas. Tja, wat kan ik hier nog aan toevoegen...
Welkom bij de club! Verheug me al op ons eerste ritje - met z'n vieren - op onze RT's. Zal toch eerst dat topkoffer erop moeten, vrees ik

Groet, Roger
VT1100C (2002-2011), R1100RT (2011-2013), R1200RT (2013-2018), R1200RT LC (2018-)
- 1-handed
- Bijz: www.1-handed.com
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
- Aircooled
- Bijz: Full option.
- Woonplaats of omgeving: Heerlen
Na meer dan 100.000 km op een Pan European st1300 abs gereden te hebben en nu een bmw r1100rs kan ik met gerust
hart zeggen een boxer bmw trilt echt een bak meer dan een Pan, maaaaar je moet een boxer 2 cilinder niet met
een v4 gaan vergelijken dat is appels met peren, ook kan je de zit houding niet met elkaar vergelijken , ik heb ritten van
meer dan 8 uur achter de rug in weer en wind en kan dus een beetje vergelijken, maar misschien is die van mij wel kapot en trilt
die wat meer haha, ik heb de r1100rs sinds een week of 3 en ben onder de indruk van de wegligging , om te vergelijken ik heb ook een
getunde kawa zx9r (die is wel veeeel zenuwachtiger).
Tja nu ik toch hier ben mijn bmw trilt behoorlijk in het stuur na een half uur heb ik geen gevoel meer in mn handen, het komt van uit''de
motor want zodar ik de koppeling inknijp is t weg , kan ik daar iets aan doen om het te verbeteren , het begint zo rond de 120 km/uur en hoe harder ik
rijd hoe meer ie trilt haha, buiten dat ben ik rete tevreden , trouwens ik rijd ook een dikke 1500cc v2 maar die trilt niet in het stuur , mvg Roland

hart zeggen een boxer bmw trilt echt een bak meer dan een Pan, maaaaar je moet een boxer 2 cilinder niet met
een v4 gaan vergelijken dat is appels met peren, ook kan je de zit houding niet met elkaar vergelijken , ik heb ritten van
meer dan 8 uur achter de rug in weer en wind en kan dus een beetje vergelijken, maar misschien is die van mij wel kapot en trilt
die wat meer haha, ik heb de r1100rs sinds een week of 3 en ben onder de indruk van de wegligging , om te vergelijken ik heb ook een
getunde kawa zx9r (die is wel veeeel zenuwachtiger).
Tja nu ik toch hier ben mijn bmw trilt behoorlijk in het stuur na een half uur heb ik geen gevoel meer in mn handen, het komt van uit''de
motor want zodar ik de koppeling inknijp is t weg , kan ik daar iets aan doen om het te verbeteren , het begint zo rond de 120 km/uur en hoe harder ik
rijd hoe meer ie trilt haha, buiten dat ben ik rete tevreden , trouwens ik rijd ook een dikke 1500cc v2 maar die trilt niet in het stuur , mvg Roland

Nicht immer aber immer ofter...
- Edwin1970
- Type: R1100RT
- Bijz: BOUWJAAR 2000
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Hallo Aad,
Prima keus, een
.
Heb zelf ook een
nu een jaartje. Daarvoor Pan gereden. De Pan was ik na enkele weken alweer vergeten......
rijdt fantastisch!
Veel veilige km's.
Groet,
Edwin
Prima keus, een

Heb zelf ook een

Veel veilige km's.
Groet,
Edwin
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!