voorstelrondje
Moderator: RT_Patrick
Forumregels
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
NIEUW HIER? LEES DAN OOK EVEN DIT >>
voorstelrondje
Hallo BMW-rijders,
Ik was eigenlijk op zoek naar een R1150R forum, maar kon deze nergens vinden (is er misschien iemand die er een link naar heeft ?) derhalve heb ik mij voorlopig hier maar even aangemeld en zal mij ook even voorstellen. Ik rijd al een behoorlijk aantal jaren motor, ben ooit begonnen met een Suzuki GS 400 (wel een kleine motor achteraf bezien) was toen nog een stuk jonger maar was er wat blij mee. Daarna kwamen de kindertjes en verdween de motor voor een lange periode. Maar ja het (motor)bloed begon weer te stromen toen collega`s om mij heen weer gingen motorrijden. Ik ben toen weer begonnen met een Suzuki 850 GS, daarna een Honda Magna 45 gehad, daarna een vijftal jaren een BMW 1150 GS. Vorig jaar een Yamaha TDM 850 gekocht maar dit jaar weer verkocht vanwege het gedoe met de ketting. Kreeg toch weer sterke drang terug naar een dikke motor met cardanaandrijving. Nu staat er een hele mooie BMW R1150R in de schuur van 2004 met net 11.000 km op de teller waar ik weer vele kilometers met plezier op hoop te kunnen rijden.
Voor zover mijn voorstelrondje. Volgens mij hangt er onder een R1150R hetzelfde motorblok als van de RT en de GS. Ik wil een klein gedeelte van het onderhoud zelf gaan doen en heb daarover de volgende vragen:
Welke soort/merk motorolie gebruiken de meeste van jullie RT rijders.
En welke soort/merk olie gebruiken jullie voor de cardan en vesnellingsbak-olie.
En niet onbelangrijk waar kopen jullie die olie.
Graag hoop ik op een aantal reacties van jullie.
Met vriendelijke motorgroet,
Henk