Ik heb een Garmin gpsmap62stc die ik voornamelijk op de mountainbike en de racefiets gebruik. Overweeg deze nu ook te gaan gebruiken op mijn motor icm Openstreetmap. Iemand ervaring met dit model van Garmin op de motor?
Een Zumo zou het mooiste zijn, maar vind ze nog steeds erg aan de prijs. Mijn huidige Garmin is overigens ook niet goedkoop geweest :shock:
Beantwoord: Garmin gpsmap62stc
Moderator: RT_Patrick
- Nick_66
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Nederweert
- BertL
- 2024
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K1200GT/2008
- Woonplaats of omgeving: Ommen
Re: Garmin gpsmap62stc
Nico, je moet altijd oppassen met het gebruiken van navi's die eigenlijk niet bedoeld zijn voor de motor.
Door het trillen van de motor is een navigatie bestemd voor de auto (of fiets) snel kapot. Het is mij een keer overkomen.
(Nu wilde ik wel een nieuwe Zumo, maar met die intentie is de autonavigatie niet op de motor geplaatst).
Ik zag wel dat de onroute motorkaart op jouw Garmin kan worden geplaatst. Mooi dingetje trouwens.
Misschien moet je eens contact opnemen met Waypoint met je vraag. Ook zit Mr.GPS wel eens hier op het forum.
Wellicht weet hij wat wijsheid is.
Succes !
Door het trillen van de motor is een navigatie bestemd voor de auto (of fiets) snel kapot. Het is mij een keer overkomen.
(Nu wilde ik wel een nieuwe Zumo, maar met die intentie is de autonavigatie niet op de motor geplaatst).
Ik zag wel dat de onroute motorkaart op jouw Garmin kan worden geplaatst. Mooi dingetje trouwens.
Misschien moet je eens contact opnemen met Waypoint met je vraag. Ook zit Mr.GPS wel eens hier op het forum.
Succes !
GrTz
BertL
BertL
- Hans Vaessen
- Type: Ik heb een andere motor
- Woonplaats of omgeving: Wierden
Re: Garmin gpsmap62stc
BertL schreef:Ook zit Mr.GPS wel eens hier op het forum.

Gewoon doen!
Fysiek is de 62 even geschikt voor de motor als de zumo. Trillingen zullen geen problemen opleveren. Advies: koop een RAM-mount. Is zelfde montagetype als bij de zumo, alleen de houder voor het toestel is anders.
Het scherm van de 62 is weliswaar wat aan de kleine kant en je krijgt geen gesproken aanwijzingen. Maar de afleesbaarheid is prima, en dat maakt dat ie ook best te gebruiken is op de motor.
Je kunt werken met zowel de OSM kaart als de City Navigator kaart als de motorkaart...
De OSM heeft als voordeel dat hij gratis is (en bovendien meestal actueler dan de commerciele kaarten). Nadeeltje is dat hij nu en dan wat kan 'struikelen' over de routecalculatie; zeker als de route wat langer is. Kwestie van uitproberen.
Wel zal het, als je met de OSM werkt wat lastiger zijn routes van internet te gebruiken; die zul je echt even in OSM moeten nabewerken. Succes!
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Nieuw bericht Beantwoord: Garmin Zümo 340LM & GDB/GPX
door RoadXplorer » » in Over: GPS en navigatie - 3 Reacties
- 2028 Weergaves
-
Laatste bericht door RoadXplorer