Net nieuw op dit forum, dus gelijk maar even in het kort voorstellen.
Mijn naam is Nico, 47 jaar een woon in het plaatsje Nederweert en sinds vorig jaar de trotse bezitter van een BMW R1150RT uit 2004 twinspark.
Ben als motorrijder begonnen op een Honda CX500 Custom en heb altijd al een zwak gehad voor 2-cylinders. Later overgestap naar een inmiddels echt classis Suzuki GS650 Katana met cardan. Erg fijne soepel lopende en goed sturende motor. Ruim twee jaar op gereden en toen een nagenoeg nieuw Kawasaki GPZ900R gekocht met nog geen 10000km op de teller. Deze motor heb ik ruim 10 jaar gehad en altijd met erg veel plezier op gereden. Tja, dan wordt je ouder en gaat op zoek naar iets anders en liep toen tegen een BMW R1100R. Proefritje op gemaakt en was meteen verkocht! Wat een heerlijke motor met veel koppel en geweldig stuurgedrag. Vooral de comfortabele zithouding sprak mij enorm aan. Later toch overgestap op een totaal andere BMW nl een K1200RS. Reden? Ik wilde wat meer windbescherming. Een motor met echt een enorm koppel bij lage toeren, maar deze motor was mij net wat te sportief kwa zithouding en mijn vriendin zat er minder prettig op. Uiteindelijk heb ik deze ingeruild voor een BMW R1150RT twinspark compleet met koffers en topkoffer. Dit was de motor waar ik naar op zoek was! Stuurt goed, comfortabel, mijn vriendin zit heerlijk achterop en goede bescherming voor de wind. Dankzij de twinspark technologie loopt deze toch een stuk soepeler dan mijn oude R1100R.
Deze RT gaat voorlopig niet weg! Mijn RT heeft nu net 23000km gelopen en eigenlijk pas ingelopen.
Leuk om op dit forum contact te leggen met andere RT eigenaren en ervaringen uit te wisselen