Beantwoord: aansluiten van Tom Tom rider 5
Moderator: RT_Patrick
- parthenon
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: den haag
Beantwoord: aansluiten van Tom Tom rider 5
Ik heb sinds kort de Tom Tom rider 5 gekocht. Geweldig apparaat, maar ik wil hem toch wel aan de accu hangen, zodat hij tijdens het rijden opgeladen wordt. Ik zit nu nog met 2 draadjes voor een 12 volt aansluiting, maar ben benieuwd hoe anderen dit op een verantwoorde manier op een R 1150 RT gemaakt hebben. Via de Can bus of direct richting de accu??
jan van voorst
jan van voorst
Re: aansluiten van Tom Tom rider 5
Heel kort antwoord dan, als je door de zoekfunctie de vele reacties gevonden hebt;
Het is niet altijd raadzaam een actieve houder/lader permanent op de accu aan te sluiten.
Dergelijke houders hebben vaak elektronica ingebouwd zitten om van de 12 volt accu spanning een 5 volt spanning voor de navigatie om te zetten.
Als je dan een dergelijke houder permanent op de accu aansluit, wordt je accu vaak ook permanent belast, ook als er geen navigatie in de houder zit.
En dus langzamerhand je accu leeg getrokken wordt.
Het is raadzaam dan een dergelijke actieve houder op geschakeld 12 volt aan te sluiten, zoals je dimlicht of de blauwe stekker van je radio (links).
Het is niet altijd raadzaam een actieve houder/lader permanent op de accu aan te sluiten.
Dergelijke houders hebben vaak elektronica ingebouwd zitten om van de 12 volt accu spanning een 5 volt spanning voor de navigatie om te zetten.
Als je dan een dergelijke houder permanent op de accu aansluit, wordt je accu vaak ook permanent belast, ook als er geen navigatie in de houder zit.
En dus langzamerhand je accu leeg getrokken wordt.
Het is raadzaam dan een dergelijke actieve houder op geschakeld 12 volt aan te sluiten, zoals je dimlicht of de blauwe stekker van je radio (links).
- parthenon
- Type: R1150RT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: den haag
Re: aansluiten van Tom Tom rider 5
zo zie je maar weer, alle begin is moeilijk, ik ga in ieder geval meer op het forum zoeken.
bedankt
bedankt
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1756 Weergaves
-
Laatste bericht door Arjan W
-
- 3 Reacties