Chevetogne - Beveiliging motorrijders

Vertel over je motorritten en -vakanties.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

moh_fan
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: N-Br

Chevetogne - Beveiliging motorrijders

Ongelezen bericht door moh_fan »

Afgelopen zondag meegereden met een jaarlijks terugkerende themadag ter bevordering van de veiligheid van de motorrijder.
De algemene coördinatie- en steundirectie van de federale politie en de zeven locale politiezones van het gerechtelijke arrondissement Dinant in samenwerking met de Franse Gendarmerie en verschillende partners, waaronder de Gouverneur van de Provincie Namen, organiseerden deze dag.

Bewustmaking, verkeersveiligheid en hoffelijkheid zijn de trefwoorden van dit project.

Met een tocht van ongeveer 150 km, met het Provinciaal Domein Chevetogne als vertrekpunt, werd het zuiden van de provincie Namen langs schilderachtige wegen binnen het arrondissement verkend. Helaas begon de dag erg nat, maar dat maakte dat de kleuren groen van de natuur, des te beter tot hun recht kwamen!
Het eigen aan dit evenement bestond erin, dat aan de motorrijders de gelegenheid werd geboden, om contacten te leggen met de diverse politiediensten en andere professionele hulpverleners.
Tijdens de tocht werd op de verschillende locaties, informatie en raad gegeven op het gebied van rijvaardigheid, EHBO en uitrusting. We zijn zelfs een deel van het parcours gefilmd door een cameramotor!
Ook op Frans grondgebied was een trefpunt voorzien, op het bijzondere Place Mehul te Givet.
Het was een lange vermoeiende, doch enerverende dag.
Totale dagtrip: 586 km!
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1150RT - R1200RT '07 / '08 / '11 / '15
--- Lid BMW MC Vlaanderen ---

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Beamietoo

Re: Chevetogne - Beveiliging motorrijders

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Heel mooi Jeroen !
Goed verslag van de lange kms.
Leren met de profs...Zo blijf je scherp :;
Gr,
Kenny
han62
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door han62 »

586 km en dan nog veel leren en oefeningen doen dat lijkt me afzien. Maar knap hoor

Gr
Han
EuropeRider
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Goed initiatief !!!
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
moh_fan

EuropeRider schreef:Goed initiatief !!!
Vond ik ook!
Hier geen politie-mensen / KLPD'ers aanwezig die een balonnetje op kunnen laten...? ;)
Peter Cools

Ongelezen bericht door Peter Cools »

Inderdaad een goed initiatief van onze zuider buren!

Kun je ons ook vertellen waar we informatie over deze dag kunnen halen, een website bijvoorbeeld.
Misschien kunnen we dan de volgende keer mee!
Peter

moh_fan

Info over het evenement is te vinden op de website van de ADDRM (Association pour la Défense du Deux-Roues Motorisé).
Dit jaar zal de dag op 24 mei 2010 plaatsvinden.
Hoewel mijn Frans niet zo best is, maak ik op, dat die dag hetzelfde karakter zal hebben als in 2009. Hopelijk met wat minder regen...
Destijds werd de eerste melding van dit evenement gedaan door een mede-clublid van BMW MC Vlaanderen en was er Nederlandse tekst te vinden in de kalender van de Belgische Federale politie.

Hier kun je nog wat bijzonderheden van 2009 lezen.
Peter Cools

moh_fan schreef:Info over het evenement is te vinden op de website van de ADDRM (Association pour la Défense du Deux-Roues Motorisé).
Dit jaar zal de dag op 24 mei 2010 plaatsvinden.
Hoewel mijn Frans niet zo best is, maak ik op, dat die dag hetzelfde karakter zal hebben als in 2009. Hopelijk met wat minder regen...
Destijds werd de eerste melding van dit evenement gedaan door een mede-clublid van BMW MC Vlaanderen en was er Nederlandse tekst te vinden in de kalender van de Belgische Federale politie.

Hier kun je nog wat bijzonderheden van 2009 lezen.
Bedankt!
Tja, mijn Frans is ook niet je dat, maar ik geloof dat je nu op 24 mei tussen 9 en 11 uur op het vliegveld van Cerfontaine je in kunt schrijven...
Ik hoop dat ik dan kan, ga het in ieder geval proberen. Misschien dat anderen ook geinteresseerd zijn? Dan kunnen we er een 'forum-uitstapje' van maken.
De snelweg vermijdend, ligt Cerfontaine op 290 km van Amersfoort, wat mij betreft dus een meerdaags uitstapje!
Het vliegveld heb ik nog niet kunnen ontdekken, wel eentje in Charleroi.
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Het vliegveld(je) van Cerfontaine ligt ten Zuidwesten van het dorpje aan de N589.
Web site van het vliegveld:
http://www.gravitypark.be/Contact/tabid/84/Default.aspx
Adres:
EBCF SA
Routes des Lacs, 50
5630 CERFONTAINE

Hans
Peter Cools

HansD schreef:Het vliegveld(je) van Cerfontaine ligt ten Zuidwesten van het dorpje aan de N589.
Web site van het vliegveld:
http://www.gravitypark.be/Contact/tabid/84/Default.aspx
Adres:
EBCF SA
Routes des Lacs, 50
5630 CERFONTAINE

Hans
Geweldig! Zo komen we nog eens ergens!
Bedankt.
Ik hoop er heen te kunnen. Als er mensen op pad gaan, kan ik misschien aansluiten.
moh_fan

Je moet er rekening mee houden dat de voertaal Frans is.
Zowat de gehele organisatie is Waals en spreekt derhalve geen tot zéér weinig NL's.
Vorig jaar heeft één van de BMW MC Vl zijn contacten gebruikt om speciaal voor ons groepje Nederlandstalige uitleg te krijgen.
Dat was toen echt heel goed geregeld! Op elke plaats waar iets verteld moest worden stond ten minste één agent die onze taal enigszins machtig was.
Mijn advies is dan ook om in ieder geval het BMW MC Vlaanderen-forum even in de gaten te houden. Wellicht dat er binnenkort een topic geopend gaat worden over Chevetogne 2010.
Verder zal ik de initiatiefnemer van vorig jaar attenderen op het feit dat hier mensen interesse hebben in dit evenement.
Zelf zal ik niet aanwezig zijn. Ik hoop tegen die tijd net terug te zijn uit Afghanistan. Afbeelding

moh_fan

De verkeersafdeling van de Lokale Politie Antwerpen organiseert op zondag 2 en op zondag 16 mei 2010 een dag 'Veilig motorrijden'.
De hele opzet van dit evenement is te vergelijken met de dag in Chevetogne.
Voordeel echter is dat het wat dichter bij huis is en er NL's gesproken wordt.
Voor meer info: LiNK

PS. Men is bezig voor NL-taligen Chevetogne 2010 te organiseren. De datum is definitief 24 mei 2010
Meer info volgt, zodra ik meer weet.
beamer1200rt
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS 2004
Woonplaats of omgeving: Zeist

Ongelezen bericht door beamer1200rt »

Noemen ze Nederland op dat forum Neteland?? :twisted:
Motorverleden: 2009 R12000RT, 2005 R1200RT, 2003 R1150RT, 2001 R1150RT, 2000 R1150GS, 1997 R1100RT, 1997 K1100LT, 1996 K75
112willem

Ongelezen bericht door 112willem »

Misschien dat we daar een aparte topic over kunnen starten, ik denk namelijk dat dit voor de meeste Nederlanders goed te doen is (lees afstand).
Het zou toch mooi zijn om daar met een riante delegatie Nederlandse motorrijders aanwezig te zijn.
Mijn interesse in in ieder geval gewekt, zal zeker van de partij zijn.

Willem.
xantingo

Ongelezen bericht door xantingo »

beamer1200rt schreef:Noemen ze Nederland op dat forum Neteland?? :twisted:
Neteland is de streek langs de Nete, een rivier die door de Kempen loopt.

Zie ook hier ;)
moh_fan

adjuvo schreef:****** UPDATE ******

Beveiliging van de Motorrijders 24 mei 2010
Bewustmaking, veiligheid, hoffelijkheid en vriendelijkheid

Op 24 mei 2010 organiseren de Coordinatie- en Steundirectie (CSD) van de federale politie en de zeven Lokale Politiezones (PZ) van het gerechtelijke arrondissement DINANT en verschillende andere zowel burgerlijke als politionele partners, en dit voor het derde opeenvolgende jaar, hun “veiligheidsdag motorrijders”.

Bewustmaking, veiligheid, hoffelijkheid en vriendelijkheid blijven de trefwoorden van dit evenement.

Programma

Door middel van een road book zullen de deelnemers de site van het vliegveld van Cerfontaine verlaten en ze zullen op ontdekking van de Thiérache de schilderachtige wegen van het arrondissement doorkruisen om in het provinciale domein van Chevetogne aan te komen.

Net als vorig jaar zullen de motorrijders contacten kunnen onderhouden met beroepsmensen (burgers, politiemensen, brandweer, enz.) en ze zullen de gelegenheid hebben, als ze langs de verschillende sites zullen komen, informatie en raad te krijgen gericht op besturing, eerste hulp, uitrusting, enz.

Een maaltijdpauze is voorzien in COUVIN. De mogelijkheid zal bestaan een warme maaltijd (geroosterde hesp, pastas en taboulé en rauwkostsalade) op de site van “Champaniat” te nemen.
De gevraagde prijs in voorinschrijving bedraagt 12 euro en 15 euro de dag zelf naargelang de beschikbare voorraden. Broodjes of worstbroodjes zullen ook voorgesteld worden tegen +/- 3 euro.
Voor de reservaties is de referentiepersoon Commissaris LETE Patrick (tel: 060 /310 207 - Email: patrick.lete@skynet.be). NB : wacht niet te lang voor uw reservatie.

Nieuw dit jaar: meerdere prijzen (motorstages, tandem- en valschermsprongen) zullen de motorrijders die aan de tocht hebben deelgenomen en de vragenlijst over veiligheid hebben beantwoord, belonen. De resultaten alsook de naam van de winnaars zullen later in de rubriek "evenementen" van de website van de federale politie verschijnen.

Ook dit jaar zijn de autobestuurders op die ontdekkingsdag van de motorwereld uitgenodigd op dezelfde voorwaarden als de motorrijders.

De inschrijvingen zullen van 9 uur tot 11 uur op het vertrekpunt georganiseerd worden.

Om aan het evenement te kunnen deelnemen, zullen de piloten steeds een "VEILIGHEIDSHANDVEST " moeten ondertekenen, en zich zodoende ertoe verbinden om de wegcode na te leven en een voertuig te gebruiken, dat aan de eisen van de geldende wetgeving voldoet, enz.

De deelneming in de kosten bedraagt 5 € per ploeg.

Dit bedrag omvat de inschrijving, het road book (met mogelijkheid om de reisweg te downloaden indien in het bezit van een “Tripy”) en de badge die op een voor de organisatoren zichtbare plaats aangebracht zal moeten worden.

De opbrengst van die dag zal volledig overgemaakt worden aan een charitatieve instelling. Dit jaar werd de Vereniging van Ouders van Verongelukte Kinderen gekozen.

Hierna volgen de voorgestelde activiteiten:

CERFONTAINE - CHEVETOGNE : +/- 150 KM

Meer Info , reisweg , contactgegevens enz op :

http://www.polfed-fedpol.be/event/Dinan ... 010_nl.php

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over motorritten en -vakanties”