nieuw hier

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

frank1964

nieuw hier

Ongelezen bericht door frank1964 »

Goedenavond, even voorstellen; Frank en zoals mijn nick doet vermoeden uit bouwjaar 1964.
Ook ik heb na lang wikken en wegen gekozen voor een R1150RT. Komende van een Yamaha faser was het een wereld van verschil, waarvan ik dacht dat ik wel een traantje zou gaan laten. Niets is minder waar, het comfort in alle situaties, weegt ruimschoots op tegen het gemis van spielerij met de snelle 4 cylinder.
De wendbaarheid en het gewicht, hebben de doorslag gegeven voor de keuze van een boxer, het alternatief een Pan voldeed niet aan de wensen.
Tot nu toe geen spijt, alleen zoals ik inmiddels heb gelezen op het forum moet er wel e.e.a gebeuren aan de machine.
Het lijkt nu een kameel, wanneer ik bij lage belasting, een constante snelheid wil rijden. Ook regelmatig navuren in de uitlaat bij gas dicht, wijst toch wel op wat achterstallig onderhoud.
Om het compleet te maken is waarschijnlijk mijn druklager ook naar de knoppen, hij begint te gieren en te janken, zo erg dat ik op de snelweg geen motor meer hoor, maar alleen nog maar aandrijving :(
Maar goed, we hebben garantie dus het zal ongetwijfeld goed komen.
Het gevoel wat ik bij deze motor heb kan een stootje verdragen, nu al na een kleine week, dat wordt nog wat :)
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: nieuw hier

Ongelezen bericht door Franky »

Welkom Frank, veel plezier, succes en veilige kilometers met je nieuwe aanwinst ;)

Grts Franky
Grts Franky
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Welkom region-genoot! _004

Ik zou eens langs gaan bij Kenny van MotorServiceAmersfoort.
Om kennis te maken én een onafhankelijk oordeel te krijgen.

Want zo te lezen moet er inderdaad wel teen-en-tander gebeuren, ik hou mijn hart vast wie de motor zo aan jou geleverd heeft. :O
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Frank,

Dat lijken mij toch dingen die gedaan hadden moeten worden bij de afleveringbeurt/grote beurt? Tenzij het begonnen is een tijdje nadat je hem gekocht hebt. Ik hoop dat alles goed opgelost word. Goed synchroniseren is zo eenvoudig en kost weinig tijd. En die koppeling is wel een flink karwei. Dan kan hij meteen de koppelingsplaat ook inspecteren en de spiebanen smeren. Veel plezier op het forum.

Groet Ton
frank1964

Ongelezen bericht door frank1964 »

Bedankt allen voor het warme welkom.
Ik ben inderdaad niet tevreden over de wijze waarop de motor afgeleverd is. het is een goed bekend staand bedrijf, maar vooral in japans spul.
De motor stond daar al bijna 2 jaar stil en ik vermoed dat alleen de olie gechecked is voordat ik m meekreeg. Wel is er een nieuwe accu in gekomen, de oude was overleden door het alarmsysteem. Vanaf het wegrijden uit de zaak, tot nu, heb ik er nog geen 800 km mee gereden, in de afgelopen week. Dus garantie zou geen enkel probleem mogen zijn. Tegen het schokken zijn er een paar nieuwe bougies ingedraaid, maar dat maakt niets uit. Morgen ga ik terug, het zal een koude douche worden daar helaas. Ik hoop dat ze het koppeling probleem erkennen en ermee aan de slag gaan. Ik ben zeker van plan om Kenny in te gaan zetten voor het afstellen en onderhoud, maar wil eerst de garantie nog gebruiken voor zaken die moeten gebeuren aan de motor. Ik houd jullie op de hoogte.

gr-rt

Frank
Bas

Ongelezen bericht door Bas »

Mogelijk kan Kenny e.e.a. voor je in kaart brengen? Kun je met een lijstje terug naar de betreffende dealer om alles in orde te laten maken. Lijkt me het meest handig. Weet je ook dat er niets al dan niet per ongeluk over het hoofd gezien wordt...
BMW851strada

Ongelezen bericht door BMW851strada »

Welkom hier!

Ben er zelf ook nog niet zo lang.
Heel veel fijne en veilige kilometers
[groet] Patrick

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”