Rimstriping BMW Style

Zelf sleutelende leden vertellen over hun project en/of laten de voortgang daarvan zien.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Mike Philippens

Rimstriping BMW Style

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Ik liep al langer met het idee rimstriping op mijn bankstel aan te brengen, en toen ik bij Motorsticker.nl keek naar de mogelijkheden, kreeg ik een idee. Die rimstriping wordt nl geleverd als 4 losse delen voor elke kant van het wiel. Dat is makkelijker aanbrengen dan 1 ronde sticker... ;)

Het toeval wil dat BMW een in vieren gedeeld logo heeft qua kleur en dat Motorsticker.nl ook maatwerk kan leveren. Dat is sowieso nodig omdat ik een 18" voorwiel heb en een 17" achter. Ik heb dus maar de vraag gesteld of ze een blauw/witte rimstriping in die maat voor me kunnen leveren. Uiteraard was dat geen probleem en voor €25 heb ik een mooi setje gekregen:

Afbeelding
Het voorwiel

Afbeelding
Achterwiel

Afbeelding
Totaalbeeld. Deze is met flits genomen (het is alleen nog niet donker) want de witte striping is reflecterend. Als ik rij, lichten de wielen op en ben je weer beter zichtbaar.

Ik vind het wel cool, zo'n BMW logo op mijn velgen!
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Re: Rimstriping BMW Style

Ongelezen bericht door Franky »

je mss eens laten filmen in het donker en dan plaatsen ;)

grts Franky
Grts Franky
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Die heb ik er juist af laten halen tijdens de afleveringsbeurt omdat ik de blauwe randen op de velgen geen porem vond . Wel een veilig iets qua zichtbaarheid in het donker en vanaf grote afstand al te zien als er bv door een bestuurder onder de juiste hoek op de stickers geschenen word . Wel zitten op mijn RUKKA pak ook dergelijke reflectors dus gezien word ik toch wel . Je idee mbt de kleuren wit/blauw vind ik wel leuk , je bent BMW freak of niet . _004

Ben overigens wel benieuwd hoe de klevers zich houden op de velg , ik bedoel de invloed van temperatuur , remstof , wasbeurten/poetsen en het ophopen van vuil op de randjes van de stickers en natuurlijk rijwind .

En mike : zie ik het goed dat je achterband nogal gecupt is ??? Pak een ander type Michelin ipv deze , de mp 2 of 3 zijn beter !

Groet , Jeroen .
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Mike Philippens

jaybmw schreef:En mike : zie ik het goed dat je achterband nogal gecupt is ??? Pak een ander type Michelin ipv deze , de mp 2 of 3 zijn beter !
Het is een PR2... ;) Maar ze zijn al ruim 16k oud. Ik merk er op zich niet veel van.

Maar als deze 'op' is, gaat er denk ik weer een Conti Trail Attack op. Daar was ik erg tevreden over. Of een bijpassende Z8, net als voorop ligt. Ik ben er nog niet uit.
jaybmw

@mike : Zo goed had ik niet gekeken , dacht dat het een macadam was ... Voorop heb je Metzeler , en achterop een Metzeler is dat geen betere optie zoals je zelf schrijft ? Ik zelf ben van de Conti road attack afgegaan naar Michelin ivm cuppen en scheuren van het rubber in de profielgroeven na 6000km . Ben benieuwd hoe de andere Conti rijd als je voor deze kiest , laat je iets weten tzt op het forum ?

Groet , Jeroen .
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Mike Philippens

jaybmw schreef:@mike : Zo goed had ik niet gekeken , dacht dat het een macadam was ... Voorop heb je Metzeler , en achterop een Metzeler is dat geen betere optie zoals je zelf schrijft ? Ik zelf ben van de Conti road attack afgegaan naar Michelin ivm cuppen en scheuren van het rubber in de profielgroeven na 6000km . Ben benieuwd hoe de andere Conti rijd als je voor deze kiest , laat je iets weten tzt op het forum ?
Ik heb ruim 20k afgelegd met een Conti Trail Attack (geen Road Attack, maar de allroadband). Prima band, geen problemen mee gehad. Hiervoor had ik een PR2 voor én achter. Voor een trip naar Marokko, die ook over onverharde wegen zou gaan, heb ik een Conti TA gemonteerd. Werkt prima.
jaybmw

Daar zat ik ook aan te twijfelen . Zie het draadje bij de bandenrubriek , Allroadband op een RT ? Zou dit best eens willen uitproberen omdat we vaak op weggetjes in Duitsland rijden waar eigenlijk alleen maar bestemmingsverkeer op mag , dit zijn vaak mooie stukjes maar soms onverhard of veel steenjtes op het wegdek . Mij leek het leuk om te testen of een allroadband dan anders rijd en meer vertrouwen geeft ? En ook hoe het op de snelweg is om zeg maar te cruisen met 150kmh ?
Met vertrouwen in een band bedoel ik de evt afvoer van steenslag , dit is met een tourband minder denk ik omdat het profiel te fijn is ? Dit heeft trouwens niets meer met velgstriping te maken ..... :$ dus ik ga behoorlijk off topic nu .

Je hebt trouwens al geantwoord in het draadje over de allroad op een rt .

Groet , Jeroen .
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Mike Philippens

jaybmw schreef:Daar zat ik ook aan te twijfelen . Zie het draadje bij de bandenrubriek , Allroadband op een RT ? Zou dit best eens willen uitproberen omdat we vaak op weggetjes in Duitsland rijden waar eigenlijk alleen maar bestemmingsverkeer op mag , dit zijn vaak mooie stukjes maar soms onverhard of veel steenjtes op het wegdek . Mij leek het leuk om te testen of een allroadband dan anders rijd en meer vertrouwen geeft ? En ook hoe het op de snelweg is om zeg maar te cruisen met 150kmh ?
De TA is eigenlijk een wegband met een iets bredere en diepere groef. Ik heb er met veel vertrouwen bergpassen mee genomen. Met volle bepakking en een goede snelheid. Geen enkel probleem. Mensen met een GS hebben ook vrijwel altijd allroadbanden erop en rijden ook lekker door. Ik denk niet dat er iets geheims op de GS zit waardoor dat beter kan dan op een RT.
Met vertrouwen in een band bedoel ik de evt afvoer van steenslag , dit is met een tourband minder denk ik omdat het profiel te fijn is ? Dit heeft trouwens niets meer met velgstriping te maken ..... :$ dus ik ga behoorlijk off topic nu .
Maar het is mijn draadje, dus ik vind het niet erg ;)
japachap
Type: R1150RT
Bijz: LEDs en reflectors, Fans en Farkles
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Enschede

Ongelezen bericht door japachap »

Netjes gedaan, Mike!
Ik zit al een tijdje te denken over 3-delig rim reflectors (drie-drie deeling in plaats van de twee -twee deeling van jou) met dezelfde reflectieve tape als op mijn kuip/koffers...
Best veel werk, misschien iets overdreven... maar misschien ga ik het een keer probeeren... _004
(excuuses als mijn taalgebruik niet altijd goed is- Nederlands is mijn tweede taal, maar ik verbeter het snel!)

Voorheen- Yamaha RXS100, Honda CB450DX-K, Yamaha XJ900F-4BB2
Nu- BMW R1150RT Twinspark 2003

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten

Terug naar “Sleutelprojecten van leden”