Nieuw lid

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

dijkrh
Type: Ik heb een ander type BMW
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Klundert

Nieuw lid

Ongelezen bericht door dijkrh »

Hallo allemaal,
ik ben Roel van Dijk en ben na een lange periode weer gaan moteren. Dit keer op een BMW R1100R die ik heb overgenomen van een familielid. De machine is reeds 14 jaar oud, maar er staan pas 4000 km op. Als nieuw dus. Na lange tijd en na 2 Honda machines (Choppers) wilde ik zonder pijn in mijn rug genieten van het mooie motorweer. Nou ik kan zeggen dat je als een vorst zit op zo'n BMW! Geen pijn in de rug en volop genieten van zo'n mooie machine.
Voor dat ik weer ging rijden nog een beurtje gedaan en touren maar. Hij startte in 1 keer na ongeveer 4 jaar stil te hebben gestaan. Kwaliteit hè.
Het enige wat mij een heel klein beetje tegen valt is het geluid. Dat had misschien iets overtuigender gemogen. Misschien dat iemand mij een tip kan geven om dit wat te optimaliseren. Mijn machine heeft een katalysator en is helemaal origineel. Ben benieuwd welke tips ik binnen krijg.
Tot slot; wellicht tot ziens op de weg!
1-handed
Type: R1200RT
Bijz: www.1-handed.com
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Sappemeer
Contacteer:

Re: Nieuw lid

Ongelezen bericht door 1-handed »

Hoi Roel

Geen tips :D wel een warm welkom _oo_
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ook welkom! _004

Dat wordt bijna nog inrijden die beauty. ;)
Als je goed ruikt, zal er wellicht nog een showroom geur aan kunnen hangen, haha.

Ik zou wel serieus overwegen de oliën te laten verversen.
Na 4 jaar stil staan zal de kwaliteit niet meer zo je-van-het zijn.

Qua geluid;
De BMW OEM "standaard" uitlaatdempers zijn meestal 82 Db, de officiële waarde staat ingeslagen in de demper.

Je zou een andere niet-OEM demper kunnen overwegen zoals bijvoorbeeld een Laser.
Nieuw als snel zo'n 700 euro, 2ehands meestal vanaf zo'n 200 euro, afhankelijk van de staat.

Of andere uitlaatbochten, zonder katalysator.
Waarbij ik Siebenrock aanbeveel, en je moet oppassen met uitlaatbochten die uit meerdere tussenstukken met een hele berg trekveren bestaan.
Die krijg je over het algemeen heel moeilijk gas-dicht, is mijn persoonlijke ervaring.
Vandaar Siebenrock, beviel mij heel erg goed (op de 1100RT weliswaar).
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Roel,
Welkom hier Roel en succes met je R1100R
Ik heb een aantal aanpassingen gedaan aan die van mij je kan ze hier op de site via mijn link zien. Ik vind de R1100R echt een geweldige motor na de aanpassingen. Je hebt wel geluk zeg een motor met zo/n lage kilometerstand. Heeft die van ABS?
Is zoiets iets voor jou. http://www.youtube.com/watch?v=HzM6ECN4Yss

Zeker meer geluid. Ik ben gewoon blij met een stille motor. Nog even opgezocht voor jou hier al mijn aanpassingen tot nu toe http://www.flickr.com/photos/39666157@N ... 008249023/
Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Ongelezen bericht door Franky »

welkom en veel veilige kilometers ;)

grts Franky
Grts Franky

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”