Pagina 1 van 1
Melding Dashbord
Geplaatst: 24 jun 2013, 12:27
door 1-handed
Afgelopen weer kreeg ik plots een melding op het scherm voordat ik wou starten
RWE ( nee geen energie ) nog nooit gezien
Iemand een idee??
Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 24 jun 2013, 13:07
door AGVerheij
Ik wilde eerst reageren met RTFM, maar kan het ook daar zo snel niet vinden :roll:
Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 24 jun 2013, 13:31
door Beamietoo
Zet de radio uit en kijk of het verdwijnt.
Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 24 jun 2013, 14:35
door EL SCORPIO
Bert, op internet heb je heel veel soorten RWE meldingen.
Inderdaad van energieleverancier maar ook van storingen.
De E staat voor Error maar de R en W?
Radio Wire?
Rear Wheel?
Ik ken hem ook nog niet.
In het handleidingsboekje kan ik niets vinden en in de Reparatiehandleiding ook niet.
Heel Vreemd.
Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 24 jun 2013, 15:15
door 1-handed
Beamietoo schreef:Zet de radio uit en kijk of het verdwijnt.
Na uit en aanzetten was die ook weer weg

( letter waren trouwens
ERG groot )
Maar ben toch benieuwd wat het nu was

Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 24 jun 2013, 15:32
door Wildripper
Heeft het niet te maken met de startonderbreker.
Ik meen dat ooit eens ergens te hebben gezien op het net.
Maar uiteraard kan ik het niet meer vinden.
Volgens mij had het te maken met de ring die rond het contactslot zit. En dat deze dus niet goed meer functioneert, met het risico dat je op een gegeven moment de motor niet meer kan starten.
Maar zoals gezegd ik weet het niet zeker meer. _002
Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 24 jun 2013, 15:47
door AGVerheij
Wildripper schreef:Heeft het niet te maken met de startonderbreker.
volgens mij is dan de foutmelding
EWS, maar ik dacht daar ook gelijk aan.
Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 24 jun 2013, 15:48
door Wildripper
AGVerheij schreef:Wildripper schreef:Heeft het niet te maken met de startonderbreker.
volgens mij is dan de foutmelding
EWS, maar ik dacht daar ook gelijk aan.
Inderdaad, net weer gevonden.

Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 24 jun 2013, 17:13
door Inspector Gadget
Ik gok ff lekker mee:
Misschien de (servo)klep in de uitlaatbocht?
Maar het meest eenvoudig is je motor ff te laten uitlezen, een dergelijke foutmelding zou ook in het geheugen moeten blijven staan, verwacht ik.
Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 24 jun 2013, 20:19
door 1-handed
Bedankt voor jullie snelle antwoorden

Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 09 jul 2013, 20:33
door Willem Rietveld
Staat toch écht in je handleidingsboekje pagina 48. (electronische wegrij beveiliging)
Heeft inderdaad met de communicatie tussen de sleutel en de ringantenne te maken. Volgens de off. dealer krijg je bij meerdere storingen deze letters in het dashboard te zien.
Toen mijn accu de geest had gegeven kreeg ik ook deze melding, waarschijnlijk door te weinig spanning om beiden met elkaar te laten communiceren.
gr. Willem.
Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 10 jul 2013, 03:12
door Inspector Gadget
Dan zou het geen RWS maar EWS geweest moeten zijn.
PS: 1-Handed heeft een 2010 modeljaar, bij zijn gebruikershandleiding is het pagina 52.
Zo zag ik een paar dagen geleden bij een bezoeker heel even kort de accu/batterij-waarschuwing heel even in beeld kwam na het starten.
Ook redelijk groot, maar ook heel snel weer verdwenen.
Misschien dat er inderdaad EWS gestaan heeft.

Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 10 jul 2013, 20:06
door 1-handed
dutchmidiman schreef:Dan zou het geen RWS maar EWS geweest moeten zijn.
PS: 1-Handed heeft een 2010 modeljaar, bij zijn gebruikershandleiding is het pagina 52.
Zo zag ik een paar dagen geleden bij een bezoeker heel even kort de accu/batterij-waarschuwing heel even in beeld kwam na het starten.
Ook redelijk groot, maar ook heel snel weer verdwenen.
Misschien dat er inderdaad EWS gestaan heeft.

Ho Ho Ho
Toevallig heb ik wel 2012 model
Melding is er nog niet weer geweest ,
Vandaag moest ik toch voor een nieuwe voorband en remblokjes achter bij de dealer zijn
Meteen maar uitgelezen en er is niets fout

Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 10 jul 2013, 20:20
door Inspector Gadget
@1-Handed;
Ho Ho Ho terug naar jou;
Ik schreef modeljaar 2010, niet bouwjaar 2010.
De EWS melding zal inderdaad niet in het storingsgeheugen opgeslagen worden.
Het is meer een "dienstmededeling" dat de ringantenne rond het contactslot de chip in sleutel niet herkend heeft.
Daarom ook nimmer meer dan 1 sleutel tegelijk in de buurt van je contactslot hebben, ook niet je reservesleutel!
De ringantenne is dusdanig gevoelig dat meerdere sleutels aan een ring de startblokkering danig in de war kan brengen.
Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 10 jul 2013, 20:27
door 1-handed
[quote="dutchmidiman"]@1-Handed;
Ho Ho Ho terug naar jou;
Ik schreef modeljaar 2010, niet bouwjaar 2010.
Na 2010 is het model , op een paar kleine details veranderd of niet

Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 10 jul 2013, 20:38
door Inspector Gadget
Zover mij bekend is er niets verandert in het modeljaar 2010 tot op de dag van vandaag.
Anders dan de, vaak onder water, technische details, zoals (bijvoorbeeld) de vlotter-brandstofniveau meting medio 2010 versus de meetstrip-sensor.
En dergelijke.
Technische aanpassingen om gekende problemen op te lossen, kinderziektes, problemen met toeleveranciers etc.
Maar op de keeper beschouwt is modeljaar 2010 de basis en zitten er daarin geen verschillen met de latere modellen.
Totdat de water 1200RT uitkomt, dat is dan weer een nieuw hoofdstuk.

Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 10 jul 2013, 20:41
door 1-handed
Volgens mij is het voornaamste verschil de voorvork (model )
2010 heeft normale voorvork poten
2011 heef een ander model ( lijkt op upsitedown )
Ook de ruit is anders
Schakelaars zeker ( alleen binnenwerk )
correct if im wrong

Re: Melding Dashbord
Geplaatst: 11 jul 2013, 01:22
door Inspector Gadget
Zoals ik zei, technische aanpassingen om gekende problemen aan te passen, problemen met toeleveranciers e.d.
Het is binnen het modeljaar geen ander model maar je merkt wel vaker bij BMW dat gedurende de looptijd van dat modeljaar er belangrijke aanpassingen gedaan worden. Zoals de eerder genoemde brandstof-sensor.
En de knoppenpartij als een toeleverancier slechte kwaliteit geleverd heeft.
Inderdaad, BMW heeft 2 varianten in de veerpoten binnen het modeljaar 2010 zo te zien, volgens de part-fiches.
En blijkbaar ook de ruit, begrijp ik van je?
Hoewel de officiële part-fiches van BMW dat niet weergeven, er is maar 1 model ruit voor de 1200RT van 2010 en verder.
