Keus Radio inbouw of anders?

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Gerard
Type: R1100RT
Bijz: Zwart, Nedplex ruit, hyperpro veren
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Deventer

Keus Radio inbouw of anders?

Ongelezen bericht door Gerard »

Graag wil ik muziek horen op mijn R1100RT. Op dit moment heb ik nog niets geregeld en op dit moment heb ik nog geen budget voor een navigatiesysteem. Die blijft nog even op mijn verlanglijstje staan.

Wat zijn jullie ervaringen t.a.v.:

-Radio inbouwen, met bijvoorbeeld cd speler/mp3(kunen de cd's tegen de schokken?)
-Mobiele telefoon aanschaffen, met bijvoorbeeld FM radio/mp3/camera/bellen jawel en Bluetooth(voor 50 euro koop je al prepaid toestel met alle functionaliteit, bellen hoef ik er niet mee, heb zaaktelefoon)
- keuze headset, cardo scala, interphone, camos

Als ik rijd, wil ik geluid alleen op headset en niet op de boxen, is dat mogelijk?
Is het mogelijk muziek via mobiel BT op headset te krijgen?

Misschien rijd ik maar een naar Waypoint. Maar het is nu zondagmorgen vroeg en regen, dus ik dacht eerst maar eens even via het Forum.

Groeten
Gerard G.
BeemerBert
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Re: Keus Radio inbouw of anders?

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Gerard schreef:Graag wil ik muziek horen op mijn R1100RT. Op dit moment heb ik nog niets geregeld en op dit moment heb ik nog geen budget voor een navigatiesysteem. Die blijft nog even op mijn verlanglijstje staan.

Wat zijn jullie ervaringen t.a.v.:

-Radio inbouwen, met bijvoorbeeld cd speler/mp3(kunen de cd's tegen de schokken?)
-Mobiele telefoon aanschaffen, met bijvoorbeeld FM radio/mp3/camera/bellen jawel en Bluetooth(voor 50 euro koop je al prepaid toestel met alle functionaliteit, bellen hoef ik er niet mee, heb zaaktelefoon)
- keuze headset, cardo scala, interphone, camos

Als ik rijd, wil ik geluid alleen op headset en niet op de boxen, is dat mogelijk?
Is het mogelijk muziek via mobiel BT op headset te krijgen?

Misschien rijd ik maar een naar Waypoint. Maar het is nu zondagmorgen vroeg en regen, dus ik dacht eerst maar eens even via het Forum.

Groeten
Gerard G.

Hallo Gerard,

Ligt er een beetje aan hoe vaak je er gebruik van maakt, en hoelang.
Tot begin van dit jaar heb ik gereden met telefoon voor muziek en navigatie en cardo headset.
Voor alleen gebruik perfect. je kunt er een dag probleemloos mee toeren.
Nadeel als je een iemand meeneemt is dat deze alleen met jou kan praten en geen muziek heeft.

De kosten voor dit alles zijn belachelijk laag :O
Telefoon max 100 euro inclusief navigatie softeware.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... rch%3DZoek
Waterdicht tasje 20 euro
Bevestigingsbeugel van 1 tot 150 euro.
Cardo headset ( single ) ongeveer 100 euro.
Totaalpakket pak m beet 250 euro :D

Lees dit draadje ook eens door:
viewtopic.php?f=40&t=713" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat betreft radio, als je motor radio voorbereid is ( dus speakers en antenne plus bekabeling is er al) dan zul je moeten zoeken voor een complete radios set met stuurbediening.
Waarschijnlijk heb je dan voor ongeveer 250 euro alleen radio met cassette en geluid via de boxen.

Of hier op het forum veel goedkoper viewtopic.php?f=7&t=612 :lol: :lol:
dan nog een intercomsysteem tussen de 100 en 1000 euro ( zo duur als je wilt ).
MP3 via radio aansluiten ongeveer 100 euro ( speler en verbindingsstuk )
En nog steeds geen navigatie.

Trouwens telefoon met fm radio werkt alleen als je de koptelefoon hebt aangesloten, dus niet via bleu tooth.

Succes met je keuze,

Bert
han62

Ongelezen bericht door han62 »

Hallo,
Ik begrijp dat je op de RT nog geen voorziening hebt dus geen radio en waarschijnlijk dus ook geen inbouwset. een radio is meestal niet ideaal omdat de zender nog wel eens verloopt en het dan toch wel handig is als je stuurbediening hebt. je kan dan de speciale van BMW kopen maar ik denk dat je dan beter af bent met een gebruikte Zumo nu de nieuwe 660 er aankomt/is verkopen al veel gebruikers hun huidige Zumo je kan dan een behoorlijk aantal Mp3 tjs downloaden en dat rijd heel relaxt ik heb er zelf ongeveer 500 op staan op verschillende SD kaartjes zodat je niet altijd dezelfde muziek hoort.

wIL goedkope oplossing ik zag tijdens het RT treffen iemand uit Someren met een Sony autoradio met afstandsbediening. en dat schijnt ook goed te werken. als je zo iets zoekt dan heb ik nog zo'n radio echt bijna nieuw met afstandsbediening voor 35.00€

Maar een echte BMW radio is natuurlijk mooier net als een Navigatie van Garmin

Veel succes
Han
marcanon

Ongelezen bericht door marcanon »

als het alleen om muziek gaat kun je natuurlijk een ipod/mp3 speler met in ear hoofdtelefoon nemen. Moet er navigatie bij dan zou ik voor de zumo gaan kan ook mp3 spelen. Als je een bt-headset wil dan heb je met de scala rider volgens mij geen gesproken navigatie mogelijkheid, uit mijn hoofd moet je dan de q2 versie hebben. Wat evt ook nog kan is een autocom set die zijn op allerlei manieren uit te breiden (navigatie, mp3/ipod, telefoon).

marco
BeemerBert
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

marcanon schreef:als het alleen om muziek gaat kun je natuurlijk een ipod/mp3 speler met in ear hoofdtelefoon nemen. Moet er navigatie bij dan zou ik voor de zumo gaan kan ook mp3 spelen. Als je een bt-headset wil dan heb je met de scala rider volgens mij geen gesproken navigatie mogelijkheid, uit mijn hoofd moet je dan de q2 versie hebben. Wat evt ook nog kan is een autocom set die zijn op allerlei manieren uit te breiden (navigatie, mp3/ipod, telefoon).

marco

Scala rider met navigatie is geen enkel probleem, mits je navigatie toestel voorzien is van Bleu Tooth.

Groet, Bert
Gerard
Type: R1100RT
Bijz: Zwart, Nedplex ruit, hyperpro veren
Woonplaats of omgeving: Deventer

Ongelezen bericht door Gerard »

Hallo Bert, Han en Marco,

bedankt voor jullie reacties, ik ben er nog niet uit hoor, maar al wel weer een heel stuk wijzer.

Denk dat ik maar eens ga sparen voor een navigatiesysteem en voorlopig nog even naar het geluid van de motor ga luisteren.

groeten
Gerard G.
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Gerard schreef:Graag wil ik muziek horen op mijn R1100RT. Op dit moment heb ik nog niets geregeld en op dit moment heb ik nog geen budget voor een navigatiesysteem. Die blijft nog even op mijn verlanglijstje staan.
Zolang je nog geen navi hebt, zou ik geen ingewikkelde en hoge investeringen doen. Koop een 4Gb iPod Shuffle oid en prik de standaard oordopjes in. Volgens mij zit dat prima onder een helm.

Ik heb een maand of wat geleden zelf een Autocom intercom systeem gekocht, omdat ze in de aanbieding waren in de UK (2008 modellen tegen 50%). Die heb ik ingebouwd, speakers en microfoon in de helm en op de navigatie (BMW Navigator III/Garmin 2820) aangesloten. Ook de telefoon kan erop en telefoneren tijdens het rijden werkt perfect.
Ik vond het een zinvolle investering, maar het kost uiteindelijk wel geld. De Autocom kostte me iets van €190 (2 headsets) en de navigator €200 (mazzeltje!). Ik kan nog een MP3 speler en een zender (voor bike2bike) op de Autocom aansluiten. Het is dus best een uitgebreid ding voor relatief weinig geld.

Maar als je nog helemaal geen navigator hebt, zou ik voorlopig niets investeren in dure intercoms of inbouw radio's. Zo'n iPod(achtig) ding heb je voor een paar tientjes en je hebt er ook nog lol van naast je motor.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”