Bij deze zal ik mijzelf hier ook maar eens voorstellen. Ik was al zeer regelmatig als lezer op het forum aanwezig, maar nu ik er zelf ook weer één heb gekocht moest het maar zover komen dat ik me ging voorstellen.
Ik ben Ronald, 48 jaar, getrouwd (eigenlijk doen we alsof) met Irma. Zowel Irma als ik hebben twee kinderen en samen hebben we dus vier. Verder hebben we vier katten, veertien Koi karpers en twee steuren.
Een klein jaar geleden ben ik opa geworden en dat is

We rijden inmiddels beiden motor en hebben het "toervirus" behoorlijk te pakken.
Op onze wensenlijst staan nog vele locaties waarvan de Stelviopas tot nu toe op nummer één staat, maar voordat we die gaan bedwingen moet Irma nog wat meer kilometers maken in de wat kleinere bergen. Binnenkort gaan we naar het drielandenpunt (Belgie/Luxemburg/Duitsland) om vast wat heuvels te nemen.
Ik ben in 2001 begonnen met een BMW R1100RT en daarna een Honda VFR750. Daarna een herniaoperatie en noodgedwongen de motor maar weggedaan.
Drie jaar geleden als knutselproject een Honda CX500 gekocht. Nadat hij helemaal rijklaar en veilig was, zijn we samen lekker gaan toeren en toen besmette ik Irma met het motorvirus. Vervolgens na het behalen van haar rijbewijs voor Irma ook een CX500 gekocht.
Na enige tijd wilde ik toch weer wat snellers en kocht ik een blauwe Kawasaki GTR1000. Irma vond die toch ook wel errug lekker rijden, dus ook haar CX vertrok naar een andere eigenaar en vond ik voor haar een rode GTR1000.
Vorige week reed ik op een weg over een fietserstunnel en pal daarachter stond het stil. Vol in de remmen (net op het hoogste punt) en toen bleek er te weinig druk op het voorwiel te zijn. Afijn voor ik het wist lag ik onderuit en was de Kawa behoorlijk beschadigd. De deuk in mijn Ego was overigens groter dan de deuken in de motorfiets.
Gelukkig bleef alles beperkt tot blikschade (eigenlijk veel meer plastic).
Na deze glijpartij wist ik het zeker, ik heb nu een goed excuus om weer terug te gaan naar mijn oude liefde, dus werd het wereld wijde web afgestruind naar een BMW R1100RT met niet al teveel kilometers. Via deze site had ik al gelezen dat de modellen voor 1998 konden zijn uitgerust met een minder betrouwbare versnellingsbak, dus alles werd op alles gezet om met een beperkt budget toch een fiets van na 1997 te scoren.
Gisteren was het zover. Een verkoper reageerde op mijn veel te lage bod en deed een tegenvoorstel. Daarna (een nacht slecht slapen en) een ritje Almere om daar te kijken naar een metallic grijze R1100RT met minder dan 60.000 KM op de teller, met een BMW acculader en een Spyball Royal alarm.
Zes keer om de motor gelopen, eronder gelegen en uiteraard erop gezeten en de glimlach was niet meer van m'n gezicht te hakken.
Uitgebreide proefrit gemaakt en ik was verkocht. Nog getracht een beetje blufpoker te spelen om wat van de prijs af te krijgen en na weigering om nog iets aan de prijs te doen afscheid genomen van de verkoper en hem succes gewenst met de verkoop. Aan het einde van de straat toch omgekeerd en met veel plezier de vraagprijs neergeteld.
Hij had gelijk voor € 3.500,00 was de motor scherp geprijsd, zeker omdat er net nieuwe banden en remblokken op zaten en de onderhoudshistorie prima in orde was.
De kleine schade van stilstaand omvallen aan de motor voor lief genomen en grijnzend terug gereden naar het Zuid-Holland.
Onderweg nog even snel gestopt bij Waypoint, mijn GPS dealer. Ik had ze gevraagd een beugel klaar te leggen om mijn Garmin Zumo 350 te kunnen monteren op de BMW.
Vandaag de GPS gemonteerd en ook gelijk mijn Xenon verlichting van de Kawa gehaald en op de Beemer gezet.
Morgen wassen en poetsen en daarna kijken hoe ik de foto's op de site kan krijgen.
Het richtingaanwijzer - glas was gescheurd, dus vandaag even gegoogeld en op Ebay een setje led knippers met als extra "dagrij-verlichting" besteld.
Mocht je nieuwsgierig geworden zijn naar deze knippers, kijk dan even naar het artikel wat ik er zojuist over geplaatst heb bij de afdeling verlichting.
Ik weet wat ik komend weekend ga doen, de knippers erop en daarna lekker een stuk toeren.
Wedden dat ik binnenkort weer op zoek kan naar een tweede R1100RT , want de vrouw kijkt nu al met jaloerse blikken naar mijn motor :roll:
Het enige wat mij wel even tegenviel toen ik bij mijn GPS winkeltje kwam, was het feit dat ik mijn Scorpion EXO 900 systeemhelm niet in de koffers kreeg.
Koop ik een kleine "vrachtwagen" op wielen en past m'n favoriete helm er niet in .
Suggesties hiervoor zijn uiteraard welkom. Ik heb nog geen grotere BMW koffer gevonden die ik in plaats van de huidige topkoffer kan plaatsen en eigenlijk wil ik toch een originele BMW koffer erop.
Plannen voor de komende tijd zijn het laten spuiten van de beschadigde spiegel, de kofferdeksels laten spuiten (als het een beetje betaalbaar is) en de motor laten verwennen door Kenny van MSA, maar een grote beurt is voorlopig nog niet nodig.
Ik heb me voorgenomen om naar het volgende RT - treffen te komen. Irma moet dan maar om de hoek parkeren zolang zij nog niet op een BMW rond rijdt.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Ronald