modelbouwkit BMW

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

FredM
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

modelbouwkit BMW

Ongelezen bericht door FredM »

Beste collega RT-ers,

Ik ben op zoek naar een modelbouwkit van een BMW RT, een van een -1150- en één van een -1200- . Ik heb het Internet afgespeurd en (nog) niets gevonden. Ook heb ik een aantal speciaalwinkels bezocht en wel veel Japanse modellen gezien, maar geen degelijke Duitsers ;) .
Hebben jullie nog suggesties waar ik zou kunnen zoeken? Alvast bedankt, Fred Metman
Inspector Gadget

Re: modelbouwkit BMW

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Zover mij bekend hebben deze nooit bestaan als zelfbouw-kit.
En ik heb uitgebreid gezocht toen, ooit.

Wel zijn er vele miniaturen verkrijgbaar, van zeer betaalbaar tot best wel duur.
Voor de 1200RT zijn de betaalbare miniaturen redelijk goed verkrijgbaar, maar beperkte keuzes vaak.
Zwart of (letterlijk) Polizei model.

Voor de 1150RT zijn ze best wel zeldzaam te noemen, ik heb de mijne veel te goedkoop verkocht ;-)

Heb nog wel een miniatuur van de 1150RT maar is ook een (Italiaanse) politie-uitvoering.
Ook heel zeldzaam.
J vd B te V

Ongelezen bericht door J vd B te V »

Voor zover mij bekend, bestaat dit idd niet.
Ik heb indertijd met veel moeite een Revell bouwdoos van mijn toenmalige R1100R gevonden. (in blauw, terwijl de mijne rood was)
Ik ben ook nog eens gaan zoeken vandaag, maar helaas alleen kant en klaar modelletjes van wisselende kwaliteit.
In Berlijn zit een heel grote modelbouwzaak (Turberg), maar die is (al heel lang) aan zijn website aan het bouwen en schiet dus niet op.

Ik blijf zoeken en als ik wat vind, laat ik het hier weten.
Groeten van Jan
EL SCORPIO
Type: Ik heb geen motor (meer)
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Zoek op Google naar Diecast bmw r1150rt en r1200rt en je vindt er wat.

http://www.diecastfast.com/a/prods/NR-R1150RT.html
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Alleen weer niet van de 1150RT anders dan wat afbeeldingen hier-en-daar.
Ik vermoed dat er toentertijd te weinig vraag naar was.

Op EPay (zoeken op "diecast R..RT") vindt je wel wat.
En de diverse andere gevonden modellen (zoals NewRay) kan je goedkoper krijgen bij bijv. de RossiShop.
Pas ook op met "...sport model", dat betekend dat bij dat model de koffertjes er niet bij zijn. ;)
FredM
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: Rijswijk

Ongelezen bericht door FredM »

Dank jullie wel voor je reacties. Inderdaad zijn er hier en daar miniatuur RT's te vinden, via diecast zijn er op Ebay of via Google wel leuke exemplaren te koop. IK was echter op zoek naar een zelf te bouwen modelkit en ook uit jullie reacties te lezen zijn die er gewoon niet. Wel jammer, toch nogmaals bedankt voor het meedenken.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “RT Café”