Kennismaking

Wij stellen het op prijs dat nieuwe forumleden zich hier even introduceren alvorens tot posten over te gaan.

Moderator: RT_Patrick

Franky
Type: R1150RT
Bijz: onze eerste BMW - witte richtingaanwijzers
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Tilburg

Kennismaking

Ongelezen bericht door Franky »

Hallo allemaal,

Net de registratie gedaan en meteen een bevestiging en toegang tot het forum, thx voor deze snelle reactie ;)

Mijn naam is Franky en van het bouwjaar 63. (nope, nog net geen Abraham)
In een ver verleden motorcross gedaan (met de bijhorende letsels) en op de weg rondgereden op onder andere een Kawasaki ZZR.
In een vlaag van verstandsverbijstering alles verkocht, maar.............
Zoals bij velen, blijft de microbe in het lichaam aanwezig waardoor ik eerst even een motor ging huren afgelopen jaar. (Honda CBR)
Vorige week een primeur voor mijn vrouw, de eerste keer achter op de motor voor een dagje touren met een gehuurde Deauville.
Of het aan de rijstijl lag, laat ik in het midden maar het beviel haar zo goed dat ze meteen ging uitkijken naar onze eigen tourmotor...

Even naar de BMW dealer gaan kijken waar ons oog viel op een 1150RT die er voor zijn leeftijd supergoed uitzag (2002 - 52000km)
Vandaag een proefritje gemaakt en in de loop van komende week zijn we eigenaar van onze eerste BMW

Het rijden met een boxer is voor mijn gevoel even wennen maar ik heb er het volste vertrouwen in dat het wel goed zal komen.

Even het forum verder doorspitten nu en me wegwijs maken in de wereld van de RT-rijders ;)

groeten, Franky
Grts Franky
rob55
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: 1200GS 2008 Blauw
Woonplaats of omgeving: Grave

Re: Kennismaking

Ongelezen bericht door rob55 »

Hallo Franky,

Welkom op dit forum. Ik weet zeker dat je hier de nodige informatie kan krijgen aangaande je -1150- .
Ik ben een zeer tevreden -1150- rijder.
ook mijn vrouw heeft het erg naar haar zin bij mij achterop. Dit mede door het comfort welke deze machine geeft.
Ik moet wel goed denken aan de veer afstelling als zij meegaat. Er zijn twee afstel mogelijkheden. Voorspanning en demping.
Daar moet je mee uitproberen welke afstelling jullie het prettigst ervaren.
Onderhoud en reparatie doe ik zelf en als je een beetje handig bent is dat, samen met de uitleg op dit forum, goed te doen.

Veel veilige kilometers gewenst vanuit Grave

Groeten Rob
Franky

Dankjewel Rob

Hopelijk worden wij ook heel tevreden r1150rt rijders
Het comfort zal ze zo snel mogelijk wel eens willen testen ;)

We zullen het afstellen van de vering ook meteen even proberen. Ervaar jij veel verschil solo of met de vrouw achterop?

De motor krijgt nog een beurt voor de aflevering dus kunnen we al een aantal km-tjes touren voordat het eerste onderhoud eraan zit te komen.
Het zal dan wel voornamelijk een poetsbeurt zijn die ik in het begin zelf zal doen hahaha

Eveneens veel veilige kilometers voor jullie

Groeten Franky
Grts Franky
Ton1959
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R80
Land: NL

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi Franky,

Een plaatsgenoot erbij hier. Het is inderdaad even wennen aan de boxer maar daarna komt het goed. Je bent al verder dan ik mijn vrouw gaat beslist niet achterop de motor. Veel succes met de nieuwe aanwinst.

Ton _004
Franky

Goedemorgen Ton

Leuk om hier een plaatsgenoot tegen te komen.

Mijn vrouw had ook altijd gezegd dat ze "nooooooit" achterop zou gaan maar ze wou het eens proberen en was na een dagje rustig toeren meteen door de microbe gebeten dus er is altijd hoop :-)

grts Franky
Grts Franky

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw hier? Graag eerst even voorstellen”