Mijn redenen om te kopen waren simpele- de RT was het meest comfortable, had het grootste baggagemogelijkheden, makkelijkst te onderhouden en uiteraard de goedkoopste van de toen beschikbaar grote sports-toerers (Pan, FJR...). zelfs was het aangenaamer dan het GSA voor wie ik verlangd...
Op 10e mei 2003- verkocht op de Biarritz Blau in plaats van de Titan Silver omdat een was net bij het bedrijf in een krat binnengekommen en de wachtlijst anders was veel langer dan dan gewenst- zat ik mijn handtekening op de bestelbon...
Binnen twee weken was de motor klaar op te halen...

...en typisch voor de UK, het regend...

Gelukkig kwam er snel een verbetering aan het weer dat zomer en ik maakt snel wat trots eigenaar fotos bij de lokaal haven...

29 jaren jong, een rock dawg- en eigenaar van een RT... Mijn maatjes lachen mij uit, maar het bleek een van de beste beslissingen ik tijdens mijn 20en zou maken...
...Dus, tien jaren en een hele andere leven daarna- met de verwachte krassen, deuken, peken op de voorvorken en een kortlijst van bekende BMW fouten meegemaakt en opgelost- mijn R1150RT bijkt nog het enige motor die ik wil, of heb nodig, om te rijden- en ik heb mijn eigen karachter op de Rt achtergelaten via veel zelf-gemaakt modificaties...

Bij gelukkig toeval, de RT heeft ook net 60,000 miles (ongeveer 100,000kms) meegemaakt. Daarbij wordt het mijn meest gereden motor( uiteindelijk mijn meeste gebruikt voertuig ooit)- mijn oude XJ900F verschoven naar 2e plaats met net onder de 100,000 kms...

Had ik de juiste keuze gemaakt, tien jaar geleden?
Nou, ik ben overtuigd dat en GS had mijn houding op zo'n leeftijd niet verhulpen- en het algemeen kwaliteit van de BMW was zeker minder dan verlangt/verwacht- maar geen andere motor spreekt mij zo aan en wordt katalysator/getuig aan de levensverandering ik de afgelopen tijd heb meegemaakt.
Ik raad de R1150RT aan iedereen!