Pagina 1 van 1

Motor valt ineens uit tijdens rit vanmorgen

Geplaatst: 29 apr 2013, 09:47
door wil
Hoi

tijdens de rit naar het werk valt motor ineens uit. Gelukkig net van de snelweg.
Naar het huis van een collega geduwd. (Geldermalsen)

r 1150 rt 75000 km 1500 km geleden een beurt gehad (2 weken terug)
olie, benzine, accu in orde
maar starten ho maar. noodstop ok

iemand een suggestie?

-1150-

Evt ten aanzien van hulp in de buurt?

Wil

Re: Motor valt ineens uit tijdens rit vanmorgen

Geplaatst: 29 apr 2013, 10:59
door carlos010
Hoi wil, da's pech.

Kijk of je vonk of benzine krijgt, dan heb je een beginnetje. Ik weet niet of een zekering of relais ( brandstof pomp b.v. ) invloed hebben op stilvallen.

gr Carlos.

Re: Motor valt ineens uit tijdens rit vanmorgen

Geplaatst: 29 apr 2013, 12:51
door japachap
Bedrading van sleutelgat/hooftschakelaar kapot?
Bedrading te strak geroute bij balhooft/stuur. Kijk als motor draaid met stuur volledig links of rechts (of in enkele andere stand), maar valt uit bij verder bewegen van het stuur...

Re: Motor valt ineens uit tijdens rit vanmorgen

Geplaatst: 29 apr 2013, 13:15
door Edwin1970
Heb maandje geleden soortgelijke storing gehad met mijn -1100-
Bij mij was het de hallgever die kapot was. Geen idee of dit ook in een -1150- zit. _001

Mijn motor viel uit. Hoorde wel de startmotor draaien, maar door defecte hallgever sloeg ie niet aan.
Mijn benzineniveau en accu in prima staat.

Wellicht helpt dit in je zoektocht naar een oplossing.

Succes ermee.
Groet,
Edwin

Re: Motor valt ineens uit tijdens rit vanmorgen

Geplaatst: 29 apr 2013, 14:55
door carlos010
Kapotte hallgever is bij de 1100 een kwaal, schijnt bij de 1150 opgelost te zijn.
Op het forum staan zat symptomen die naar een kapotte hallgever verwijzen.

gr Carlos010

Re: Motor valt ineens uit tijdens rit vanmorgen

Geplaatst: 29 apr 2013, 18:03
door Robin0341
ANWB dacht bij mijn 1150 destijds ook dat het de hallgever was. Bleek na onderzoek van Kenny niet zo te zijn, maar wel een defecte brandstofpomp.

Succes en hopelijk rijd je weer snel met dit mooie weer _004

Re: Motor valt ineens uit tijdens rit vanmorgen

Geplaatst: 29 apr 2013, 19:52
door mkoskamp
Bij de 1150 waren de halgeverkabels een zwak punt kan ik mij herinneren.

Re: Motor valt ineens uit tijdens rit vanmorgen

Geplaatst: 29 apr 2013, 20:18
door Baird
mkoskamp schreef:Bij de 1150 waren de halgeverkabels een zwak punt kan ik mij herinneren.
Volgens FreekC juist niet, maar wel bij de 1100.

Re: Motor valt ineens uit tijdens rit vanmorgen

Geplaatst: 29 apr 2013, 22:59
door wil
Heren, dank, ik ga woensdag aan het speuren, hij staat nu bij een collega

Re: Motor valt ineens uit tijdens rit vanmorgen

Geplaatst: 29 apr 2013, 23:34
door RhanRT
nog 1 tip om mee te nemen in de speurtocht:

controleer de bedrading en de schakelaar van de jiffy.

succes,
RhanRT

Re: Motor valt ineens uit tijdens rit vanmorgen

Geplaatst: 29 apr 2013, 23:46
door Wolfs RT
RhanRT schreef:nog 1 tip om mee te nemen in de speurtocht:

controleer de bedrading en de schakelaar van de jiffy.

succes,
RhanRT
Daar zat ik ook aan te denken. Laat ik er nou ook toevallig eentje hebben liggen :)

Re: Motor valt ineens uit tijdens rit vanmorgen

Geplaatst: 30 apr 2013, 07:59
door Tuinbank
Kan twee oorzaken hebben. Kan zitten in elektrische systeem maar ook in brandstofsysteem. Je moet dus kijken of je een vonk krijgt op de bougie en als die er is of er brandstof binnen komt bij de cilinder. Als een van beide niet goed is kan je gericht gaan zoeken nu is het meer gokwerk. Maar even een domme vraag is niet toevallig de noodschakelaar op de een of andere wijze inwerking gezet?

Re: Motor valt ineens uit tijdens rit vanmorgen

Geplaatst: 02 mei 2013, 08:10
door wil
noodschakelaar stond goed, lijkt eerder of hij geen brandstof meer kreeg

Re: Motor valt ineens uit tijdens rit vanmorgen

Geplaatst: 02 mei 2013, 20:45
door japachap
wil schreef:noodschakelaar stond goed, lijkt eerder of hij geen brandstof meer kreeg
Als je ter eerste het motor aan zet moet je een zacht whirr van de benzinepomp horen (linksonder de tank). Als het de afgelopen tijd veel lawaii bij opstarten heeft gemaakt, en nu niks is dat wel een sterk teken dat hij kapot is.
Maar, er is ook kans dat er wat vuil en/of corrosie in de verbindingstekker zitten. Dit is een meervoudig-bedraden blauw stekker die vindbaar is naast/boven de benzinelijn snelaansluitings onder de rechterkant van de tank.

Ik heb alle gevallen meegemaakt- vieze stekkerkontakten, kapot pomp, maar dan wel een andere instantie de bedrading tot de hooftschakelaar...