Bandenspanningkontrole

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

BeemerBert
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Bandenspanningkontrole

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Ik heb bij Hornig deze ventieldopjes besteld en gemonteerd :D
http://www.motorradzubehoer-hornig.de/e ... ntrol.html
Afbeelding

Kost geen drol en je kunt vanaf 2 meter afstand zien of je banden nog op druk zijn.

Groet, Bert

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Roadrunner

Re: Bandenspanningkontrole

Ongelezen bericht door Roadrunner »

Volgens de site van Hornig "No substitute for regullary pressure check".

Zelf hebben ze er blijkbaar niet veel vertrouwen in :;

Tom.
BeemerBert

Roadrunner schreef:Volgens de site van Hornig "No substitute for regullary pressure check".

Zelf hebben ze er blijkbaar niet veel vertrouwen in :;

Tom.
Dat zie je zelfs staan bij systemen van 200 euro :lol:

Allemaal voor het geval dat :roll:
Willem Rietveld
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Leuke extra, maar het om de zoveel tijd meten van de exacte getalwaardes blijft nog altijd noodzakelijk.

gr. Willem
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
dhr
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

En wat ik wel eens vaker roep:
Het voordeel van even meten, 't is echt zo gebeurd, is dat je je banden weer even door je handen laat gaan, letterlijk. Dan kun je gelijk even visueel en handmatig (voelen) de conditie en staat controleren en zie je je profiel nog eens. :;
Laatst gewijzigd door dhr op 12 mei 2009, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
BeemerBert

Tuurlijk blijft regelmatig kontroleren noodzaadzakelijk.
Maar als ik nu eens een zondag oversla dan kan ik tenminste nog een blik erop werpen :D

Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Als ANWB lid een bandenspanningsmetertje (26x woordwaarde) opgehaald voor 2 euri... Buiten de meter op mijn compressor moet dat toch voldoende indicatie geven...
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Mijn metertje komt van de Aldi; digitaal voor euro 3,50. Evt. oppompen doe ik met een ordinarie fietspomp.
Werkt allemaal perfect en inderdaad, een kleine controle van de banden gaat gelijk mee.
Ik vind dit geklungel aan mijn motor nog leuk ook.
Groet
Jan
Kees BMW

Ongelezen bericht door Kees BMW »

Hallo,

Dit is mijn bandenspanningmeter een echte "Moto Meter"deze doet al jaren dienst bij mij,hij is misschien niet meer zuiver maar veel zal de afwijking niet zijn.Ik hou van echte manometers deze zaten vroeger ook op de grote scheepsmotoren en de belangrijkste was de oliedrukmeter,en dan had je ook nog één voor en na het smeeroliefilter kon je zien of het smeeroliefilter vuil was.

Succes,
Kees BMW
Dingelbert
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Woonplaats of omgeving: Horst

Ongelezen bericht door Dingelbert »

Sinds kort heb ik het TPMS-2 systeem (zie http://www.motorfreaks.nl/productnieuws ... steem.html" onclick="window.open(this.href);return false;) gemonteerd. Normale prijs 149,00. NU voor vijf stuks 100,-- p/st. Bevalt uitstekend. Hoefde de wielen niet opnieuw te balanceren. Echt een aanrader!
HansD
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Dingelbert schreef:Sinds kort heb ik het TPMS-2 systeem (zie http://www.motorfreaks.nl/productnieuws ... steem.html" onclick="window.open(this.href);return false;) gemonteerd. Normale prijs 149,00. NU voor vijf stuks 100,-- p/st. Bevalt uitstekend. Hoefde de wielen niet opnieuw te balanceren. Echt een aanrader!
Bert,
Waar heb je die gekocht? Lijkt me ook wel wat ...
Hans

Dingelbert
Bijz: Full options, Rapid Bike Kit, Laser uitlaat
Woonplaats of omgeving: Horst

Ongelezen bericht door Dingelbert »

HansD schreef:Bert,
Waar heb je die gekocht? Lijkt me ook wel wat ...
Hans
Sorry, even de vraag niet gezien. Ik heb deze (voor 5 man) via marktplaats gekocht. We hebben er 100,- per stuk voor betaald (normaal 149,00). Hij heeft er nog één zie ik op marktplaats. Heel even zoeken op "Atrium TPMS2 draadloze bandenspanningsmonitor nieuw in doos".
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Ik heb de Tm-400 er op zitten (tiremoni chekair) gekregen van iemand die ze niet goed werkend kreeg, factuur erbij ,hij had er 184 euro voor betaald(bij Nater.nl).Heeft ze dus nooit gebruikt en niet de moeite genomen om te zien of de batterijen wel goed waren. Na vervangen van de batterijen werkt hij perfect,en heb ik zeer goedkoop een leuk systeem wat me ook door geluid signalen waarschuwd als de spanning te laag of te hoog is.Ook te bandentemperatuur houd hij in de gaten.
kvbew

Ongelezen bericht door kvbew »

Heb al enkele jaren X-pressure van Pirelli erop zitten, meet temperatuur en druk, waarschuwt bij drukval, 0,2 bar of te hoge temperatuur, alles zelf in te stellen. Wordt er regelmatig op gewezen dat bandenspanning te laag wordt, en heb eenmaal meegemaakt dat achterband te warm werd, zeer warme dag, met twee personen, flink doorrijden op de snelweg. geeft voor mij toch weer een stukje extra veiligheid. Heb in het verleden diverse malen een langzaam leeglopende achterband meegemaakt, kom je meestal achter als het niet uitkomt.
frederik

Ongelezen bericht door frederik »

Deze wordt nu als optie geleverd bij BMW. Op de 1200rt kan je de spanning nu aflezen op de boordcomputer.

Frederik

Gesloten

Terug naar “Over: Overige accessoires”