Nadat de motor gestart was sloeg deze ineens af en was niet meer te starten.
Het viel op dat het infodisplay aangaf dat er geen benzine meer aanwezig was in de tank.
Ook hoorde we bij het contact maken de benzinepomp (het bekende Bzzzzzzz...) niet.
Dit kon diverse oorzaken hebben.
Een slechte op kapotte brandstofsensor, pomp of iets anders.
Na een corrigerende tik met het handje deed de brandstofpomp het ineens weer en kon de inmiddels ingeschakelde hulpdienst worden afgeblazen.
Afgelopen weekend (het was mooi weer en 4 dagen de tijd) heb ik de motor ontdaan van haar bekleding om goed te inspecteren waar het probleem vandaan kwam.
Mijn conclusie was al snel alsvolgt:
Onder de brandstoftank zit aan de kant van de brandstofpomp de stekker van de brandstofpomp.
Deze zit tegen de onderkant van de brandstoftank gemonteerd/geschoven.

De stekker ontkoppelt, en deze bleek groen te zien van de oxidatie.
Nadat ik deze stekker loshaalde had ik exact hetzelfde probleem als in Lunteren, geen indicatie van brandstof op het display en de benzinepomp werkte niet.
Deze stekker vervolgens losgenomen en goed schoongemaakt met WD40 daarna ingespoten met contactspray.
Het probleem lijkt vooralsnog in deze stekker gezeten te hebben.
Zaterdag een flinke proefrit gemaakt en geen problemen meer gehad, en hij rijdt weer heerlijk.
Dus mocht je plotseling een probleem hebben met de brandstoftoevoer, dan is het raadzaam om zeker deze stekker te inspecteren.